nazrm Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 (endret) Hai. Har nylig flytta den stasjonære pc'en ut i gangen, og har i den sammenheng kjøpt meg 2x 6m usb kabler og tilsvarende skjermkabel, så jeg kan sitte på rommet her uten alt bråket. Siden jeg bare har 2 kabler, og mange usb enheter, så trengte jeg en usb hub. Tok den første jeg fant (8 porters hub med egen strømtilførsel) og trodde alt skulle funke flott. Det var da ikke tilfelle. *kremt* (Har også en 4porters usb1 hub uten strømtilførsel) Sånn som det er nå, har jeg mus og tastatur i usb1 hub'en, og USB lydkortet mitt i den andre usb kabelen som går fra pc'en. Litt irriterende å bare kunne ha 3 usb enheter plugga i samtidig. :/ Skal nevnes at alle disse usbgreiene fungerer på laptopen min, så det kan se ut som det er noe feil med bios/hk. - Kobler ipod/headset/kamera/mobil (+diverse) i usb2hub - instant frys. usb1hub - instant frys. rett i pc'en - instant frys. - Kobler mus+tastatur i usb2hub - frys etter 10-15minutter. usb1hub - funker fint. Vel, noe er tydeligvis galt. Dette er en helt ny xp install, med sp2. Skal ta å sjekke om det finnes bios oppdateringer litt senere, og eventuelt flashe den. info om hw: hk: EPOX 9NPAJ (nforce4) Setter pris på all hjelp/info. Endret 16. august 2007 av nazrm Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Kan hende du rett og slett har for lange ledninger fra usb-porten på maskinen til usb-huben/enhetene. Prøv å koble usb-huben rett på maskinen og se om du får samme feilen da. Lenke til kommentar
nazrm Skrevet 15. august 2007 Forfatter Del Skrevet 15. august 2007 Er en repeater på de 2x 6m usb kablene, men jeg skal ta å sjekke det. Lenke til kommentar
Zink Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Skal nevnes at alle disse usbgreiene fungerer på laptopen min, så det kan se ut som det er noe feil med bios/hk. I den siste biosen på Epox.USA er det omtalt: >1. Added Speical I/O and USB park mode item.< På den globale siden til kortet har Epox fulgt opp med nyere bioser, f.eks.> **Fixed copy failure if copy file from PATA HDD to USB2.0 HDD< Tilsammen er det trolig nok usb-relatert, til at en oppdatering er verd et forsøk. http://www.epox.com.tw/eng/support.php?ps=336&type=1 Lenke til kommentar
nazrm Skrevet 16. august 2007 Forfatter Del Skrevet 16. august 2007 Jess. Flashet bios, og nå frøs ikke pc'en når jeg plugga i iPod'n iallefall. Får håpe det av alt som skulle til. Takker for svar geir__hk & Zink. :] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå