HaxyQ Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 (endret) Hallo. Jeg har kjørt Windows Memory Diagnostic Tool mange ganger nå, og er er resultatet: 1 RAMbrikke i Slot 1: Ingen feil i starten, men kommer etter ca 1 time / Kommer meg inn i Windows 1 RAMbrikke i Slot 2: Feil med engang / Får bluescreen i Windows 1 RAMbrikke i Slot 3: Feil med engang / Får bluescreen i Windows 1 RAMbrikke i Slot 4: Feil med engang / Får bluescreen i Windows 2 RAMbrikker i Slot 1 og 2: Ingen feil i starten, men kommer etter ca 1 time / Kommer meg inn i Windows 2 RAMbrikker i Slot 1 og 3: Feil med engang / Får bluescreen i Windows 2 RAMbrikker i Slot 2 og 4: Hele PCen låser seg ved POST Memtest86 finner ingenting hittil, og når jeg kommer meg inn i Windows, ser det heller ikke ut til at det oppstår noen problemer hvis jeg kjører f.eks Orthos. Hva kan være galt? Jeg sendte inn min forrige RAM til komplett.no siden jeg trodde den var synderen, men nå med ny RAM er problemet der fortsatt. Er hovedkortet fu*ka? Takker for svar. PS: Ja, har forsøkt å flashe BIOSen. EDIT: Oioi, glemte vist å si at hovedkortet mitt er et Asus P5N - E SLI Endret 15. august 2007 av Haxy Lenke til kommentar
Ash Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 - Hva slags minnebrikker er det snakk om? - Har du sjekket at minne timinger i bios ikke er satt for aggressivt? - Sjekk også at evt vdimm er justert opp til korrekt nivå hvis du bruker minnebrikker som har behov for mer enn standard spenning. - Det er flere ting som kan være defekte utenom minnebrikkene, de tre mest sannsynlige er: hovedkort, prosessor og/eller strømforsyning. Lenke til kommentar
HaxyQ Skrevet 15. august 2007 Forfatter Del Skrevet 15. august 2007 (endret) Har Corsair DDR2 2 GB PC6400. Timingene og slikt er satt på Auto, men har også prøvd å sette de til det de skal kunne kjøre på. Hvorfor skulle det være et problem med CPU/PSU? Om det hadde vært problemet, ville vel alle Slotene gitt samme feil, men det er jo forskjellige feil på de forskjellige slotene. EDIT: Memtest86 oppdaget ingen errors når jeg kjørte brikkene slik jeg kjørte dem tidliger da jeg kom inn i windows, men fant derimot noen errors hvis jeg kjørte brikkene slik jeg fikk feil med Win Memory D T. Hvis dere skjønner. Vanskelig å forklare. Endret 15. august 2007 av Haxy Lenke til kommentar
HaxyQ Skrevet 18. august 2007 Forfatter Del Skrevet 18. august 2007 Bump og update: Her er feilene Memtest86 finner. Noen som kan tyde dem? Takk. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 18. august 2007 Del Skrevet 18. august 2007 Jaja, du kan få deg nye ram brikker. Det er sektor/adresse feil på de brikkene dine. Ta å kontakt butikken du kjøpte ram brikkene dine, de vil fortelle deg hva du skal gjøre? Lenke til kommentar
HaxyQ Skrevet 18. august 2007 Forfatter Del Skrevet 18. august 2007 Som jeg sa i førstepost, så mistenkte jeg også at det var feil på RAMen, og fikk tilsendt et nytt sett. Men problemet er der enda. Tviler på jeg får skadde brikker to ganger på rad. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 I følge logen du la ut så er det feil i brikkene, men om du ikke stoler på mem86 kan du sende hele maskinen til komplett. Så kan de se på maskinen. Det du kan prøve på er å låne noen ram brikker fra en eller annen, så kan du teste med mem86. Lenke til kommentar
loddebolten Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 hvis du flytter rammen fysisk uten å resette cmos etterpå før oppstart kan memtest gi feilmeldinger som ikke er riktige og du kan også få ustabil maskin. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå