RamGuy Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 Hvorfor i allverden har du valgt XFX nForce780i og XFX 9800GTX? XFX er kanskje det verste merke du kan velge, de har elendig support og mange varer folk har de merkeligste problemer med, slik som mitt 8800GTX kort. EVGA er jo en soleklar favoritt om du skal gå for nVidia produkter, bedre support og kundeservice skal du lete lenge etter! Om du ikke har noen planer om SLi i det hele store, vil jo et Intel X38 eller X48 brikkesett være en god del bedre. Velg heller denne DVD-brenneren: (da den du har valgt ikke er på lager) http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=344274 Bytt kjølepasta til: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=343985 Diamantpartikler i kjølepastaen er bedre enn formelen i Artic Silver 5. Bytt skjermkort og hovedkort til: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=347860 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=344350 eller http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=343979 om du ikke er avhengig av SLi Bytt Zalman vifta med: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=343837 Zalman viftene er ikke helt på toppen lengre, den Noctua'en vil kjøle minst like bra, den kan kjøres passiv eller med to vifter Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 (endret) *snip* Ehm.. for det første, jeg skal ha stillegående prossesorvifte... for det andre, EVGA HK'et er hundringser dyrere. For det tredje, må bare ha en av de "Do not disturb, im gaming" dør tingene til XFX XD Desutten... jeg vender meg ikke mot XFX hvis det er feil med kortet. da går jeg ti Komplett.no og får nytt/bytter. EDIT: jepp, rimelig avhengig av SLi... Tenkt å kjøre TRiSLi med tiden. Ett kort om gangen MEN! det skal nevnes at jeg gjerne vil ha det EVGA skjermkortet XD er så digg farge på det, passer så fint inn til det kommende "Green SLi prosjektet" mitt : D XD Endret 10. april 2008 av ThomasT-93 Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 (endret) Om du er så nøye på prisen, at EVGA kortet til litt over 100kroner mer er et problem, så fatter jeg ikke hvorfor du skaffer alt fra Komplett.no som har blitt en relativt dyr nettbutikk. Hva du mente med "må bare ha en av de "Do not disturb, im gaming" dør tingene til XFX XD" fater jeg ikke, virket som et helt usaklig argument uansett.. EVGA tilbyr jo også kundene sine å "oppgradere" når det kommer nye skjermkort serier og brikkekort serier, du sender inn kortet og betaler et slags mellomlegg for å få det nye, så slipper du å måtte betale fullpris for et nytt skjermkort / hovedkort. Bedre kvalitet enn det det er på EVGA sine produkter skal du også lete lenge etter, XFX har jo ved flere anledninger rett og slett dårlig kvalitet på komponentene sine, deres XXX kort er gjerne overklokket ustabilt og det som følger med i pakken deres er jo knapt ingenting. EVGA derimot gir deg strålende support, garanti om selv om du overklokker osv.. "Ehm.. for det første, jeg skal ha stillegående prossesorvifte..." Vet du hva du snakker om nå eller? Noctua NH-U12 bråker jo aldeles ikke noe mer enn den Zalman vifta du har plukket ut, tvertimot den kan jo nesten kjøres passiv (null støy) og kjøle på nivå med Zalman viften du har plukket ut. Viften som følger med bråker knapt den også, og med den på og kanskje også en stillegående vifte til så kjøler den jo langt bedre enn Zalman viften Endret 10. april 2008 av RamGuy Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 Om du er så nøye på prisen, at EVGA kortet til litt over 100kroner mer er et problem, så fatter jeg ikke hvorfor du skaffer alt fra Komplett.no som har blitt en relativt dyr nettbutikk. Hva du mente med "må bare ha en av de "Do not disturb, im gaming" dør tingene til XFX XD" fater jeg ikke, virket som et helt usaklig argument uansett.. EVGA tilbyr jo også kundene sine å "oppgradere" når det kommer nye skjermkort serier og brikkekort serier, du sender inn kortet og betaler et slags mellomlegg for å få det nye, så slipper du å måtte betale fullpris for et nytt skjermkort / hovedkort. Bedre kvalitet enn det det er på EVGA sine produkter skal du også lete lenge etter, XFX har jo ved flere anledninger rett og slett dårlig kvalitet på komponentene sine, deres XXX kort er gjerne overklokket ustabilt og det som følger med i pakken deres er jo knapt ingenting. EVGA derimot gir deg strålende support, garanti om selv om du overklokker osv.. "Ehm.. for det første, jeg skal ha stillegående prossesorvifte..." Vet du hva du snakker om nå eller? Noctua NH-U12 bråker jo aldeles ikke noe mer enn den Zalman vifta du har plukket ut, tvertimot den kan jo nesten kjøres passiv (null støy) og kjøle på nivå med Zalman viften du har plukket ut. Viften som følger med bråker knapt den også, og med den på og kanskje også en stillegående vifte til så kjøler den jo langt bedre enn Zalman viften Der...Kunne klæshe på et ekstra 9800gtx og få samme pris om jeg kjøpte alt på amentio.no : D heh Lenke til kommentar
Niram Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 Vil laptopen min kunne "dra" spillet på low settings uten veldig mye lagg? Intel Pentium Dual- core T2310 8400M GS 2gb ddr2 Har akkurat bestilt collectors edition, og jeg skal kjøpe meg gamer- stasjonær rundt launch. Men det er litt usikkert når jeg får den nye PC-en, så hadde vært fint om laptopen greide det inntil jeg får den Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 Skjermkort hadde vært fint å vite hva er ^^ Lenke til kommentar
Niram Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 Står der det :- ) "Geforce 8400m GS, 256mb". Var litt mangelfull informasjon da, skal innrømme det! Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 Jeg vet at prosessor er nokså viktig i Age of Conan, kompisen min har et GeForce 8800GTS 320MB og en AMD Athlon 64 3400+ (tror jeg det er) og 2GiB med helt grei RAM og ha må ned på det laveste på alt og det hakker fremdeles, jeg har jo 8800GTS 640MB (yter trossalt ikke så mye bedre) og i kombinasjon med mine 4GiB RAM og E6600 drar jo jeg så godt som alt på maks med upåklagelig FPS. Lenke til kommentar
Niram Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 Prosessoren til kompisen din er nok den store flaskehalsen i det systemet! Grafikkortet er mer enn godt nok til hvertfall 1280x1024. Be han kjøpe en 6400+ AMD prosessor elns, han vil nok merke en myye bedre ytelse. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 Vet, han sparer opp til et helt nytt Intel LGA775 system Sa at han burde skaffet dobbelkjerne og at enkel var bortkastet penger, men høre på meg? Nei Lenke til kommentar
Niram Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 Vet, han sparer opp til et helt nytt Intel LGA775 system Sa at han burde skaffet dobbelkjerne og at enkel var bortkastet penger, men høre på meg? Nei Hehe.. Bra han har et nytt system på G da :- )Selv prøver jeg å finne et billig system som greier spillet fint på high Rundt 7-8k Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 Kan sikkert finne frem et greit system til deg for den prisen Må bare finne ut av et mystikk problem her, hvor jeg for beskjed om å sette inn BFME2 disken i DVD-stasjonen, til tross for at den er i Lenke til kommentar
Niram Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 Hadde satt veldig stor pris på det! Kan gjerne sende det på PM Trenger alt, utenom mus/tastatur og skjerm Hmm, merkelig problem. Prøvd reboot? Funka en gang for meg.. Hehe.. Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 Når er det spillets offisielle launch er i Norge ? Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 23. Mai 20. Mai i statene.. Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 YESS! Perfekt timing , Funcom! XD Konf. den 11. Mai , Kjøpe pc 12 eller 13 Mai Bygge når jeg får den Lenke til kommentar
Niram Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 Hehe! Ikke fullt så perfekt ifølge meg.. Drøye uka etter launch starter alle jævla eksamenene :/ Går siste året på VGS, så bør prestere i grunn. Skikkelig "synd" at jeg kommer til å spille altfor mye AoC i den perioden:P Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 Dilemma of the year: Har kraftig lyst å spille Age of Conan når det kommer. Men har også lyst å spille Lord of the rings online (er stor stor stor stor lotr fan) Blir vel lit i overkant dyrt å spille to MMO spill 0_0 hvor mye vil Age of Conan koste i måneden/for 30/60 dagers spillkort ? : D Lenke til kommentar
ShaNickolas Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 hmmm ,jeg håper mitt club3d x1950xtx 512mb gddr4 vil kjøre AoC på ok instillinger Det er egentlig min største bekymring til forhåndsbestillingen kommer Dx9 riktignok men det får duge til jeg kjøper nytt Alt på pcen er overklokket for og holde med Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå