Gå til innhold

Systemkrav til Age Of Conan!


Anbefalte innlegg

Jeg har samme prosessor som deg T-2000, men så har jeg 8800 gtx istedenfor gt. Og jeg merker veldig fort at på 1280*1024 og alt på maks uten blom og skygger, så er er CPUen en stor flaskehals. Dvs. at det tar "litt" lengre tid før menneskene dukker opp foran meg.(Spesielt i byer, men utenfor går det helt greit) Mens FPSen ligger alt mellom 20-50 i utmarka, mens i huler kan den gå fort opp mot 100.

 

Faktisk så får jeg bedre ytelse av å ha på 16QAA enn at AA er slått av.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har samme prosessor som deg T-2000, men så har jeg 8800 gtx istedenfor gt. Og jeg merker veldig fort at på 1280*1024 og alt på maks uten blom og skygger, så er er CPUen en stor flaskehals. Dvs. at det tar "litt" lengre tid før menneskene dukker opp foran meg.(Spesielt i byer, men utenfor går det helt greit) Mens FPSen ligger alt mellom 20-50 i utmarka, mens i huler kan den gå fort opp mot 100.

 

Faktisk så får jeg bedre ytelse av å ha på 16QAA enn at AA er slått av.

 

Du sier du får bedre ytelse av 16xAA enn AA slått helt av. Det stemmer jo også med hva andre her sier, at de får ganske lik ytelse uansett oppløsning og AA. Tyder jo på dårlig optimalisering. Men 20-50 FPS i utmarka er jo greit nok og selv om det blir litt problemer i byene så skal jeg nok overleve det.

 

Takker så mye. Da tror jeg at jeg går til innkjøp av dette spillet. Får heller sette ned oppløsningen og innstillingene litt hvis det skaper problemer.

Lenke til kommentar
Next up is the "System Memory Texture Cache Size" slider. Interestingly, clicking the "Low", "Medium", or "High" macro settings buttons seems to ignore this slider altogether. By moving the slider to the right, the user allows the game to reserve a chunk of system memory for texture storage. Caching textures to system memory can result in lower access times for those textures, assuming the game manages the cache correctly. The maximum value for this option varies with the video card and the amount of system memory in the computer. In our test system, equipped with 2GB of system memory, we had a maximum cache size of 309MB when using NVIDIA video cards, and 312MB when using AMD video cards. Then, when we checked the option on a system with 4GB of system memory and GeForce 8800 Ultra, the option went up to 512MB.

 

Hmm men hva betyr egentlig dette da? Når har man nok RAM? Mitt skjermkort har 750mb ram eller noe...lurer på om det har noe å si med hensyn på denne baren...ellers har jeg 4 gig på PC-en. Har jeg nok til å makse?

Lenke til kommentar
Jeg har samme prosessor som deg T-2000, men så har jeg 8800 gtx istedenfor gt. Og jeg merker veldig fort at på 1280*1024 og alt på maks uten blom og skygger, så er er CPUen en stor flaskehals. Dvs. at det tar "litt" lengre tid før menneskene dukker opp foran meg.(Spesielt i byer, men utenfor går det helt greit) Mens FPSen ligger alt mellom 20-50 i utmarka, mens i huler kan den gå fort opp mot 100.

 

Faktisk så får jeg bedre ytelse av å ha på 16QAA enn at AA er slått av.

 

Du sier du får bedre ytelse av 16xAA enn AA slått helt av. Det stemmer jo også med hva andre her sier, at de får ganske lik ytelse uansett oppløsning og AA. Tyder jo på dårlig optimalisering. Men 20-50 FPS i utmarka er jo greit nok og selv om det blir litt problemer i byene så skal jeg nok overleve det.

 

Takker så mye. Da tror jeg at jeg går til innkjøp av dette spillet. Får heller sette ned oppløsningen og innstillingene litt hvis det skaper problemer.

 

 

Hvilken CPU har du ? Jeg har fabrikkoverklokka gtx kort , spiller på samme oppløsning som deg bare med skygger enabled .ALDRI under 40 frames . DEtte gtx kortet jeg kjøpte for 2 år siden er rett å slett fantastisk ;)

Lenke til kommentar

For de som skal kjøpe nytt hovedkort og cpu i dag , så er det INTEL som gjelder - amd har tapt kampen ENN SÅ LENGE .

INTEL cpu gir mindre varme , MYE bedre performance enn tilsvarende amd i spill .

En cpu som i dag gir fantastisk mye for pengene er Intel Core™ 2 Duo E8400 3.0GHz, Socket LGA775, 6MB, 1333Mhz BOXED w/fan , denne koster ca 1200 kroner .

Sammen med et 8800 GT ,8800 GTX eller 9800 GTX kort ( de ligger på ca 2000kr ) ,og 4gb Ram ca 600-800 kr har man en fin og billig plattform for Conan ;) . Man kan kjøre Conan på high i 1280X1024 med skygger , anisotropisk og anti aliansing , uten Bloom ( bloom er møkk uansett og drar ned performance jevlig ) og aldri ha under 40 frames ;)

Lenke til kommentar

Når jeg logget meg på for å spille AoC for et par kvelder siden, fikk jeg beskjed om at jeg burde oppgradere driverne for mitt NVIDIA skjermkort. De hadde fått rapporter om at nettopp versjonen jeg da brukte (169.21) kunne medføre ustabilitet. Dette har jeg aldri merket noe til, men jeg lastet likevel ned og innstallerte "the latest and greatest" av driverne (175.16) bare for å være på den sikre siden.

 

Men så til saken: Jeg kjører AoC i utgangspunktet på "Medium", men har deretter tweaket litt opp eller ned på diverse innstillinger inne i spillet. Resultatet er jeg særdeles fornøyd med; alt flyter fint uten at jeg føler jeg har gitt avkall på for mye "eyecandy". Det jeg ikke har rørt, ennå, er innstillingene i NVIDIAs kontrollpanel. Er det noe her jeg kan/bør gjøre for å kanskje tyne ennå litt mer ut av kortet?

 

Kortet er forresten et 8800GTS 640MB. Ikke det ypperste av det ypperste, riktignok, men det ser faktisk ikke ut til å ha nevneverdige problemer med AoC. Det er uansett uaktuelt å oppgradere.

Lenke til kommentar

Jeg har 4 gig med ram (3,5) og en Amd64X2 dual sammen md et xfx 8800GTS 512 kort. Kjører på omtrent det høyeste som er. Kan sette alt (alle glidebrytere og af, aa) samt oppløsning på maks. Da har jeg 30 fps og deromkring med fpsdrops. Så Du skal ikke være redd for at skjermkortet er "urgammelt" enda. Det er ikke mange modeller som er mye bedre.

Lenke til kommentar

Fruen i huset fikk feil pga for lite ram her om dagen.. Første kræsj og hun har spilt seg opp til lvl 48.

 

Cpu er en E6750, 2 gb ram og 8800GTS 640mb skjermkort. Kjører alt på nesten fullt med en fps på rundt 50 stabilt. 1600x1050 oppløsning. Vista 32bit. Funker som faen bortsett fra den ene kræsjen.

 

Funker helt fint med 2 ram her i huset hvertfall. Er bare 2 på min også og jeg har ikke merka noe probs ennå..

Lenke til kommentar
Cpu er en E6750, 2 gb ram og 8800GTS 640mb skjermkort. Kjører alt på nesten fullt med en fps på rundt 50 stabilt. 1600x1050 oppløsning. Vista 32bit. Funker som faen bortsett fra den ene kræsjen.

Merkelig at du har så høy FPS med den hardwaren der egentlig... Men så er det vel graden av "nesten alt på fullt" som antagelig avgjør. Jeg har selv 50 fps ute i "ødemarken", men er nede i under 20 når jeg er inni større byer.

Lenke til kommentar

Må si skjermkortdriver oppdatering kan hjelpe utrooolig mye!

 

Jeg spillte på ca medium(forandret litt på den etter min smak) med ca 25-30 fps,så oppdaterte jeg driveren...

Damn,for en forskjell,nå spiller jeg på high med 16x AA og 4x AF og ellers alt på high i 1280*1024 oppløsning.Eneste jeg har tunet ned på er at jeg bruker shadow 2.0 modell.

Og fps'en ligger på mellom 20-115(ja faktisk 115!!) rundt om iverden.

Eneste er i old tarantia der ligger den på mellom 10-20,men er bare å tune litt ned der når jeg først er der.

Har forøvrig amd x2 4200+,7900GT Bliss (med 512 MB,overklokket til 570/1470) og 2GB PC5400 DDR 2 ram value select.

Lenke til kommentar

Jeg kjører følgende hardware:

Q6600 @ 3,6GHz, 2x 7900GTX i SLi og 2gig ram.

I grafikkinnstillingene valgte jeg HIGH, så flyttet jeg alle sliderene til max ;)

I byer ligger jeg på 30FPS, ute i ødemarken har jeg 38-45 fps. Det er en plass maskinen min sliter bigtime, det er i sumplandskapet (husker ikke hva det heter der). Der ligger maskinen og hoster rundt 20fps.

 

Kan forøvrig nevne at å klokke prosessor fra 2,4 til 3,6GHz ga meg ca 6-8 fps, å overklokke skjermkortene mine ga ca 3-5 fps.

 

Kjører shader 3.0 med skygger på alt, kun BLOOM jeg ikke har aktivert siden mine gamle travere av noen skjermkort ikke klarer det. Da må jeg såifall nøye meg med 15 fps.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...