UrgeLoL Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 GameSpy Injected into UE3 Epic is incorporating GameSpy's multiplayer tech into its advanced engine. by Daemon Hatfield US, August 15, 2007 - IGN's GameSpy provides multiplayer gaming technologies such as matchmaking, in-game and out-of-game messaging, persistent player communities, and competition systems. Its services are used by the world's top ten publishers and are currently featured in over 500 games. Today GameSpy and Epic Games announced a partnership to incorporate GameSpy's technology suite into Epic's Unreal Engine 3. The tech will immediately be available to any publishers or developers that license the engine. The partnership pertains only to the PlayStation 3 and PC platforms, and will enable cross-platform play between the two. "Over the past months we have fully integrated a broad suite of GameSpy online technology in Unreal Engine 3 and have built a fantastic working relationship with Epic," said Jamie Berger, senior VP of consumer products and technology for IGN Entertainment. "We look forward to extending that relationship with a number of new technologies customized for Unreal Engine 3 to be introduced over the next 12 months." GameSpy technologies available to license immediately include: Matchmaking "Comrade" is in-game middleware and desktop technology that enables seamless in-game to out-of-game community features, such as instant messaging, in-game voice communication, and friend rosters "Sake" will allow developers to store data securely online, enabling gamers to build extensive player profiles and maintain game statistics "ATLAS" is an advanced statistical system for dynamic leaderboards and tournaments within the game and on the web Future feature sets developed by GameSpy will all be incorporated into the Epic Partnership. Unreal Engine 3 games that have already licensed GameSpy's tech include Codemasters' Turning Point: Fall of Liberty and Ubisoft's Brothers in Arms: Hells Highway. Kilde Dette kan jo bli morsomt, og siden Ps3 støtter tastatur og mus vil det kanskje bli en fair fight Noe det ikke hadde blitt om man var tvunget til å bruke kontrolleren. Merk dere at det er snakk om Unreal Engine 3, og ikke spesifikt Unreal Tournament 3, men jeg går ut i fra at dette betyr at cross plattform play blir mulig i UT3. Lenke til kommentar
Avean Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Dette blir vanskelig valg siden jeg har lyst til å spille spillet på både PC og PS3 egentlig. FPS hører jo hjemme på PC men siden PS3 tar både mus og tastatur så blir valget vanskelig med tanke på at jeg kan spille dette på en fullhd skjerm. Lenke til kommentar
prebenl Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Dette blir vanskelig valg siden jeg har lyst til å spille spillet på både PC og PS3 egentlig. FPS hører jo hjemme på PC men siden PS3 tar både mus og tastatur så blir valget vanskelig med tanke på at jeg kan spille dette på en fullhd skjerm. 9289058[/snapback] De fleste PC-skjermer har da fin-fin HD-oppløsning, og det har de da hatt i mange år. Lenke til kommentar
tidus2k4 Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 (endret) Awesome Endret 15. august 2007 av tidus2k4 Lenke til kommentar
SebastiAnn Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Stilig, men da må man nesten ha tastatur og mus. Hvordan funker dette på Playstation 3 kan jeg bare plugge inn et usb tastatur og en usb mus. Eller er det bare noen som støttes ? Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 15. august 2007 Forfatter Del Skrevet 15. august 2007 Det meste skal fungere ja. Du får bare teste med det du har. Selv skal jeg se om jeg finner ett bra bluetooth sett. Lenke til kommentar
Avean Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Dette blir vanskelig valg siden jeg har lyst til å spille spillet på både PC og PS3 egentlig. FPS hører jo hjemme på PC men siden PS3 tar både mus og tastatur så blir valget vanskelig med tanke på at jeg kan spille dette på en fullhd skjerm. 9289058[/snapback] De fleste PC-skjermer har da fin-fin HD-oppløsning, og det har de da hatt i mange år. 9289135[/snapback] I 46" størrelse, skal investere heftig mye i en pc skjerm så stor ..... Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Dette blir vanskelig valg siden jeg har lyst til å spille spillet på både PC og PS3 egentlig. FPS hører jo hjemme på PC men siden PS3 tar både mus og tastatur så blir valget vanskelig med tanke på at jeg kan spille dette på en fullhd skjerm. 9289058[/snapback] De fleste PC-skjermer har da fin-fin HD-oppløsning, og det har de da hatt i mange år. 9289135[/snapback] I 46" størrelse, skal investere heftig mye i en pc skjerm så stor ..... 9289664[/snapback] Ta med PCen opp i "stua", eller ta med TVen ned på kontoret/rommet. Lenke til kommentar
