Gå til innhold

Systemkrav til Age Of Conan!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nå må ikke Funcom skyte meg her, men i BETA så ligger jeg på 20-30FPS i byer, og 40-60FPS ellers med alt på maks (uten om litt som har med view distance å gjøre, der har jeg ikke helt på maks)

 

Jeg kjører da på 1600x1200@16xAF@2xAA

 

Systemet mitt er:

 

ASUS P5N32-E nForce680i @ nForce18.08

Intel Core 2 Duo E6600 @ 3.0GHz

4GiB RAM (4x 1024MB 533MHz Kingston ValueRam)

MSI GeForce 8800GTS 640MB standard clock @ ForceWare 174.73

Windows Vista Ultimate 64bit @ tweaket (installert med den nye Vista 64bit SP1 disken)

 

 

EDIT:

 

DirectX10 / Shader Model 4 er ikke i BETA enda, bare så det er sagt

 

Hvordan tror du mitt system vil klare seg kontra ditt?

 

Rigg:

Asus Maximus Formula, X38, Socket-775, DDR2,ATX,2xGbLAN,Firew, 2xPCI-Ex(2.0)x16

Cooler Master Cosmos Silver m/850w PSU, 2x12cm Fans, Aluminum

Intel Core 2 Duo E6850 3.0GHz 1333Mhz Socket LGA775, 4MB, BOXED m/vifte

2x Kingston DDR2 HyperX PC9600 2048MB CL5, Kit w/two matched HyperX 1GB DDR2

Microsoft Windows Vista Ultimate Norsk OEM DVD,64

Thermaltake Blue Orb II CPU-Kjøler, Blått Lys, 17dBA, Socket 775/754/939/940

2x Thermaltake Duorb VGA Cooler, ATi/nVIDIA, Copper, 6-led lights

Western Digital Raptor 150GB SATA 16MB 10000RPM

2x Sapphire Radeon HD 3870, 512MB GDDR4 Memory, PCI-E Support (kjøres Crossfire)

Lenke til kommentar
Takk for svar LordjOX.

 

RamGuy; litt av en rigg du har! Hva måtte du ut med for den, og har du klokket den?

 

Betalte 15'000kroner for litt over 1år siden :)

 

Dere ser mitt system nede tror dere jeg må oppgradere noe for å kjøre på max eller.Og med det systemet jeg har nå hva tror dere at jeg må kjøre spillet på medium eller.

 

Trur du greier det meste på maks jeg, om du tar av AA og ikke pøser view distance på maks :)

 

 

 

 

Jeg hadde tenkt til å bruke litt penger på å "forbedre" litt på systemet mitt frem til Age of Conan.

Tenkte før på å gå til innkjøp av dette:

 

Logitech G9, 700kroner

Logitech QuickCam Pro 9000, 650kroner (har jo ikke noe med Age of Conan å gjøre da :p men har en grei mikrofon jeg kan bruke på Ventrilo :))

SteelSeries SX, 350kroner

Mushkin XP2-8500 5-5-5-12 2x 2048MB RAM, 1100kroner (da de jeg har nå er fryktelig dårlige)

IC 7 Diamond Termisk pasta, 50kroner

CREATIVE X-Fi Gamer Pro, 1'100kroner

Logitech Z-5500, 2'500kroner

 

 

Har jo G5 og SteelPad 5L, så vet ikke helt om det er noe poeng i å skaffe en G9 og SX, da det er minimale forskjeller.

 

Og i det siste har jeg også tenkt litt på det faktum at kanskje det er bedre å heller få litt bedre skjermkort løsning istedet?

 

Nå kommer jo 9800GTX, og to slike i SLi og jeg burde dra Age of Conan med alt på maks med et snitt på godt over 60FPS.

 

Men jeg har ikke råd til både Z-5500 + lydkort og 2x 9800GTX. Så da blir jo spørsmålet, hva skal jeg velge?

Hva tror dere vil ha mest innflytelse på spillopplevelsen?

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar
Nå kommer jo 9800GTX, og to slike i SLi og jeg burde dra Age of Conan med alt på maks med et snitt på godt over 60FPS.

 

Men jeg har ikke råd til både Z-5500 + lydkort og 2x 9800GTX. Så da blir jo spørsmålet, hva skal jeg velge?

Hva tror dere vil ha mest innflytelse på spillopplevelsen?

 

Du har faktisk et ganske bra system, og siden AoC forsatt er i beta og ordentlige driver heller ikke har kommet, tror jeg du kommer til å kjøre det ganske greit. Så klart ville 2x 9800GTX gjort seg bra, men jeg tror faktisk jeg heller hadde gått for det annlegget. Jeg tror funcom har brukt mye tid på lyden, og jeg tror det vil gjøre en bedre forskjell. Lyd har mer å si i spill enn de fleste aner ;) Vurderer faktisk å kjøpe det annlegget selv :) (men har ikke plass til lydkort i Pcen :hm: )

 

Phannyboy: Pcen din vil enten klare seg like bra eller enda bedre, ihvertfall hvis ATI greier å få til driverne sine.

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Skal snart bestille en splitter ny stasjonær PC. Hadde ikke i utgangspunktet tenkt til å spille Age of Conan, men jeg regner med at jeg passerer recommended-kravene med det jeg har valgt ut:

 

Klikk her for å se PCen!

 

Har egentlig passert maksimumgrensen for det jeg kan bruke på PC i denne omgangen, så jeg har valgt å invistere i CUP, og heller oppgradere til et Geforce 8800 i litt senere tid.

Regner med at Radeons 2600 XT vil duge midlertidig, så lenge jeg senker litt på synsdistansen, oppløsninga og AA.

Lenke til kommentar
Skal snart bestille en splitter ny stasjonær PC. Hadde ikke i utgangspunktet tenkt til å spille Age of Conan, men jeg regner med at jeg passerer recommended-kravene med det jeg har valgt ut:

 

Klikk her for å se PCen!

 

Har egentlig passert maksimumgrensen for det jeg kan bruke på PC i denne omgangen, så jeg har valgt å invistere i CUP, og heller oppgradere til et Geforce 8800 i litt senere tid.

Regner med at Radeons 2600 XT vil duge midlertidig, så lenge jeg senker litt på synsdistansen, oppløsninga og AA.

 

Litt skeptisk til den strømforsyningen jeg. 400watt skal jo være greit nok det, men det er ikke alle disse PSU'ene som står for det de lover, så en "400watt" kan fort gi en del mindre og da begynner det å bli ganske lite på et rig nå om dagen. Og skal du oppgradere pcen senere så kan du nok bare kjøpe en annen PSU med det samme, den du linker til har ikke sata, og da tviler jeg på at den har egen PCI-Express kontakt til et nyere skjermkort og. Da blir det vanskelig med nytt skjermkort senere.

 

Hadde det vært meg hadde jeg heller ventet litt, å tatt meg råd til bedre PSU ( noe man heller ikke pleier å bytte så ofte som andre deler i pcen, det er hvertfall min erfaring ).

 

2600XT kortet, her er en sammenligning av en del forskjellige skjermkort på spillet Oblivion med laveste oppløsning og laveste instillingene som er mulig å velge for sammenligningen. Siden det bare er noen hundrelapper forskjell på det du har valgt og et Radeon38*0/8800kort så kanskje du heller skulle spart litt lenger å handlet deg det.

 

Edit: www.prisguide.no, sett opp en handle liste der, og se hvor det er billigst. Kanskje du sparer noen hundrelapper på å ikke bruke komplett.

Endret av kvitrafn
Lenke til kommentar
Forhåpentligvis uten den konstante småhakkingen man kan oppleve der uansett utstyr.

 

I Oblivion? Jeg er ikke den eneste som plages av det på en relativt muskuløs PC, altså? Godt å vite. :p

 

Jeg tror AoC med høyeste settings nok kommer til å kreve en del mer enn Oblivion. Funcom har uttalt noe sånt som at dersom du kunne kjøre Oblivion, skal du kunne kjøre AoC - men det er forskjell på å kjøre, kjøre spillbart, og å kjøre bra.

Lenke til kommentar
Noen som har peiling på HW som kan si noe om dette oppsettet?

 

http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mod...84-C2FAD067C18C

 

Har spart 2000 nå og håper på nye 2000 på neste lønn.. så da skal det bli ganske fort :)

 

Du vil klare deg men ikke regn med å kunne kjøre alt på fullt.

 

Kjører selv asus striker xtreme, 3 ghz duelcore klokket til 3,3 , 4gb 8500 dominator ram fra corsair (også oc), 8800 ultra.

 

Med dette systmet kjører jeg alt på fullt inkl 16q aa og 16 af. ca 25-40 fps

 

Uten aa og af ligger jeg på 35-60 fps. Først og fremst ram på grafikk kortet folk sliter med i betaen har jeg fått intrykk av. ellers er det greit med mye ram for øyeblikket, men det er vel mest pga memory leaks.

 

Snakka med en fyr som hadde 8800 med 325 ram og han kunne ikke kjøre complex shading bla.

Lenke til kommentar

Har endret litt på det originale oppsettet mitt (postet litt lengere opp på siden her). Valgte å droppe kabinettet med medfølgende PSU, og heller invistere litt ekstra i et dugbart kabinett og en 450W PSU fra CORSAIR.

Forhåpentligvis vil dette gjøre at systemet kjører litt mer stabilt, pluss at jeg har bedre muligheter for oppgradering i senere tid.

 

Har også valgt å koste på meg et Radeon HD3850 512 MB-kort. Var ikke ekstrem forskjell mellom 2600XT og 3850, så jeg valgte å bruke litt ekstra på skjermkort.

 

Forhåpentligvis vil jeg kunne kjøre Age of Conan helt greit. Ikke nødvendigvis så nøye på å få med alle detaljene etc. så lenge fps-en er akseptabel.

Lenke til kommentar

Heia guys! :)

 

Jeg skal oppgradere Pcen min for AOC, har noen av dere noen anbefalinger når det gjelder prosessor, skjermkort (har nå et geforce 7950 GT)og minne?? Tenkte jeg skulle spandere rundt 6000K på dette.

 

Takker så mye for all hjelp :)

Endret av Mocci
Lenke til kommentar
Heia guys! :)

 

Jeg skal oppgradere Pcen min for AOC, har noen av dere noen anbefalinger når det gjelder prosessor, skjermkort (har nå et geforce 7950 GT)og minne?? Tenkte jeg skulle spandere rundt 6000K på dette.

 

Takker så mye for all hjelp :)

 

Intel Core Duo med ca 3000mhz og 2-3gb ram og f.eks 8800gts 512mb og du skulle greie å kjøre AoC Ganske bra ;)

Lenke til kommentar
Heia guys! :)

 

Jeg skal oppgradere Pcen min for AOC, har noen av dere noen anbefalinger når det gjelder prosessor, skjermkort (har nå et geforce 7950 GT)og minne?? Tenkte jeg skulle spandere rundt 6000K på dette.

 

Takker så mye for all hjelp :)

 

Intel Core Duo med ca 3000mhz og 2-3gb ram og f.eks 8800gts 512mb og du skulle greie å kjøre AoC Ganske bra ;)

 

Og pris på det ble 6000 som han spurte om?

Lenke til kommentar

Er dette bra nokk for age of conan?

 

Intel® Core2 CPU 6600 @ 2.40GHz

Microsoft Windows XP Home Edition (Build Service Pack 22600) 2.92 GHz Performance Rated at 8.34 GHz

SYSTEM RAM 2.0 GB

 

NVIDIA GeForce 8800 GTS (GeForce 8800 GTS)

Video RAM 320.0 MB

DvD TSSTcorp CD/DVDW SH-S182D

Endret av Rest1peace
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...