Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Tips til Billig bilstereo.

ivanito

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg disse høyttalerene på Teknikmagasinet idag Sony Xplod XS-F1025. (Noen som vet hvilke størrelse det er i frontdørene på en civic 85-modell?)

Tenkte jeg skulle kjøpe Xplod pakken på Bilradiospesialisten.no Sony Xplod sett.

Skal bruke en litt eldre Pioneer spiller, er vel fra 2002 eller noe. Det jeg egentlig mest lurer på er hvordan jeg skal stabilisere lyden foran og bak, altså fronthøyttalerne bør jo ikke spille så mye bass, er litt redd det blir skurrelyd framme..

Ellers noen tips? Kabelsettet på biltema, fungerer det? Eller er det STYR UNNA!..?

EDIT: liten skriveleif

Endret av ivanito
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg bruker Biltema-kabler, funker utmerket det. For å hindre at du får bass i diskantene, eller diskant i bassene for den saks skyld, har du et delefilter. Dette sørger for at lyden kommer der den skal.

Har ingen kjennskap til Pioneer før 2005, men mitt generelle inntrykk av Pioneer er meget bra (har prøvd så og si hele spillersortimentet til Pioneer etter dette).

Lenke til kommentar
Jeg bruker Biltema-kabler, funker utmerket det. For å hindre at du får bass i diskantene, eller diskant i bassene for den saks skyld, har du et delefilter. Dette sørger for at lyden kommer der den skal.

Har ingen kjennskap til Pioneer før 2005, men mitt generelle inntrykk av Pioneer er meget bra (har prøvd så og si hele spillersortimentet til Pioneer etter dette).

9291398[/snapback]

Kunne du forklart meg enkelt hvordan et delefilter fungerer, evt pris? Og kanskje hva andre ting hvis jeg må ha noe i tillegg?

Lenke til kommentar
Styr unna sony! det er bare crap!!

Det hadde vært mye bedre hvis du spurte FØR du kjøpte noe... har du mulighet, så hev kjøpet av de sony høyttalerene du har kjøpt...

9292326[/snapback]

Hva som er så gale med dem da? Og Er Xplod pakken så ille da? Kom med et annet forslag da?

Lenke til kommentar

Jeg skal ikke ha noen mega bra lyd, bare billig som funker... Har sett på masse forskjellig.. Det jeg skal begynne med er to 6*9ere og en forsterker til dem, tenker max 2000,- men tar gjerne imot forslag som er dyrere..

* Forsterker

* 6*9

Fikk forresten idag denne spilleren Pioneer DEH-1700R Den stoi nemlig i den gamle bilen, det er 45w*4 i den, vil den kunne spille to 4" & to 6*9'ere uten forsterker, bare midlertidig?

Kom med forslag tips, gjerne folk med erfaringer med produktet!

Endret av ivanito
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...