SteveVice Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Dette blir vanskelig valg siden jeg har lyst til å spille spillet på både PC og PS3 egentlig. FPS hører jo hjemme på PC men siden PS3 tar både mus og tastatur så blir valget vanskelig med tanke på at jeg kan spille dette på en fullhd skjerm. 9289058[/snapback] De fleste PC-skjermer har da fin-fin HD-oppløsning, og det har de da hatt i mange år. 9289135[/snapback] I 46" størrelse, skal investere heftig mye i en pc skjerm så stor ..... 9289664[/snapback] Med litt høyere konkurranse nivå så er det ikke en stor fordel med så stor skjerm for å spille FPS og slike spill online, ihvertfall mot pc-spillere som allerede er rimelig mye mer hardcore enn det man møter på konsoll. Større skjerm betyr bare at du må bevege hodet mer, så jeg tror jeg ville foretrukket å spille dette på PC hvis jeg hadde planer om å bli god i det. Lenke til kommentar
LucarioX Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Skulle ønske det kom et spill der både PS3, X360, PC og Wii kunne spille online mot hverandre. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Mark Rein sier ihvertfall dette spesifikt om UT3 ; “I’d say it’s unlikely…there’s no technical reason you can’t do it, there’s a lot of reasons why it might not make sense and that is the fact that on a PC we can release a patch five minutes after the last patch if we wanted to. PlayStation 3 we have to go through a fairly complex certing process…that’s not to say we’ll never have it, but I don’t believe we’re going to ship with it as a feature. “The thing is, it’s hard to know if people really want it or not. Do you really want to play against PC players?” He then added that the different gameplay speeds of the console and PC versions would also be an issue Kilde Så muligheten ligger er vel ved ein patch skulle vi tro Lenke til kommentar
prebenl Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Dette blir vanskelig valg siden jeg har lyst til å spille spillet på både PC og PS3 egentlig. FPS hører jo hjemme på PC men siden PS3 tar både mus og tastatur så blir valget vanskelig med tanke på at jeg kan spille dette på en fullhd skjerm. 9289058[/snapback] De fleste PC-skjermer har da fin-fin HD-oppløsning, og det har de da hatt i mange år. 9289135[/snapback] I 46" størrelse, skal investere heftig mye i en pc skjerm så stor ..... 9289664[/snapback] Eh, joda, men det har da rusk rivende lite med oppløsningen å gjøre Lenke til kommentar
BlastyTrasty Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Spørs vel korleis ein sit også. Eg kunne aldri brukt det slik eg sitt no. Eg sitt foreløpig i ein kanongod sakkosekk foran tv'en. Lite praktisk med tastatur og mus der, he he Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 I 46" størrelse, skal investere heftig mye i en pc skjerm så stor ..... 9289664[/snapback] Nå sitter man som oftes mye nærmere en PC skjerm. Jeg måtte hatt en jxxx stor TV om den skulle dekt like mye av synsfeltet mitt som det min 24" PC skjerm gjør. Uansett tviler jeg sterkt på at UT3 kommer i 1080P på PS3. Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Jeg hadde ikke giddi å spillt et konsollspill med mus og tastatur ihvertfall. Lenke til kommentar
prebenl Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Skjønner ikke alle som klager over mus/tastatur på konsoll. Jeg spilte Half-Life på min PS2 med mus og tastatur for fire-fem år siden, og det funket helt ypperlig. Lenke til kommentar
Kjeksmestern Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Skjønner ikke helt hvorfor dere hopper i taket for dette, skal man hanskes med PC-spillerne må man jo bruke mus og tastatur. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Skjønner ikke helt hvorfor dere hopper i taket for dette, skal man hanskes med PC-spillerne må man jo bruke mus og tastatur. 9296858[/snapback] Eller man kan enkelt og greit dele inn disse to gruppene hver for seg. Men som sagt over vil ikkje UT3 støtte spilling mot PC-folket fra lansering av. Men det finnes ingen tekniske hindringer innad i motoren for å få dette til å funke. Lenke til kommentar
ttt Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 Skjønner ikke helt hvorfor dere hopper i taket for dette, skal man hanskes med PC-spillerne må man jo bruke mus og tastatur. 9296858[/snapback] Dei kan gjere det vanskelegare å spele med mus/tastatur, og på den måten prøve å gjere det meir likt for brukarar av begge plattformane. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå