Gå til innhold

Hovedkort og ram!

Anbefalte innlegg

Hei! Sitter her med feil hovedkort og ram.. Ikke spør, men jeg kan med hånda på hjertet si jeg ikke gjorde feilen selv ;)

Jeg har nå:

550w PSU

Intel Core2 Quad Q6600 2.4GHz

XFX Geforce 8800Ultra 612m(?) 768mb GDDR3 (blablabla)

Her har jeg nå gode specs mener jeg, men jeg trenger hovedkort og ram til dette, hadde egentlig tenkt meg DDR3, men så dette kostet litt mer enn jeg hadde lyst til å betale... For resterende, orker jeg ikke bruke mer enn ca 3-4000kr. Har alt jeg trenger, bortsett fra HK og RAM! Hjelp mottas med stor takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dropp DDR3 i denne omgangen. DDR3 er ekstremt mye dyrere enn DDR2 og ikke verd pengene. De hovedkortene som støtter DDR3 i dag støtter bare ganske "umodne" DDR3-hastigheter. Du kan sammenligne det med de som kjøpte hovedkort med i915 brikkesett for et par år siden da DDR2 var helt nytt og DDR2-533 PC4200 var svindyrt og råest. Når DDR3 kommer seg ut av startfasen og de høye prisene, sansynligvis i løpet av 1. halvår 2008 så vil du garantert ikke sitte med et "gammelt" hovedkort som bare støtter DDR3-1333. Vent derfor med hele DDR3-kjøpet og sats på et fullblods DDR2 hovedkort.

Brikkesettet P35 er svært bra sammen med DDR2. Betydelig bedre en det gamle P965 brikkesettet.

Lenke til kommentar

Kan ikke se DDR3 støtten på det hovedkortet der?

9289308[/snapback]

leser her

Nyt er også supporten for DDR3 RAM. P35 flytter dog ikke direkte til 1333MHz RAM, men starter i vanlig stil lidt mere afdæmpet med hensyn til RAM-hastighederne. Således starter man med DDR3-1066 og samtidig er der support for DDR2-800. Overgangen til DDR3 ser dog ud til at blive en halvsløv affære og vi skal nok regne med at se størstedelen af markedets P35 løsninger til kun at supportere DDR2 i starten. DDR3 har forbedringer i forhold til DDR2 på en række punkter, men vigtigst er højere hastigheder og dermed større båndbredde. Lige efter dette argument kommer et strømforbrug, der forventes at være 20-25% lavere end tilsvarende for DDR2. Dette skyldes dels at spændingen til DDR3 kun er 1.5V mod 1.8V til DDR2.

http://hwt.dk/literaturedetails.aspx?TeaserID=9005#top

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...