joppzter Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Heisann! Sitter her med en pc som skal repareres. Den har følgende hardware: Abit IC7-MAX3 (478) Intel Pentium 4 2.80GHz (478) Standard 200gb 7200 rpm ide HD Standard DDR-DIMM 400 1gb ram Helt ok Asus AGP skjermkort. Både cpu og hovedkort har nå tatt kvelden og jeg ser etter den billigste, men ikke på bekostning av ytelsen, hardware som jeg kan erstatte dette med. Bytt gjerne til pci-e og core duo, men gi meg best valutta for pengene, jeg har budsjett på 2000 (absolutt max). Setter stor pris på alle innspill, på forhånd takk! Mvh Petter Lenke til kommentar
Pengu Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 (endret) Det er veldig tynt med hovedkort med AGP. Fant bare et par stykker på Komplett. Det ene var socket 754, men da sliter du med å få tak i prosessor, Komplett har i hvertfall ikke. Det andre var et kort med socket AM2, men det er ikke på lager før 1.9. (hvis det i det hele tatt kommer på lager). Hvis du kan vente på det kan du jo ta en titt på denne handlelisten (kr .1889,- i skrivende stund). Hvis du insistere på Intel CPU er jeg redd det bare er disken du får noen glede av. Betingelsen om at det ikke skal gå på bekostning av ytelse er det vanskelig å leve opp til med et budsjett på 2000 kr. Det er nødvendigvis en viss sammenheng mellom pris og ytelse. Endret 15. august 2007 av Pengu Lenke til kommentar
joppzter Skrevet 15. august 2007 Forfatter Del Skrevet 15. august 2007 (endret) Hei og takk for svar! Jeg har ikke nødvendigvis sagt at det må være AGP, men vil jo prøve å gjøre det så billig som mulig. Så bare å kjøre på med pci-e. Det jeg mener med at det ikke skal gå gå på bekostning av ytelsen er at den ikke skal bli noe tregere en det den var, og det bør det jo ikke gjøre, siden den forrige prosessoren og hovedkortet var fra januar i 2005. Jeg lurer også på om hvis jeg kjøper fks. ASRock CONROE954G-DVI Intel Core 2 Duo E4500 2.2Ghz Gigabyte ATI RadeonT X1050 Kan jeg da beholde den gamle rammen? Ser dette oppsettet greit ut? Gi ris og ros Endret 15. august 2007 av joppzter Lenke til kommentar
Pengu Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Jeg lurer også på om hvis jeg kjøper fks. ASRock CONROE954G-DVI Intel Core 2 Duo E4500 2.2Ghz Gigabyte ATI RadeonT X1050 Kan jeg da beholde den gamle rammen? 9289463[/snapback] Nei, du kan ikke bruke RAMen, du må ha DDRII-RAM. Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 (endret) HK, ASRock 4CoreDual-SATA2, kr 479,- hos Stretto CPU, Intel Core 2 Duo. Du kan velge E4300, E4500, E6320, E6420 avhengig av hvor mye kroner du vil bruke. Tilgjengelighet varier. Velger du en E6320 så har du bra ytelse, og faktisk en CPU som du kan leve ei god stund med (bra klokkepotensiale på bedre HK) HK kan bruke AGP skjermkort og DDR Minne (som du har). Kan bruke C2D med enten FSB 800 eller FSB 1066, men ikke de nye med FSB 1333. Du kan også bruke Q6600 på dette. Glimrende overgangskort, da du kan skifte også bruke DDR2 minne og PCIe Skjermkort på dette. @Pengu: Faktisk er det bare til C2D det finnes HK der man både kan beholde minne og AGP grafikkort. Og her får man faktisk til en oppgradering som er like bra som din for skarve 1500 kr. Endret 15. august 2007 av Bolson Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå