Gå til innhold

Russ 2008, for vi som blir russ!


Espein

Russetreff 2008  

173 stemmer

  1. 1. Hvilke russetreff skal du på i år?

    • Lillehammer
      33
    • Stavanger
      48
    • Tryvann
      58
    • Tusenfryd
      27
    • Andre
      24
    • Ingen
      72


Anbefalte innlegg

Tenkte jeg bare skulle nevne en litt frustrerende historie angående russebilen vår, og arbeidet med den. Vi har hatt diverse problemer, og vi fikk etterhvert et intervju med lokalavisen. Dette resulterte i hovedoppslag i avisen, sammen med første og andre side i avisen. Nettartikkelen kan leses her: http://www.bladet.no/nyheter/article3476033.ece

 

Dette resulterte i at noen andre i sameiet han ene eieren bor i skrev til "Ordet fritt" og skrev følgende:

 

"Vedr. Oppslag i Stjørdalens Blad 15. April 08.

Bilkluss for Ole-russ

 

I fobindelse med oppslag i Stjørdalens Blad 15.4.08 vil vi komme med

følgende opplysninger:

Ingen har "jaget" ungdommene vekk fra parkeringsplassen hvor en av

russen bor. Bilen ble plassert på parkeringsplassen og opptok så å si

to plasser. Tre av leilighetene har en plass hver her, hvorav den ene

tilhører en av russen. Det skal også være plass for gjesteparkering.

Etter at bilen hadde stått 3-4 uker ble de bedt om å flytte den, og

etter flere henvendelser ble den flyttet. Den hadde da stått 1 ?

måned. Under arbeid med bilen var alle parkeringsplassene brukt til

dette. Bildeler og annet rot lå utover. Noen forespørsel om å plassere

bilen og drive med reparasjon har vi ikke fått. Dette er et sameie, og

selv om vi eier en leilighet kan vi ikke ta oss til rette som vi eier

alt.

Det sies også at det var den ene av beboerne som ikke likte at det

var aktivitet på plassen. Dette stemmer ikke. Så dette innlegget er

skrevet av: 4 av beboerne i sameiet."

 

Dette satte selvfølgelig sinnene i kok hos oss, og da spesielt han ene som bor i sameiet. Først så skal det nevnes at i sameiet er det fem leiligheter, hvor den ene da eies av en av medlemmene på bilen. De skriver først at 4 av beboerne var med på dette. Dette stemmer da ikke, da den ene naboen har sagt han står på vår "side" i "saken". De skriver deretter at under arbeid med bilen lå rot utover hele gårsplassen. Dette stemmer da selvfølgelig ikke! Ja, vi setter selvfølgelig eventuelle store deler utenfor bilen mens vi er inne og jobber, men det lå aldri noe rot på plassen utover dette. Jeg kjenner jeg blir rimelig sint når jeg leser dette igjen, og vi har det på følelsen at den som har skrevet dette, ikke er 4 av beboerne, men den kvinnen som jaget oss bort. Hun har tidligere klaget på alt mulig. Blant annet at han, og venner bråker når de kjører inn på gårsplassen om kveldene.. HALLO?!?!

 

Vi er sånn passe frustert for tiden, når tydeligvis ingen ønsker å hjelpe oss. Vi blir heldigvis ferdig med bilen før russetiden, men dog uten noen sponsorer. Hvorfor hater alle folk russen?! Vi ikke så skumle som man får et bilde av på TV!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er surt for dere at det skal være vanskelig, men det er jo ingen selvfølge at dere skal få jobbe hvor dere vil og "bruke opp" parkeringsplassene, som det ikke høres ut som om det er noen overflod av, der den ene av dere bor.

 

Sponsorer går det fint ann å klare seg uten. Jeg er på buss og vi har bare brukt egne midler og en dugnad for å finansiere bussen.

 

Beklager, men jeg får ikke veldig mye sympat med dere, syns heller dere virker litt sutrete. Kanskje hvis dere hadde planlagt litt bedre hadde dere ikke måttet stresse sånn nå i siste liten.

Lenke til kommentar

Hva mener du med bruke opp parkeringsplassene? Det står aldri bilder der, og han ene som har leilighet der eier en av plassene. De kan da ikke nekte oss å stå der.

 

Vi fikk tilfeldigvis tak i en bil i februar, så vi har ikke akkurat hatt god tid til å planlegge. Om du mener vi er sutrete så får det være dine ord. Vi er bare frustrert, fordi det er tydeligvis ingen som er villig til å hjelpe russen. Om du leste artikkelen vår så ser du at vi igjen har blitt bedt om å flytte bilen. Vi har nå ingen plass å stå, og forsøker å finne noen snille sjeler som er villig til å hjelpe. Men det er tydeligvis endel eldre pensjonister som alltid vil ødelegge.

