MrJavalava Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 (endret) Hei, jeg lurer på hvor bra denne prosessoren kan overklokkes: AMD Athlon 64 X2 3800+ 2.0 Ghz BOXED Socket 939 Dual-Core med Thermalright SLK-948U kobberkubbe + en papst vifte på toppen, mener det er en 80 mm.. Systemet prosessoren kjører på: Asus A8N-E, nForce4 Ultra, S-939 XFX Geforce 7800GT 256MB GDDR3 eXtreme med Arctic Cooling VGA Silencer NV 5 (Rev.3) VGA Kjøler (GeForce 6800 GT/Ultra/7800 vifte Geil 2.0GB (2x1.0GB) DDR PC3200 400MHz CL3 2.55-2.95V Value Dual Channel Mist 500 Kabinettet: Lian Li Scand Spørsmålet er hva jeg burde tenke på, hvis jeg skal klokke. Har lest på guiden nevnt flere steder: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=412542 men tenkte at kanskje andre har erfaringer med lignende oppsett... Kommer med stor sannsynlighet til å oppgradere snart, men har lyst å se hvor my jeg kan få ut av det oppsettet jeg har idag. Akkurat nå er jeg i utlandet for å arbeide, jeg prøver å tenke litt frem i tid slik at jeg sånn nogenlunde vet hva jeg skal gjøre om 1 måneds tid.. xD Edit: la til link til prosessoren Edit: Glemte strømforsyningen xD Endret 15. august 2007 av MrJavalava Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Vel, jeg har klokket mange x2 3800+ i over halvannet år nå, og det er ikke så vanskelig å få en brukbar klokk. Til å begynne med er det bare å senke HTT multiplier, øke HTT, evt. sette minnedivider, justere Vcore, justere minnetimings, skru av speedstep-greier... Er ikke så veldig mye mer til det, i hvert fall ikke med det hovedkortet der. Ikke som jeg kommer på nå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå