Gå til innhold

Dupp med fluer


Anbefalte innlegg

Jeg satt meg ned med noe fiskeutstyr (ferskvann) jeg har og ville lage noe 'nytt'. Begynte å tenke ut en dupp med en snor på siden som det er festet fluer på.

Dette er helt sikkert noe som finnes fra før av, og bare lurer på om det er noen som har erfaring med å fiske ørret med fluer og dupp? Burde man bevege noe på duppen for å få bevegelse i fluene, eller vil bare duppen skremme fisken da?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tenkte mer på å nappe litt i sena sånn at det er rørelse i fluene der de ligger. Dette er jo selvfølgelig hvis det er helt vindstille. Vet ikke om det er noe vist i og om fisken ser at det er en flue selv om den ikke rører på seg?

Får se om jeg får testa den i løpet av noen dager og se om det duger. :)

Lenke til kommentar
Jeg satt meg ned med noe fiskeutstyr (ferskvann) jeg har og ville lage noe 'nytt'. Begynte å tenke ut en dupp med en snor på siden som det er festet fluer på.

Dette er helt sikkert noe som finnes fra før av, og bare lurer på om det er noen som har erfaring med å fiske ørret med fluer og dupp? Burde man bevege noe på duppen for å få bevegelse i fluene, eller vil bare duppen skremme fisken da?

9290243[/snapback]

 

Hmm. Jeg har fisket mye med flue og dupp, fisker jeg i et vann - sveiver jeg sakte inn litt snøre, venter noen sekunder - for så å sveie litt igjen og sånn fortsetter jeg helt til jeg har sveivet inn alt snøret. Fisker jeg i elv, sveiver jeg vanligvis jevnt helt tida, hastigheten varierer litt i forhold til hvor sterk strømmen er.

 

Har fisket mye fin ørret og harr på denne måten ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...