Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC døde etter hk/cpu/gfxkortbytte.

Anbefalte innlegg

Kjøpte min pc på rundt denne tiden i fjor, og siden jeg i dag fikk over femten tusen blanke kroner inn på kontoen, bestemte jeg meg for å shoppe.

gikk fra:

hovedkort:Gigabyte GA-M51GM-S2G

GFX:Nvidia Geforce 7600GT

CPU: AMD Athlon64 3500+

til:

hovedkort:Gigabyte GA-M57SLI-S4,nForce 570 SLI

ATX, Socket-AM2,GbLAN,DDR2,Firew, 2xPCI-Ex16

Gfxkort: GV-NX86T256H Gigabyte GeForce 8600GT 256MB

HDCP Silent Pipe2 PCI-Express, 256MB DDR3 128bit, 2 x DUAL-Link DVI

CPU:AMD CPU Athlon 64 X2 5200+ Socket AM2 2.6GHz 2x1MB

Satte i gang med å grave innmaten ut av pcn, bytte hovedkort cpu og gpu, satte inn PSU( Hiper Strømforsyning ATX 530W), og resten av dingsebomsene i kassa mi.

Satte så i strømmen, flippet bryteren, trykket på knappen....

Og ingenting.

Jeg hører en liten "knitrelyd" når jeg setter i strømkabelen,så det må jo bety at det både er strøm i veggen,og at den registreres av PSU'en, så jeg velger å se bort ifra sikringsfeil/kortsluttet PSU.

Hva annet kan være feil? Kan jeg ha bestillt for kraftig hardware? Har rekkefølgen man setter led-kontaktene fra fronten av kabinettet ned på hovedkortet noe å si?

Og har jeg fått god valuta for pengene? (gitt at de hadde fungert,selvfølgelig)

All hjelp mottas med /hug

mvh

Auran

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
får hovedkort strøm? lyser det på hovedkortet?

9290253[/snapback]

Det lyser ingen leds på hovedkortet etter at bryteren på PSU er flippet over/powerknappen trykket inn.

Og ja, jeg har koblet PSU til hovedkortet.

Lenke til kommentar
vis hovedkortet ikke får strøm er det ikke så mye du kan gjøre. høres ut som deffekt hovedkort,  men ville prøvd å teste psu først for og være 100% sikker.

9290336[/snapback]

Greeeat!

Off to the pcsjappe in the morning then:/ Har heldigvis 3 års garanti på selve pcn, og ihvertfall 30 dagers bytterett på delene. Er det ikke slik?

Lenke til kommentar
tja spørs litt, er det ferdig bygd pc eller har du kjøpt det løst? og hvor gammel er hovedkortet? og hvor har du kjøpt det?

9290396[/snapback]

PCn var bygget når jeg kjøpte den. Hovedkortet, og de andre delene, kjøpte jeg for 6 timer siden, hos Mamoz i Trondheim.

Lenke til kommentar
ok da er det ikke noe problem, bare ta med pcen og du har rett på en ny pc eller hevet kjøpet.  så lenge den er under 7dager (DOA).

9290445[/snapback]

Selve pcn er over 7 dager gammel, men delene er rimelig DOA ja.

Håper dette går:S

/hug

Lenke til kommentar

Sant du har kobla leds rett?

Viss du ikkje er sikker kan du skru på maskina på "gamlemåten".

Det gjer du ved å finne fram eit skrujern, og så holder du det over der power-ledsen skal være.

Vær forsiktig at du ikkje tar det på feil plass :) Men please ikkje prøv det her viss du er sikker på det du har gjort tidligare :) Følg manualen!

Viss du har ein anna pc du kan teste med blir det her endå enklare.

Du har rett på 14 dagers returrett uten spørsmål. 2 års garanti skal det iallefall være.

Stikk innom der du kjøpte delane, kast delane på bordet og kjeft barten av dei og sei at dette føbaska skjitet ikkje vil fungere! :D

Lenke til kommentar
Sant du har kobla leds rett?

Viss du ikkje er sikker kan du skru på maskina på "gamlemåten".

Det gjer du ved å finne fram eit skrujern, og så holder du det over der power-ledsen skal være.

Vær forsiktig at du ikkje tar det på feil plass :) Men please ikkje prøv det her viss du er sikker på det du har gjort tidligare :) Følg manualen!

Viss du har ein anna pc du kan teste med blir det her endå enklare.

Du har rett på 14 dagers returrett uten spørsmål. 2 års garanti skal det iallefall være.

Stikk innom der du kjøpte delane, kast delane på bordet og kjeft barten av dei og sei at dette føbaska skjitet ikkje vil fungere! :D

9290604[/snapback]

Får gå over LED-koblinger en gang til, og om jeg ikke blir noe klokere av det er det innom sjappa first thing tomorrow=)

(ser ikke helt hvordan ledkobling kan hindre at pcn starter, er vel heller bare om jeg får lys på ledsa foran? o.0?)

Ja, får heve volumet og legge til litt bainnskap/hinte om rewards i form av himkok eller rosenborgbiletter om de fikser det fort nok. Mot slike fristelser kan neppe noen trønder stå imot^^

Nå legger jeg meg,tusen takk for all hjelp hittils=)

Lenke til kommentar
Hva annet kan være feil? Kan jeg ha bestillt for kraftig hardware? Har rekkefølgen man setter led-kontaktene fra fronten av kabinettet ned på hovedkortet noe å si?

9290213[/snapback]

Hva mener du? Mener du _bare_ LED kontaktene? Eller pa-bryteren ogsa?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...