Gå til innhold

Audiograbber- Alle sanger vises som unknown på Zen

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har ripped en del cder fra cd-samlinga til faren min inn på pcen og lagt dem inn på Creative Zen Vision:M. Problemet er at alle sangene/aristene/albumene som er rippet ligger i mappa "unknown" helt øverst. --> sangene er ikke mp3 <--

Noen som vet en løsning som kan fikse problemet? Jeg vil ha sangene vist som vanelige mp3 filer der alle sangene er sotert i abum og artister.

Takker for alle svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En vanlig CD har ikke informasjon om artist, album eller tittel på spor, det er derfor Audiograbber har en funkson som tillater deg å koble til CDDB, som kan kjenne igjen en CD og automatisk legge til informasjon i filene. Nå er det en stund siden jeg har brukt Audiograbber selv, men det er, så vidt jeg husker, en knapp som det står CDDB på, i hvertfall er den merket med en pingvin. Det skal skje automatisk, forutsatt at albumet er laget av en kjent artist.

Såvidt jeg vet, finnes det ingen løsning for å kjenne igjen hvilken CD en mappe med spor stammer fra, så du er i det minste nødt til å manuelt redigere ID3-taggen på hvert enkelt spor, i det minste for tittelen.

Et program som kan brukes for å manuelt endre ID3-tag er http://www.mp3tag.de/en/]Mp3tag.

Endret av Dradd
Lenke til kommentar
En vanlig CD har ikke informasjon om artist, album eller tittel på spor, det er derfor Audiograbber har en funkson som tillater deg å koble til CDDB, som kan kjenne igjen en CD og automatisk legge til informasjon i filene. Nå er det en stund siden jeg har brukt Audiograbber selv, men det er, så vidt jeg husker, en knapp som det står CDDB på, i hvertfall er den merket med en pingvin. Det skal skje automatisk, forutsatt at albumet er laget av en kjent artist.

Såvidt jeg vet, finnes det ingen løsning for å kjenne igjen hvilken CD en mappe med spor stammer fra, så du er i det minste nødt til å manuelt redigere ID3-taggen på hvert enkelt spor, i det minste for tittelen.

Et program som kan brukes for å manuelt endre ID3-tag er http://www.mp3tag.de/en/]Mp3tag.

9289073[/snapback]

Glemte å si at jeg trykker på pigvinen hver gang før jeg ripper, og navnene kommer opp. Men takker for svar :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...