Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Bruker han meg?

Gjest Guest

Anbefalte innlegg

Jeg møtte en gutt for noen måneder siden. I begynnelsen var jeg bare med han for morro skyld, og at han var hyggelig, men etter hvert har jeg begynt å få følelser for han.

Problemet er at jeg føler at han bruker meg, og egentlig ikke er så veldig interessert (i annet enn sex i hvert fall). Vi møttes et par ganger og rotet litt (lå ikke med han) før han dro sin vei noen uker. Da han kom tilbake møttes vi lite pga dødsfall i familien hans, og nå har han reist igjen (kommer tilbake om vel en uke).

Jeg føler at han aldri tar intiativet til noe. Alltid jeg som må spørre om å møtes osv. Forstår at det var litt problematisk å møtes sist pga det som skjedde i familien, men vet ikke om det bare var grunnen eller om han bare ikke er interessert. Når vi møtes er det alltid hos meg; snakker 1-2timer og roter resten av kvelden.

Prøvde å ta opp med han hva jeg mente. Han sa han var interessert, skulle sjerpe seg og forstod at han kanskje "maste" litt for lite. Siden han reiste har han ringt to ganger, og svarer alltid hvis eg sender meldinger, men føler ikke stor forbedring.

Tenker at han kanskje bare er ute etter sex. Lå med han for første gang sist gang jeg så han før han reiste. Trodde det var siste gang jeg ville se og høre fra han. Har i hvert fall hørt fra han siden og han er veldig opptatt av å påpeke når han kommer tilbake igjen, men er dette bare noe han sier fordi jeg ikke skal tro han har bare en hensikt med å være med meg?

Skulle gjerne hørt noen andres synspunkt, selv om eg tror jeg vet svaret allerede :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest guest 2

Jeg er selv gutt på 20år.

Hvis han vet at du har følelser for han, og ligger med deg uten å ha noen følelser for deg - da bruker han deg.

Men hvis han ikke vet det, vil jeg ikke si han bruker deg.

Det er mange som er fuckings good freind's som den kalles, som møtes innemellom og har sex uten noen følelser.

Jeg er av den typen (tro det eller ei) som ikke kunne tenkt med og bare møtt noen for å ha sex uten at det skulle bety noe mer. Men som er ikke de fleste gutter.

Jeg ville brukt mer tid på å snakke med han, da vil du finne det ut etter vært.

Sier du til han at du har følelser kan du rissikere at han trekker seg litt ut, hvis han ikke føler det på samme måte.

Som sagt brukl mer tid på praten, ikke gå over til klinings med en gang. Test han litt ut. Finenr du ut at han ikke føler noe for deg, bare dropp kontakten med en gang, så slipper du å bli så knust.

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Jeg ville brukt mer tid på å snakke med han, da vil du finne det ut etter vært.

Sier du til han at du har følelser kan du rissikere at han trekker seg litt ut, hvis han ikke føler det på samme måte.

Som sagt brukl mer tid på praten, ikke gå over til klinings med en gang. Test han litt ut.

9290533[/snapback]

Han vet ikke at jeg har følelser for han, så sånn sett bruker han meg vel ikke. Men for meg blir problemstillingen noenlunde den samme uansett.

Hvordan kan jeg snakke med han uten å røpe for mye hva jeg føler og dermed "skremme" han vekk?Altså, jeg vet det ikke finnes noe manus, men tips kanskje? Han er ikke den personen som liker å snakke om slikt akkurat. De få gangene jeg har prøvd å snakke om "oss" har det gått dårlig.

(Foressten så er han 20 og jeg er 18..vet ikke om det er så vesentlig, men men..)

Lenke til kommentar

Hva nøyaktig er det han gjør feil eller du vil at han skal gjøre annerledes? Du vil at han ikke skal ta initiativ til sex så ofte? Eller du vil snakke mer med han enn 1-2 timer før sexen?

Så om han bruker deg.. dere får vel begge noe ut av forholdet så dere bruker vel hverandre i den forstand. Men skjønner ikke helt hva du mener her.

Når han sier til deg at "han kanskje maser litt for lite" så er jo det ett opplagt hint om at du maser for mye.

Uansett, han høres ut som en puddel når han bare tilpasser seg deg, men ikke tørr å si ifra om ka han sjøl mener.

Lenke til kommentar
Gjest guest 2

Det første jeg ville gjort er å si neste gang dere skal ha sex - at du ikke vil ha sex med han hvis det ikke betyr noe mer. Da kan du jo se hvordan han reagerer.

Ikke vær redd for å gjøre det.

Jeg tror det er lettere for han å finne følelser for deg hvis dere ungår å ha sex så ofte. La heller det komme når dere ha opnådd noe. Som f.eks hadde en veldig fin kveld med middag eller noe... du skjønner. Da tror jeg det automatisk blir litt følelser inni bilde.

Blir litt rotete skrevet, ramser bare litt opp hva jeg tenker.

Vet ikke om jeg kan si noe mer, skal poste hvos jeg kommer på noe.

Selv har jeg bare gått på smeller her i livet, har aldri hatt noe kjæreste. Men jeg tar det ikke så veldig tungt. Jeg har mange gode venner og har lært veldig mye. Stopper der før det blir altfor mye offtopic.

Hold oss oppdatert.

Lenke til kommentar
Hva nøyaktig er det han gjør feil eller du vil at han skal gjøre annerledes? Du vil at han ikke skal ta initiativ til sex så ofte? Eller du vil snakke mer med han enn 1-2 timer før sexen?

Så om han bruker deg.. dere får vel begge noe ut av forholdet så dere bruker vel hverandre i den forstand. Men skjønner ikke helt hva du mener her.

Når han sier til deg at "han kanskje maser litt for lite" så er jo det ett opplagt hint om at du maser for mye.

9290929[/snapback]

Jeg vil at han skal vise mer initiativ til generelt sett å være med meg. Det med snakking før osv. var bare et eksempel på hvordan hver eneste gang vi har møtt hverandre har foregått. Jeg har prøvd å komme med forslag til å finne på andre ting, men alltid: "neida, jeg stikker ut til deg en tur jeg".. Jeg vil gjerne ha et forhold som bygger på mer enn at han kommer og vi kliner, men det virker ikke som han vil det. Når det kommer til sex, har vi bare hatt sex en gang, og det var faktisk min første gang ever, så sånn sett fikk vel ingen av oss bare positive ting ut av det :p

Det med masing. Kan godt være jeg maser, føler jeg maser siden jeg er den eneste som faktisk tar særlig initiativ. Spurte han derimot om han følte jeg maste (2 ganger) og det var da jeg fikk som svar at "nei, men at han kanskje maser alt for lite".

guest 2: Takk for råd :) Hjalp litt, skal holde dere oppdatert, men først må han nesten komme hjem igjen.

Lenke til kommentar

noen personer er bare sånn at de aldri tar initiativ, men det betyr ikke at han ikke vil være med deg.. prøv å snakk med han og si at du vet at det er uvant for han å at initiativ til at dere møtes, men at det ville bety mye for deg visst han gjorde det og at du føler deg masete..

han er sikkert komfortabel med at du altid tar initiativet og er kanskje ikke engang oppmerksom på at det er et problem..

Lenke til kommentar

Vi minner om reglene for gjesteposting. En eller flere poster har blitt slettet som følge av brudd på disse reglene. Husk at posting med gjestekonto er for innlegg av alvorlig og/eller sensitiv art. Vi oppfordrer alle til å respektere reglene, slik at vi kan beholde dette tilbudet for de som måtte trenge det. Grove misbruk vil medføre ip-sjekk.

Dette innlegget skal ikke kommenteres, da det er off-topic. Reaksjon på moderering gjøres eventuelt på pm. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet.

Lenke til kommentar
Kan ikke jenter få det inn i hodet av vi gutter ikke orker/gidder osv, å svare på hver eneste melding dere sender? Jeg blir gal!

9299064[/snapback]

Hehe, har full forståelse for dette :) Men å motta mld rundt 2 dager i uken eller noe må da dere takle. Får da være grenser hvor lite dere gidder/orker. Mange ganger daglig derimot har da jeg for lenge siden fått inn i hodet at det kan være irriterende å svare på.

Lenke til kommentar

Jeg forstår ikke helt koblingen mellom at han ikke vil være med deg hele tiden/ha et fulltime forhold, og å bli brukt. Dere bruker strengt tatt hverandre, da begge er med på det. Om du så ønsker noe annet enn ham så får det være, men "å bruke" et annet menneske har som oftest mye slemmere intensjoner enn at han bare ikke orker et forhold med tilsvarende 20 meldinger for dagen, og mas om han ikke tar kontakt en uke.

Lenke til kommentar

Skrev innlegget etter å ha snakket med noen som greide så fint å si at de mente han da "brukte meg", men etter å ha lest inneleggene her så er jeg ganske enig i at det blir feil måte å si det på. Så enten bruker vi hverandre, eller så bruker han meg ikke. Så spørsmålet mitt er litt dumt formulert, men takk for svar selvom.

Jenter sender ALDRI bare 2 meldinger i uka.

9319459[/snapback]

Skrev å sende meldinger 2 DAGER, ikke 2 meldinger. Er faktisk en forskjell. Uansett hva jenter gjør og ikke gjør varierer da fra person til person som alt annet.

Om du så ønsker noe annet enn ham så får det være, men "å bruke" et annet menneske har som oftest mye slemmere intensjoner enn at han bare ikke orker et forhold med tilsvarende 20 meldinger for dagen, og mas om han ikke tar kontakt en uke.

9320842[/snapback]

Når ble dette en diskusjon om anntall meldinger for dagen/uken? Akkurat det var da virkelig ikke problemet. Tydeligvis noe jeg har formulert feil her også hvis folk har oppfattet det slik.

Lenke til kommentar
Når ble dette en diskusjon om anntall meldinger for dagen/uken? Akkurat det var da virkelig ikke problemet. Tydeligvis noe jeg har formulert feil her også hvis folk har oppfattet det slik.

9321941[/snapback]

Greit, vi glemmer meldingene - poenget er at man trenger ikke ta kontakt med venner eller "kose"venner hver uke, men er man kjærester så må man nesten det. Om han ikke ser på det som et problem om dere går en uke eller to uten å snakke sammen, så virker han ikke interessert i et seriøst forhold akkurat nå. Hvis du blir lei deg fordi han ikke svarer på dine meldinger, så virker det som du vil ha noe mer. Om det er tilfellet så er det leit, men han bruker deg ikke av den grunn.

Lenke til kommentar
*snip*

9290929[/snapback]

Jeg vil at han skal vise mer initiativ til generelt sett å være med meg. Det med snakking før osv. var bare et eksempel på hvordan hver eneste gang vi har møtt hverandre har foregått. Jeg har prøvd å komme med forslag til å finne på andre ting, men alltid: "neida, jeg stikker ut til deg en tur jeg".. Jeg vil gjerne ha et forhold som bygger på mer enn at han kommer og vi kliner, men det virker ikke som han vil det. Når det kommer til sex, har vi bare hatt sex en gang, og det var faktisk min første gang ever, så sånn sett fikk vel ingen av oss bare positive ting ut av det :p

Det med masing. Kan godt være jeg maser, føler jeg maser siden jeg er den eneste som faktisk tar særlig initiativ. Spurte han derimot om han følte jeg maste (2 ganger) og det var da jeg fikk som svar at "nei, men at han kanskje maser alt for lite".

guest 2: Takk for råd :) Hjalp litt, skal holde dere oppdatert, men først må han nesten komme hjem igjen.

9292090[/snapback]

Først og fremst, hva er alderen din?

For det andre, jeg har vært i hans situasjon med maset. Og da sa jeg selv, at kanskje jeg maste for lite. Dette var noe jeg senere forstod var fullstendig tull, og dama ble droppet grunnet grunnleggende forskjeller.

Skal være veldig forsiktig med å si om han bruker deg eller ikke, men personlig vil jeg tro at dere ikke bruker hverandre. Men det kan godt hende han er fornøyd med tilstanden, slik den er nå. Mens du derimot ønsker mer. Dette burde du få klarhet i. Så si gjerne i fra på forhånd at du ønsker å snakke om "oss". Si at du ønsker noe mer enn bare roting.

Det at du hadde sex med han før dere har fått noen klarhet i forhold er vel et tegn på at han tar det som mindre seriøst, det trenger derimot ikke å bety at han har ingen følelser for deg.

Dessuten kan det være at han er sjenert (eller av en annen grunn ikke er så særlig interessert i ting som vanlige utadvente mennesker liker), og derfor ikke vil gjøre noe mer. Men mest sannsynlig er det fordi tiltrekkningen fra hans side, kun er fysisk.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...