 

Er ikke ute etter å få noe sympati fra dere.. Ville bare fortelle hvordan ståa er per dags dato. Når det gjelder dette med sponsorer, så er dette et valg vi har tatt fordi ingen av oss 4 som er på bilen har nok penger til et slik prosjekt i utgangspunktet. Jeg finasierer skoleåret mitt i USA til høsten fks, mens en annen har et barn å forsørge. Vi vasser ikke i penger, og har ikke like mye penger som 30 stk på en buss kan bruke.

Lenke til kommentar
Hva mener du med bruke opp parkeringsplassene? Det står aldri bilder der, og han ene som har leilighet der eier en av plassene. De kan da ikke nekte oss å stå der.

Det var en liten detalj jeg ikke fikk med meg, men syns dere kunne ha spurt naboene om det var greit først. Hvis dere spurte eller flertallet av de som bor der er enige med dere syns jeg hun ene "kjerringa" virker teit og faller under en kategori av nordmenn som jeg ikke kan fordra. Den eneste andre kilden jeg har til denne feiden er det som står i leserinnlegget.

Er ikke ute etter å få noe sympati fra dere.. Ville bare fortelle hvordan ståa er per dags dato. Når det gjelder dette med sponsorer, så er dette et valg vi har tatt fordi ingen av oss 4 som er på bilen har nok penger til et slik prosjekt i utgangspunktet. Jeg finasierer skoleåret mitt i USA til høsten fks, mens en annen har et barn å forsørge. Vi vasser ikke i penger, og har ikke like mye penger som 30 stk på en buss kan bruke.

Hele innlegget virket som et ønske om å få sympati, men hvis det ikke stemmer beklager jeg.

 

Uansett; Jeg prøvde bare å si at det i bunn og grunn er like vanskelig for alle (utenom enkelte busser i Bærum/Nesøya med billige og villige fedre) og at det ikke er så mye som skal til for å klare det, bare å jobbe hardt. Tror ingen på min buss har fått noe gratis og selv jobber jeg 50 - 60 timer i måneden ved siden av skole.

Lenke til kommentar

Selvfølgelig er det like vanskelig for alle :) Men vi mener at vi har vært ekstra uheldig.. Da med tanke på at vi fikk plutselig beskjed om at vi hadde tyvegods i bilen, samt at vi ikke får nedregistrere bilen. Nå må vi leie inn en sjåfør for hele mai, istedenfor de dagene vi hadde trengt det..

 

Det ironiske er jo at sjåføren er den personen som ringte oss og fortalte at vi hadde hans seter osv.

 

Stor repsekt til dere som jobber 50 timer i måneden for å finansiere russebuss, men vi hadde aldri planer om russebil før vi plutselig fant det vi trodde var et godt kjøp. Russetid skal det bli uansett... Bil eller ikke!

Lenke til kommentar

Nei, nei, blir vel noe av det siste. Har kjøpt inn det aller meste nå, men glemte det ene! Med været i Bergen denne uken har det vært klart for vanngevær lenge, så deilig som det er her nå! Selvfølgelig meldt overskyet til dåpen i morgen, da. =\

 

Skal sjekke på russ.no, takker :)

 

Skal forresten være sjåfør på rebusen på fredag, noe som dreper festlysten min litt nå i morgen da jeg ikke kommer til å drikke noe særlig pga det. Får ta fylla igjen på innvielsen ^^

Lenke til kommentar

Da kom jeg meg akkuratt hjem fra dåpen. Litt dårlig organisert i og med at få hadde fått vite når det hele skulle starte. Russepresidenten sa: "Tri-halv-fire-tiå", så noen var der halv fire. Av andre har jeg fått vite fem, sju, åtte og ni. Så folk kom og gikk. Totalt sett var vel de fleste russene der, men styret må ta litt på sin kappe. Men fin kveld var det. Synd jeg måtte avbryte kvelden tidlig. :)

Lenke til kommentar

Hoho.. Snart ferdig å stryke på merkene på buksa.. Innsåg at eg var litt seint ute og heiv meg i det. Første punkt på bruksanvisninga var visstnok: "Ikke vent til siste dag før du stryker på merkene". Fail.

 

Bestemte meg for å kjøre tema på dei forskjellige plassane: Oppe på Høgre bakbein: Fugl og fisk. Nede på høgre bakbein: Den påståtte globale oppvarmingas ofre. Venstre bak: Dyra på bondegården. Framme høgre: Namnet mitt og framme oppe venstre: Div. krypdyr og nede venstre: Klovdyr.

 

Fann ut at eg berre hadde bestilt dyre-strykemerker (ikkje dyre, men som i dyr), og måtte gjere det beste ut av det ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...