Gå til innhold

Spilling på bærbar PC


Anbefalte innlegg

Jeg er ute etter en bærbar PC som jeg har tenkt å bruke på skolen og litt til spilling.

Hvordan burde spesifikasjonene til en bærbar PC se ut til for at den skal greie å kjøre spill som Battlefield 2 og andre 3D-spill på rundt den størrelsen med grei grafikk uten at det hakker og lagger?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville satset på en pc med et skikkelig grafikk kort, minst 2 gb ram, og en prosessor på minst 2 ghz. Idag er fyller de allerfleste bærbare pcene fra rundt 7000 kr kravene du stiller, men så var det jo dette med å ha en brukbar maskin en stund fremover. bf2 krever jo ikke så alt for mye.Hvor mye penger har du tenkt å bruke på maskinen da?

Lenke til kommentar

Du må sette opp en pris, ellers kan jeg fint sette opp en alienware pc med 7950gtx i sli som lett klarer bf2 :p

 

Asus V2S, god kvalitet, tåler en støyt, god oppløsning, passe størrelse på skjerm (selvfølgelig subjektivt) og en grei grafikkløsning

 

Multicom ifl90+, har hakket skarpere grafikkløsning og er konfigurerbar. God skjerm med høy oppløsning (om du betaler 400kr for det altså).

 

Acer Aspire 5920G, ca samme grafikkløsning og ytelse som 90+, men dårligere skjerm. Den er ikke av det robuste slaget.

Lenke til kommentar

Jeg mener det viktigste se på er grafikkort. Geforce 8400M og 8600M er meget spillbare uten at det sprenger alle budsjetter.

 

Ellers så bør du satse på 2GB ram for å kjøre BF2 bra. Dvs. det skal gå greit selv om du har et ramslukende OS som Vista.

 

Av prosessorer så ville jeg satset på en Core 2 Duo, men ikke nødvendigvis over 2GHz. Det er noen gode modeller ned i 1,5 GHz også (T5250). Men bare styr unna Celeron og Core Duo T2xxx-serien. Turion64 X2 kan være et greit kompromiss om budsjettet er veldig stramt. Gå heller ned fra C2D til Turion64 enn å redusere på skjermkortet.

 

Ellers så er resten av spesifikasjonene ikke så viktige. De fleste PCer kommer uansett med relativt like oppsett: 15,4" skjerm med 1280x800 eller 1440x900, 80-160GB harddisk, DVD-brenner, trådløst nett, lite webcam, osv.

Lenke til kommentar

Acer Aspire 5613 var jo et alternativ, men hvis det er sant som Simen sier at man burde styre unna Duo-Core T2xxx-prosessorer, så er vel den utelukket.

Ellers på den PC'en er det jo et GeForce 7300 skjermkort.

Hvordan vil Battlefield 2 kjøre på det?

Vet noen om en annen PC i den prisklassen som kan passe bedre til mitt bruk?

Hovedbruksområdet vil vel bli lekser, musikk og film, Internett og spill.

Jeg ikke absolutt kunne kjøre spillene på full grafikk på en PC som jeg kjøper, men det kan jo være greit å slippe å kjøre grafikken på Low ;)

Lenke til kommentar

Vel en hyggelig overraskelse angående Acer 5613 er jo at mange har fått levert Geforce 7600 i stedet for Geforce 7300. Og 7600 er vel ganske bra til spilling? Skal i dag ringe til elprice og binders i nærheten og spørre om de vet hvilket skjermkort som står i deres for viss det er 7600 så slår jeg til. Samboeren trenger en laptop til skolearbeid som også skal kunne dra noen lette spill som the sims 2 eller wow.

 

Men var ikke klar over at cpu'en var i det svakeste laget? Må ærlig si jeg ikke har følgt mye med på core duo cpu'ene til laptop men trodde at så lenge det var en core duo så var det stengt tatt bra saker?

 

Simen1 gidder du forklare litt nærmere? Vi har et stramtbudsjett og vil gjøre et så bra kjøpt som mulig.

Lenke til kommentar
Jeg vurderer Dell Inspiron 1520. er det en god PC til spilling? Skal dra BF2 og css osv!. Tror jeg skal ta med 2.0GHz istedet for 1.8GHz. er dette nødvendig? :)

9292959[/snapback]

Ja, en Dell Inspiron 1520 vil fint holde til spilling. Den har et Nvidia 8600M-kort som er den nyeste skjermkort-serien til bærbare fra Nvidia. 2GB ram er et selvfølge. Ellers må du selv velge om du vil ha 1.86 eller 2.0 GHz prosessor. Fordelen med den på 2 GHz er at den har 4MB L2-cache. Hvor mye dette bedrer ytelsen vet jeg dog ikke.

Lenke til kommentar
Vel en hyggelig overraskelse angående Acer 5613 er jo at mange har fått levert Geforce 7600 i stedet for Geforce 7300. Og 7600 er vel ganske bra til spilling? Skal i dag ringe til elprice og binders i nærheten og spørre om de vet hvilket skjermkort som står i deres for viss det er 7600 så slår jeg til. Samboeren trenger en laptop til skolearbeid som også skal kunne dra noen lette spill som the sims 2 eller wow.

 

Men var ikke klar over at cpu'en var i det svakeste laget? Må ærlig si jeg ikke har følgt mye med på core duo cpu'ene til laptop men trodde at så lenge det var en core duo så var det stengt tatt bra saker?

 

Simen1 gidder du forklare litt nærmere? Vi har et stramtbudsjett og vil gjøre et så bra kjøpt som mulig.

9292006[/snapback]

 

Vil også gjerne vite det. Om det er 7300 som er i går jeg bare for 14'' som koster 1k mindre, men om den kan konfigureres med 7600 så går jeg for den.

Trenger en laptop med nettverkskort som støtter de mest vanlige standarene som f.eks. G-standard (802.11g) for å kunne bruke den på skolen. Noen som vet om dette nettverkskortet er ok? :

 

Gigabit Ethernet, Wake-on-LAN ready , 56K ITU V.92 with PTT approval, Wake-on-Ring ready ,

Lenke til kommentar

pc 1

 

 

pc 2

 

pcen skal kobles opp mot TV derfor ønsker jeg HDMI, kan selvfølgelig kjøpe DVI-hDMI kabel så er ikke selvfølge.

den skal og bli min reisekompis og jeg skulle helst at en 17" tommer siden jeg skal se film oog spille når jeg er og reiser. er skiløper så bor endel på hotell:)

 

Men hva er forskjellen på Geforce 8400M og Geforce 8600M? :O

Lenke til kommentar
Hei! Har et spm. angående Asus W7J. Den er Geforce 7400, og 1.5GB ram. Skjekk link om dere vil se mer spesifikasjoner. https://prisguiden.no/product.php?p...4611aa95ffa1074

 

Går det ann å kjøre spill som BF, CS:S, Half life 1-2 osv på denne dataen? Den skal også brukes mye til redigering. Er dette en data'en for meg :!: ?

 

Trenger svar! ;)

9297104[/snapback]

 

Den var meget dyr i forhold til specs. Sjekk Multicom (ASUS) Z37S, den er mye bedre og billigere. http://www.multicom.no/SystemConfigurator....519693;c:100559

 

Den store konkurenten til Z37S er Dell m1330 om du konfigurerer den med 8400.

http://www1.euro.dell.com/content/products...s=dhs&cs=nodhs1

Dette er den eneste pc'en fra dell som jeg kan anbefale. Men den er bare latterlig kul. :) Det eneste er at oppgraderinger fra dell er DYRT. Så om du skal ha 4gb minne er det mye billigere å kjøpe det senere og montere det selv.

Lenke til kommentar
jeg har et vanskelig valg her

https://prisguiden.no/product.php?productId=75926

det sies at den tåler lite, om jeg behandler den fint men dog reiser mye med den?! vil det gå bra?!!

9298092[/snapback]

Sikker på at du ikke skal gå opp en tusenlapp i pris og skaffe en ASUS V2S. Høyere oppløsning, samme grafikkort. Lavere vekt, mindre fysisk størrelse, og laget for folk på farten (Den tåler mye)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...