Gå til innhold

Systemkrav til Age Of Conan!


Anbefalte innlegg

Så jeg har plutselig råd til en helt ny pc fordi pcen min er 4 år gammel? Jeg driter en lang kabel i at bortskjemte unger suger penger ut rævva til faren sin hver gang ett nytt spill kommer. Jeg har ikke råd til ny pc. Hadde jeg hatt det så hadde jeg ikke spurt om denne hadde taklet AoC. Eller?

Selv en 8 åring kan klare å spare til ny pc hvert 4'e år.

 

Som sakt, er det slik at du vil at spillutviklingen skal stoppe pga enkelte folk ikke klarer å skrape sammen noen tusenlapper hvert 4'e år?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En 8-åring har ikke utgifter som mat, husleie og regninger på ett veldig stramt budsjett.

 

Nei, jeg mener at det hadde vært fint å kunne slippe å få kommentarer som "er bare å kjøpe nytt", "er det ikke på tide å kjøpe nytt" hele tiden. Er det virkelig så jævlig vanskelig å fatte at ikke alle har penger, eller muligheter til å tjene ekstra? Eller er det for vanskelig å bruke hodet mens du sutter på rævva til far'din?

Lenke til kommentar
En 8-åring har ikke utgifter som mat, husleie og regninger på ett veldig stramt budsjett.

 

Nei, jeg mener at det hadde vært fint å kunne slippe å få kommentarer som "er bare å kjøpe nytt", "er det ikke på tide å kjøpe nytt" hele tiden. Er det virkelig så jævlig vanskelig å fatte at ikke alle har penger, eller muligheter til å tjene ekstra? Eller er det for vanskelig å bruke hodet mens du sutter på rævva til far'din?

En 8-åring har somregel ikke jobb heller, men jeg har da sett småunger som har klart å få det til uansett.. Det er da bare å gjøre reint på rommet, kleppe plenen til naboen eller whatever. Fløtt på ræva di litt så ordner det seg nok.

 

"Hele tiden"? Det må da være lenge siden du ble "mast" på og faktisk gjorde noe med det når en ser 386'en du flyr rundt med.

Lenke til kommentar
En 8-åring har ikke utgifter som mat, husleie og regninger på ett veldig stramt budsjett.

 

Nei, jeg mener at det hadde vært fint å kunne slippe å få kommentarer som "er bare å kjøpe nytt", "er det ikke på tide å kjøpe nytt" hele tiden. Er det virkelig så jævlig vanskelig å fatte at ikke alle har penger, eller muligheter til å tjene ekstra? Eller er det for vanskelig å bruke hodet mens du sutter på rævva til far'din?

 

For meg hørest det ut som at du er en student som har en hybel/leilighet. Det er fremderles ikke noe problem å spare penger, har du en jobb? vist ikke så skaff deg en, når jeg var student jobbet jeg i oppvasken på et hotell.

Vasket i 8-16 timer hver helg, ikke noe problem å få en jobb vist man ikke er for kresen, eller for glad i flaska. men da kommer det at du må prieotere igjen da. bruke 1000kr på ut eller tjene 1000 kr på en dag?

 

du sier at du har utgifter som mat, husleie og regninger. vil tro at de fleste i denne posten har det, men budsjettet blir så stramt som du vil det.

 

Vsit du velger å ikke jobbe/jobbe et par dager ekstra istenden for å gjøre noe annet, og/eller spare penger til ny pc så er det alene din egen feil. ikke kom hit å klag på funcom og andre som klarer å spare penger til slikt.

Lenke til kommentar

Ny pc hvert 4. år er jo ingenting. Eller, i mitt tilfelle, så er jo å bruke 12-14k på pc hvert 4. år meget bra prioritering, med tanke på hvor mye jeg egentlig bruker den. Er jo ikke vansklig. Sitter på jobb nå btw, helligdag. Tjener fett, og ingenting som skjer. Haha!

 

Litt offtopic maybe. Har bra nok pc til AoC btw. Kjøpte ny i januar, 12k ca uten skjerm tastatur etc.

Lenke til kommentar

Dette spillet ser litt for bra ut til å gå glipp av. Vil en iMac kjøre det greit? Alternativet er den med 2,4 ghz Core 2 Duo og oppgradere til 2, eventuelt 4 gig RAM hvis AoC krever det. Det jeg bekymrer meg for er skjermkortet.

 

Og ja, jeg vet at spillet ikke slippes for OSX, men jeg installerer Vista i Boot Camp :roll:

Lenke til kommentar
En 8-åring har ikke utgifter som mat, husleie og regninger på ett veldig stramt budsjett.

 

Nei, jeg mener at det hadde vært fint å kunne slippe å få kommentarer som "er bare å kjøpe nytt", "er det ikke på tide å kjøpe nytt" hele tiden. Er det virkelig så jævlig vanskelig å fatte at ikke alle har penger, eller muligheter til å tjene ekstra? Eller er det for vanskelig å bruke hodet mens du sutter på rævva til far'din?

 

Er da vel ikke hans feil at økonomien din ikke er på nivået du kanskje ønsker. Men fakta er at en 4 år gammel pc er... ja.. "gammel".

 

Mine foreldre er langt fra pengesterke, men jeg klarer allikevel å oppgradere data'n min såpass at jeg kjører de nyeste spillene. Det kommer ned til prioritering.

Lenke til kommentar

Skal fortelle deg noe om prioritering jeg. Prioritering er for folk som har nok penger. Om man tjener nok penger til å prioritere, da er det en ting, men det er det ikke alle som gjør. Huslån, billån, strøm, mat, klær, forsikringer, veiavgift, bensin/diesel, NRK-lisens osv. Om man tjener minimalt er det ikke lett å skaffe nok til "prioriteringer" i tillegg.

 

Om jeg jobber helg/helligdager så tjener jeg f.eks 120kr/t (før skatt) og det er folk som tjener mindre enn meg for å si det sånn. Åtteåringer har forresten heller ikke utgifter.

 

Villanden: hva har det at dine foreldre er langt fra pengesterke å gjøre med at du får oppgradert PC-en? Betyr det at det er de som sponser det? I så fall er det jo lett å prioritere PC da mat/klær/husleie osv er sponset av foreldre. Enda lettere om du tjener litt penger selv i tillegg.

Lenke til kommentar

Vel, nå er det 3.5 år siden jeg kjøpte PC sist, så det var på tide med en ny. Selv som student så er ikke penger noe stort problem, bare man har et sunt pengebruk og prøver å unngå å gå på kaffebar tre ganger om dagen eller kjøpe bukser til 2000kr. Da varer studentlånet en god stund, hvis man har en liten jobb på siden så er det null problem å prioritere en PC hvert 3. eller 4. år.

Selv jobber jeg kun 5 timer i uken for universitetet ved å hjelpe andre studenter, noe jeg kommer til å kjøpe en ny PC for. Men det skal sies at hvis jeg ikke bodde på studenthybel så hadde ikke det gått. Strøm, internett, offentlige utgifter, vaktmestertjenester osv. tar en del av kaka.

 

Uansett, her er min handlevogn: https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=48243 . Bestiller om et par uker, den burde kunne kjøre AOC helt greit. :)

Lenke til kommentar
Skal fortelle deg noe om prioritering jeg. Prioritering er for folk som har nok penger. Om man tjener nok penger til å prioritere, da er det en ting, men det er det ikke alle som gjør. Huslån, billån, strøm, mat, klær, forsikringer, veiavgift, bensin/diesel, NRK-lisens osv. Om man tjener minimalt er det ikke lett å skaffe nok til "prioriteringer" i tillegg.

 

Om jeg jobber helg/helligdager så tjener jeg f.eks 120kr/t (før skatt) og det er folk som tjener mindre enn meg for å si det sånn. Åtteåringer har forresten heller ikke utgifter.

 

Villanden: hva har det at dine foreldre er langt fra pengesterke å gjøre med at du får oppgradert PC-en? Betyr det at det er de som sponser det? I så fall er det jo lett å prioritere PC da mat/klær/husleie osv er sponset av foreldre. Enda lettere om du tjener litt penger selv i tillegg.

 

enten har du tatt på deg mer enn hva du klarer eller så jobber du for lite.

Du sier at du tjener 120 kr pr time, det vil si at du nettop har startet å jobbe eller at du ikke tar med tileggene du har.

 

Eller så er du lærling. men atter en gang, vist du er lærling og tjener 60 kr i timen, hvorfor har du da kjøpt deg ei leilighet/et hus, bil, tv i ditt navn osv?!

 

Jeg er no på en alder av 27 år, jeg har verken bil eller hus lån, men likavel bor jeg godt i leiligheten min, jeg har ikke noe problem med å gå til jobb eller ta buss om jeg skulle være lat eller det skulle være dårlig vær. Jeg jobber som resepsjonist / nattevakt på et hotell og har ikke noe problem med å sette av penger til BSU, reiser, spare konto og ny pc vist jeg trenger det.

 

Så KANSKJE du skulle ha ventet med å kjøpt bil og/eller hus/leilighet til du er ferdig utdannet?!

 

edit: de eneste jeg vet om som tjener mindre enn 120kr på hellidager er enten folk under 16 år (og de har ikke bil/hus lån og like mange utgifter som deg) eller de som nettop har startet som lærling.

 

i min bransje er start lønna på 116 kr(?) timen, og det er uten tilleg.

Endret av MysticoN
Lenke til kommentar
Dette spillet ser litt for bra ut til å gå glipp av. Vil en iMac kjøre det greit? Alternativet er den med 2,4 ghz Core 2 Duo og oppgradere til 2, eventuelt 4 gig RAM hvis AoC krever det. Det jeg bekymrer meg for er skjermkortet.

 

Og ja, jeg vet at spillet ikke slippes for OSX, men jeg installerer Vista i Boot Camp :roll:

La meg sitere meg selv. Kan jeg få et svar før diskusjonen sklir ut i Legoland uten noen substans?

Lenke til kommentar
Dette spillet ser litt for bra ut til å gå glipp av. Vil en iMac kjøre det greit? Alternativet er den med 2,4 ghz Core 2 Duo og oppgradere til 2, eventuelt 4 gig RAM hvis AoC krever det. Det jeg bekymrer meg for er skjermkortet.

 

Og ja, jeg vet at spillet ikke slippes for OSX, men jeg installerer Vista i Boot Camp :roll:

La meg sitere meg selv. Kan jeg få et svar før diskusjonen sklir ut i Legoland uten noen substans?

 

Jeg har ikke mye peiling på iMac, men hvilken GPU har du da?

Lenke til kommentar
Dette spillet ser litt for bra ut til å gå glipp av. Vil en iMac kjøre det greit? Alternativet er den med 2,4 ghz Core 2 Duo og oppgradere til 2, eventuelt 4 gig RAM hvis AoC krever det. Det jeg bekymrer meg for er skjermkortet.

 

Og ja, jeg vet at spillet ikke slippes for OSX, men jeg installerer Vista i Boot Camp :roll:

La meg sitere meg selv. Kan jeg få et svar før diskusjonen sklir ut i Legoland uten noen substans?

Ifølge specs på iMac så ser det ut som den holder minimumskravet for skjermkort og prosessor ihvertfall og recommended på ram hvis du oppgraderer til 2gb. Men ja jeg tror det svake punktet vil være skjermkortet.

Lenke til kommentar
Dette spillet ser litt for bra ut til å gå glipp av. Vil en iMac kjøre det greit? Alternativet er den med 2,4 ghz Core 2 Duo og oppgradere til 2, eventuelt 4 gig RAM hvis AoC krever det. Det jeg bekymrer meg for er skjermkortet.

 

Og ja, jeg vet at spillet ikke slippes for OSX, men jeg installerer Vista i Boot Camp :roll:

La meg sitere meg selv. Kan jeg få et svar før diskusjonen sklir ut i Legoland uten noen substans?

Ifølge specs på iMac så ser det ut som den holder minimumskravet for skjermkort og prosessor ihvertfall og recommended på ram hvis du oppgraderer til 2gb. Men ja jeg tror det svake punktet vil være skjermkortet.

 

Er virkelig en Core 2 Duo 2,4 ghz for lite? Ja, skjermkortet kan fort slite litt, men vil det hjelpe med 4 gig RAM?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...