vinzenT Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Hei. Jeg har ripped en del cder fra cd-samlinga til faren min inn på pcen og lagt dem inn på Creative Zen Vision:M. Problemet er at alle sangene/aristene/albumene som er rippet ligger i mappa "unknown" helt øverst. --> sangene er ikke mp3 <-- Noen som vet en løsning som kan fikse problemet? Jeg vil ha sangene vist som vanelige mp3 filer der alle sangene er sotert i abum og artister. Takker for alle svar Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 (endret) En vanlig CD har ikke informasjon om artist, album eller tittel på spor, det er derfor Audiograbber har en funkson som tillater deg å koble til CDDB, som kan kjenne igjen en CD og automatisk legge til informasjon i filene. Nå er det en stund siden jeg har brukt Audiograbber selv, men det er, så vidt jeg husker, en knapp som det står CDDB på, i hvertfall er den merket med en pingvin. Det skal skje automatisk, forutsatt at albumet er laget av en kjent artist. Såvidt jeg vet, finnes det ingen løsning for å kjenne igjen hvilken CD en mappe med spor stammer fra, så du er i det minste nødt til å manuelt redigere ID3-taggen på hvert enkelt spor, i det minste for tittelen. Et program som kan brukes for å manuelt endre ID3-tag er http://www.mp3tag.de/en/]Mp3tag. Endret 15. august 2007 av Dradd Lenke til kommentar
vinzenT Skrevet 15. august 2007 Forfatter Del Skrevet 15. august 2007 En vanlig CD har ikke informasjon om artist, album eller tittel på spor, det er derfor Audiograbber har en funkson som tillater deg å koble til CDDB, som kan kjenne igjen en CD og automatisk legge til informasjon i filene. Nå er det en stund siden jeg har brukt Audiograbber selv, men det er, så vidt jeg husker, en knapp som det står CDDB på, i hvertfall er den merket med en pingvin. Det skal skje automatisk, forutsatt at albumet er laget av en kjent artist. Såvidt jeg vet, finnes det ingen løsning for å kjenne igjen hvilken CD en mappe med spor stammer fra, så du er i det minste nødt til å manuelt redigere ID3-taggen på hvert enkelt spor, i det minste for tittelen. Et program som kan brukes for å manuelt endre ID3-tag er http://www.mp3tag.de/en/]Mp3tag. 9289073[/snapback] Glemte å si at jeg trykker på pigvinen hver gang før jeg ripper, og navnene kommer opp. Men takker for svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå