Gå til innhold

Overklokking av en AMD X2 64 +3800 s939 prosessor

Anbefalte innlegg

Hei, jeg lurer på hvor bra denne prosessoren kan overklokkes:

AMD Athlon 64 X2 3800+ 2.0 Ghz BOXED Socket 939 Dual-Core

med Thermalright SLK-948U kobberkubbe + en papst vifte på toppen, mener det er en 80 mm..

Systemet prosessoren kjører på:

Asus A8N-E, nForce4 Ultra, S-939

XFX Geforce 7800GT 256MB GDDR3 eXtreme med Arctic Cooling VGA Silencer NV 5 (Rev.3) VGA Kjøler (GeForce 6800 GT/Ultra/7800 vifte

Geil 2.0GB (2x1.0GB) DDR PC3200 400MHz CL3 2.55-2.95V Value Dual Channel

Mist 500

Kabinettet:

Lian Li Scand

Spørsmålet er hva jeg burde tenke på, hvis jeg skal klokke. Har lest på guiden nevnt flere steder: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=412542 men tenkte at kanskje andre har erfaringer med lignende oppsett...

Kommer med stor sannsynlighet til å oppgradere snart, men har lyst å se hvor my jeg kan få ut av det oppsettet jeg har idag. Akkurat nå er jeg i utlandet for å arbeide, jeg prøver å tenke litt frem i tid slik at jeg sånn nogenlunde vet hva jeg skal gjøre om 1 måneds tid.. xD

Edit: la til link til prosessoren

Edit: Glemte strømforsyningen xD

Endret av MrJavalava
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, jeg har klokket mange x2 3800+ i over halvannet år nå, og det er ikke så vanskelig å få en brukbar klokk. Til å begynne med er det bare å senke HTT multiplier, øke HTT, evt. sette minnedivider, justere Vcore, justere minnetimings, skru av speedstep-greier... Er ikke så veldig mye mer til det, i hvert fall ikke med det hovedkortet der. Ikke som jeg kommer på nå :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...