glotón Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Jeg er litt usikker på om denne bør stå her eller i mac-delen av forumet, men jeg prøver meg her først Jeg trenger en ny liten bærbar pc, denne skal primært brukes til studier. Jeg hadde egentlig tenkt meg en windows pc som jeg skulle dual-boote med linux, men har nå kommet frem til at jeg egentlig ikke trenger windows, men bør klare meg med os X. I studiene kommer jeg til å bruke linux mest. Spørsmålet mitt er derfor følgende: Er det uproblematisk å dual-boote linux (da ubuntu i første omgang) sammen med os X på en MacBook? Er det vanskeligere å finne drivere og lignende som fungerer enn dersom man bruker en pc? Og er det eventuelt andre ting man bør være klar over før man går igang og installere linux på en mac? Lenke til kommentar
BarteBaluba Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Ubuntu og de fleste andre linux distribusjoner fungere bra med macbook, Ubuntu og andre linux distroer er pakket med de fleste driverne, regner med det er bare driver for trådløst nettverk du må installere i etterkant og det gjøres med to museklikk. Lenke til kommentar
miceagol Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Faktisk er MacBook meget godt støttet. Har lest reviews der de forteller at det bare er småting som ikke fungerer ut av boksen i Ubuntu. Med andre ord, Macbooken er en av de mest ideelle laptopene å kjøre Ubuntu på. I dette magasinet finner du en meget god artikkel om hvordan installasjon av Ubuntu gikk på Macbook. Lenke til kommentar
miceagol Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 (endret) Her er forresten en detaljert installasjonsguide. EDIT: Skulle egentlig satt edit på posten min ovenfor, men trykket feilaktig på "svar" i stedet for "rediger. Endret 16. august 2007 av miceagol Lenke til kommentar
pessimisten Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Her er forresten en detaljert installasjonsguide. EDIT: Skulle egentlig satt edit på posten min ovenfor, men trykket feilaktig på "svar" i stedet for "rediger. 9291827[/snapback] Dette må testes! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå