AnaXyd Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Hei! Har akkurat skrudd sammen den nye pcn min nå, og driver med XP installasjonen. Jeg har hatt dette problemet før, for lenge sida med en eldre pc. Specs først: HK: ASUS Blitz Premium CPU: Q6600 HDD: Raptor 150G GPU: XFX 8800GTX Jeg har lagt inn driverne for chipsettet til HK, på en diskett og har denne i. Så: Jeg fyrer opp rabalderet med min XP cd i. Den starter opp fint, og jeg trykker F6 for å installere SATA/RAID drivere. Jeg velger ICH9R driveren og trykker meg videre. Den installerer resten av drivere, og kommer opp med noe lignende: Velkommen til Windows XP installasjon. Her velger jeg enter for å fortsette, også kommer det en lisensavtale jeg godtar ved å trykke F8. Etter dette kommer denne skjermen: Her får jeg jo ikke gjort særlig mye mer... Hva er galt? Setter pris på svar! Det er sikkert bare en enkel ting også.. Lenke til kommentar
Dirk_Pitt Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Hva slags CD er det du prøver å innstallere ? Det ser ut som om du prøver å innstallere en "oppgraderings-CD" og det får du ikke til hvis det ikke ligger noe operativsystem på maskinen fra før... Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 15. august 2007 Forfatter Del Skrevet 15. august 2007 (endret) Jeg har en fullversjons CD... Veit det kan se ut som det er en oppgraderings CD, men det er det ikke... Endret 15. august 2007 av AnaXyd Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Enig med han over, det du må gjøre er enkelt, sett inn en plate med Windows 98/ME (usikker om du kan bruke orginal XP/2K plate). Så sjekker den plata, så skifter du etterpå igjen. Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 16. august 2007 Forfatter Del Skrevet 16. august 2007 Okay, jeg får prøve det.. Merkelig problem, for hvis jeg husker riktig, ble det plutselig borte forrige gang dette skjedde. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå