Liquidant Skrevet 23. mars 2008 Del Skrevet 23. mars 2008 Okei, men får jeg kjørt herligheten på med? Det eneste jeg ikke har reccomended på er jo skjermkortet. Lenke til kommentar
Villanden Skrevet 23. mars 2008 Del Skrevet 23. mars 2008 (endret) Skal fortelle deg noe om prioritering jeg. Prioritering er for folk som har nok penger. Om man tjener nok penger til å prioritere, da er det en ting, men det er det ikke alle som gjør. Huslån, billån, strøm, mat, klær, forsikringer, veiavgift, bensin/diesel, NRK-lisens osv. Om man tjener minimalt er det ikke lett å skaffe nok til "prioriteringer" i tillegg. Om jeg jobber helg/helligdager så tjener jeg f.eks 120kr/t (før skatt) og det er folk som tjener mindre enn meg for å si det sånn. Åtteåringer har forresten heller ikke utgifter. Villanden: hva har det at dine foreldre er langt fra pengesterke å gjøre med at du får oppgradert PC-en? Betyr det at det er de som sponser det? I så fall er det jo lett å prioritere PC da mat/klær/husleie osv er sponset av foreldre. Enda lettere om du tjener litt penger selv i tillegg. 1. Hvis en person som jobber ikke har en eneste krone til overs etter at alle regninger er betalt, med mat og lignende tatt med i minuset, så har han tatt seg vann over hodet hva lån angår. Evnt. starte med kveldskurs eller noe så man får seg en bedre jobb med bedre lønn. 2. Det jeg mente med prioritering er ikke så blindt og naivt som du sier. PENGER TILOVERS etter NØDVENDIGHETENE (i.e. Mat, regninger, lån etc.) kan brukes til å spare. Mange her tror at man må ut med en formue for å kjøpe seg en brukbar datamaskin. Langt ifra. 3. Foreldrene mine er ikke rike og sponset meg ikke med datautstyr da jeg vokste opp, var det jeg prøvde å si. Les det som står skrevet neste gang. 3. "Den Gylne Apekatt" må vise litt høflighet. Han spurte et enkelt spørsmål, og da svaret ble et negativt men endog hjelpende svar rettet mot datamaskinen hans ble han fly forbanna. tåler du ikke å høre at pc-delene dine blir eldre, så har du ingenting med en pc å gjøre. Ergo, kanskje prioritere noe annet. my two cents. On-topic: Tror nok dette spillet kommer til å kjøre glatt på riggen min ja. Gleder meg til å teste. Back to you Liquidant: Okei, men får jeg kjørt herligheten på med? Det eneste jeg ikke har reccomended på er jo skjermkortet. Endret 23. mars 2008 av Villanden Lenke til kommentar
JV Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 Noen som har peiling på HW som kan si noe om dette oppsettet? http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mod...84-C2FAD067C18C Har spart 2000 nå og håper på nye 2000 på neste lønn.. så da skal det bli ganske fort Lenke til kommentar
Kultom Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 Absolutt bra nok, bare husk på at det kan være du trenger ny strømforsyning om du ikke har PCI-Express strømkontakt ting på den du har nå. Lenke til kommentar
JV Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 Ok... høres bra ut. Jeg har allerede ett skjemkort med pci-express, NVIDIA Geforce 7800GT, så det burde vel gå bra... Takk for raskt svar! Lenke til kommentar
ZealD Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 Hva med: 342074 Asus Maximus Formula, X38, Socket-775, DDR2,ATX,2xGbLAN,Firew, 2xPCI-Ex(2.0)x16 2x 342330 HIS Radeon HD 3870 512MB GDDR4, PCI-Express 2.0, 2xDVI/HDMI/HDCP 338084 Intel Core 2 Duo E6850 3.0GHz 1333Mhz Socket LGA775, 4MB, BOXED m/vifte 2x 329419 Kingston DDR2 HyperX PC9600 2048MB CL5, Kit w/two matched HyperX 1GB DDR2 Det vil gi en ganske bra rigg, men vet ikke hvor mye du har tenkt å legge i den. Lenke til kommentar
JV Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 Phannyboy: så lite som mulig egentlig. Så SLI er litt uaktuelt. Men takk for svar... har tid til å se litt mer på det før jeg handler, så skal titte litt på dine forslag også Lenke til kommentar
Asdt Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 Satser på at et 8800gts og en amd 5200 klarer å dra aoc på high. Lenke til kommentar
ZealD Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 Phannyboy: så lite som mulig egentlig. Så SLI er litt uaktuelt. Men takk for svar... har tid til å se litt mer på det før jeg handler, så skal titte litt på dine forslag også Kan sies at 3870'ene gir ufattelig mye godsaker for pengene. Kjører du de sli gir de bedre ytelse enn 8800gtx og de er mye billigere Men ja, de koster fotsatt litt Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 (endret) AMD / ATI Radeon kort, i SLi? Du mener vell Crossfire Jeg ville vell heller gått for 1x 8800GT 512MB eller 9600GT fremfor 1x HD 3870, men med et P35 / X38 brikkesett så har du jo gode muligheter for Crossfire i fremtiden med HD 3870 EDIT: Jeg syntes oppsettet til JV er helt greit jeg, ville vell vurdert 4GiB RAM da 2GiB RAM begynner å bli litt snaut disse dager, hvert fall om du har planer om å kjøre Vista Endret 25. mars 2008 av RamGuy Lenke til kommentar
oophus_3do Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 Noen som har peiling på HW som kan si noe om dette oppsettet? http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mod...84-C2FAD067C18C Har spart 2000 nå og håper på nye 2000 på neste lønn.. så da skal det bli ganske fort Jeg ville heller ha tatt et 8800 kort enn 9600 kort. Lenke til kommentar
ZealD Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 AMD / ATI Radeon kort, i SLi? Du mener vell Crossfire Jeg ville vell heller gått for 1x 8800GT 512MB eller 9600GT fremfor 1x HD 3870, men med et P35 / X38 brikkesett så har du jo gode muligheter for Crossfire i fremtiden med HD 3870 EDIT: Jeg syntes oppsettet til JV er helt greit jeg, ville vell vurdert 4GiB RAM da 2GiB RAM begynner å bli litt snaut disse dager, hvert fall om du har planer om å kjøre Vista Hihi, ja Crossfire Lenke til kommentar
Toxin Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 (endret) Hei folkens...lurte på om dere kan hjelpe meg litt med systemkravene. Jeg sitter nå på en Dell XPS M1330 med 2,2GHz Core2 Duo, har 3Gb RAM og greit nok internett...så regner med den delen er sikret. Problemet mitt er skjermkortet, som er et 128Mb GeForce 8400M GS. Er jo ikke primært en spillepc så er begrenset hvor bra grafikkort en kan få i disse små bærbare. Tror dere dette er bra nok til å kjøre AoC greit? Er jo ikke så moro å spille me alt av funksjoner avslått heller Klarte å kjøre Call of Duty 4 uten at det så forferdelig ut, men er jo et helt annet spill. For øvrig så er det faktisk et DX10 kort om det hjelper noe særlig. Ps. Har prøvd system requirements lab, men den måler at skjermkortet har 1,4Gb minne (antakeligvis måler den det virtuelle minnet eller noe, har ikke så god peiling på dette). Endret 27. mars 2008 av Toxin Lenke til kommentar
LordjOX Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 Hei Toxin, antar nok at XPSen din skal kunne klare å kjøre det. Men ikke på beste oppløsningen og detaljnivået. Det ser ut til at den ihvertfall klarer minimumskravet. Men så har vi også en tendens til å enten overvurdere eller undervurdere systemkrav når det kommer til stykket. Så ingenting er sikkert før du får prøvd det. Personlig vurderer jeg enten en 8800 GT eller 8800 GTX , GT har god ytelse til en rimeligere pris også. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 (endret) Nå må ikke Funcom skyte meg her, men i BETA så ligger jeg på 20-30FPS i byer, og 40-60FPS ellers med alt på maks (uten om litt som har med view distance å gjøre, der har jeg ikke helt på maks) Jeg kjører da på 1600x1200@16xAF@2xAA Systemet mitt er: ASUS P5N32-E nForce680i @ nForce18.08 Intel Core 2 Duo E6600 @ 3.0GHz 4GiB RAM (4x 1024MB 533MHz Kingston ValueRam) MSI GeForce 8800GTS 640MB standard clock @ ForceWare 174.73 Windows Vista Ultimate 64bit @ tweaket (installert med den nye Vista 64bit SP1 disken) EDIT: DirectX10 / Shader Model 4 er ikke i BETA enda, bare så det er sagt Endret 28. mars 2008 av RamGuy Lenke til kommentar
Licht Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 Hvordan ser spillet ut uten AA? Litt mindre pent eller veldig mye mindre pent? Vanligvis pleier jeg å fire på AA framfor andre ting, og jeg skulle gjerne hatt i alle fall 25+ FPS i byer. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 (endret) For å være helt ærlig så ser jeg knapt forskjell Men det er nå bare meg Noen som ønsker å delta på Tech test / stress test på Søndag? Jeg har 10 nøkler, bare å sende PM Endret 28. mars 2008 av RamGuy Lenke til kommentar
Robinvi Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 For å være helt ærlig så ser jeg knapt forskjell Men det er nå bare meg Noen som ønsker å delta på Tech test / stress test på Søndag? Jeg har 10 nøkler, bare å sende PM Det er ikke utrolig spennede det de skal gjøre da Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 Haha, leste det nå Skal faktisk lese igjennom mailen først neste gang (A) Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 For å være helt ærlig så ser jeg knapt forskjell Men det er nå bare meg Noen som ønsker å delta på Tech test / stress test på Søndag? Jeg har 10 nøkler, bare å sende PM Det er ikke utrolig spennede det de skal gjøre da kan du fortelle litt mer om dette?! men jeg vil uansett bli med å teste det^^ sendte deg en pm rundt midnatt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå