G2Petter Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 (endret) Min kjære MEGA 180 er i ferd med å bli mediasenter, og i den forbindelse er det et lite problem: den BRÅKER. Mer presist: det er vifta i strømforsyninga som bråker. Er det noen som vet om det er mulig å skaffe ny strømforsyning eller vifte til denne? Strømforsyninga er 14,5cm * 10,5cm * 7cm hvis det sier noen noe. Den er på 200 watt. På forhånd takk for all hjelp. Petter Endret 20. august 2007 av G2Petter Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Om det er standard m-atx strømforsyning så er ikke det noe problem. Men om det er propetiær så må du søke etter tilbehør til det kainettet Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 15. august 2007 Forfatter Del Skrevet 15. august 2007 Nå har jeg plukket fra hverandre PSU-en, og funnet ut at vifta er, så vidt jeg kan måle meg til, 80mm*80mm*25mm. Det står at den kjører på 12V og 0,19A. Er dette det samme som en vanlig 80mm vifte? Et problem er at det ikke er en kontakt til vifta, men at den er loddet på. Vil det fungere å kjøpe ny vifte, klippe ledningene på begge viftene og skjøte den nye vifta på stumpene etter den gamle? Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Nå har jeg plukket fra hverandre PSU-en, og funnet ut at vifta er, så vidt jeg kan måle meg til, 80mm*80mm*25mm. Det står at den kjører på 12V og 0,19A. Er dette det samme som en vanlig 80mm vifte? Et problem er at det ikke er en kontakt til vifta, men at den er loddet på. Vil det fungere å kjøpe ny vifte, klippe ledningene på begge viftene og skjøte den nye vifta på stumpene etter den gamle? 9289648[/snapback] Det har jeg gjort flere ganger og det fungerer utmerket Eventuelt så kan du kjøpe en motstand fra f.eks elfa og lodde på den ene ledningen, da vil hastigheten på vifta senkes. Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 15. august 2007 Forfatter Del Skrevet 15. august 2007 Jeg tror ikke det vil løse problemet, for hvis jeg holder vifta i hånda og snurrer den rundt kommer det noen små vibrasjoner i den, så det beste er nok å kjøpe nytt. Da får morgendagens joggetur gå til Datakjeden i Bergen, tenker jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå