Gå til innhold

Systemkrav til Age Of Conan!


Anbefalte innlegg

Jeg gikk fra 2 til 4 gig minne. Jeg vet ikke om jeg merker så mye forskjell på ren fps, men det jeg merket meg var at spillet "fløt" litt bedre i områder med mye "info". Med 2 gig hadde jeg til tider en opplevelse av at spillet hakket..dvs som i at det loader i ett sett. Med 4 gig er dette borte i stor grad. Nå kjører jeg vista 32 bit med SP1. 1650 x xxxx oppløsning, alt på HIGH, skygger AV.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg gikk fra 2 til 4 gig minne. Jeg vet ikke om jeg merker så mye forskjell på ren fps, men det jeg merket meg var at spillet "fløt" litt bedre i områder med mye "info". Med 2 gig hadde jeg til tider en opplevelse av at spillet hakket..dvs som i at det loader i ett sett. Med 4 gig er dette borte i stor grad. Nå kjører jeg vista 32 bit med SP1. 1650 x xxxx oppløsning, alt på HIGH, skygger AV.

Har du prøvd å dra i den slideren under avanserte innstillinger på grafikkein i AoC som lar deg reservere opptil 515mb med minne som tekstur cache eller noe slikt? Maks den i hvert fall, og se om du kanskje får mer glede av ditt ekstra minne.

 

Edit: PS: Det vil se bedre ut om du trykker på "Medium" settings knappen, også setter shadows til full og AF til 8 under advanced.

Endret av Misantropen
Lenke til kommentar
Jeg gikk fra 2 til 4 gig minne. Jeg vet ikke om jeg merker så mye forskjell på ren fps, men det jeg merket meg var at spillet "fløt" litt bedre i områder med mye "info". Med 2 gig hadde jeg til tider en opplevelse av at spillet hakket..dvs som i at det loader i ett sett. Med 4 gig er dette borte i stor grad. Nå kjører jeg vista 32 bit med SP1. 1650 x xxxx oppløsning, alt på HIGH, skygger AV.

Har du prøvd å dra i den slideren under avanserte innstillinger på grafikkein i AoC som lar deg reservere opptil 515mb med minne som tekstur cache eller noe slikt? Maks den i hvert fall, og se om du kanskje får mer glede av ditt ekstra minne.

 

Edit: PS: Det vil se bedre ut om du trykker på "Medium" settings knappen, også setter shadows til full og AF til 8 under advanced.

 

Den baren er vel for dem med bærbar maskin og som har skjermkort som deler minne med PC-en forøvrig.

 

Jeg klarer meg fint uten shadows da:) AF står vel på 16 tror jeg:)

Lenke til kommentar
Den baren er vel for dem med bærbar maskin og som har skjermkort som deler minne med PC-en forøvrig.

 

Jeg klarer meg fint uten shadows da:) AF står vel på 16 tror jeg:)

Tror ikke det, uten at jeg egentlig vet det... Trodde minneforbruket på slike "TurboCache" skjermkort ble sat i BIOS og ikke direkte i spill; og vil anta at den cachen man setter i AoC er for å legge teksturer i så de slipper å bli lastet fra disk.

 

Finnes det noen god guide / forklaring på effekten av de forskjellige innstillingene på grafikken i AoC?

 

Jeg gav forsåvidt hele 3870'n på båten i dag, og har bestillt med et 8800 GTS 512 OC (kosta bare rett over 1600 så..)

 

Synes grafikken blir veldig "flat" uten skygger skrudd på, og en smule overeksponert og glorete med bloom...

Lenke til kommentar

jeg mener jeg leste at den der baren er for bærbart skjermkort...når man holdt musen over så kom info liksom..mener å huske det var den baren...

 

Vel forskjellen på medium og high er større enn forskjellen på med og uten skygger i mine øyne, men men... Jeg har egentlig ikke problem med performance uansett:) Så kunne vel saktens fyrt skygger på igjen, men men

 

EDIT: Og ja det finnes en god link og en performance guide til AOC...har den ikke her på jobb, men skal linke når jeg komemr hjem. Men plukket fra her på forum, men husker bare ikke hvor.

Endret av gamer73
Lenke til kommentar
Med alt på minimalt da med andre ord ? For jeg sitter med 20-30 fps med 8800 Ultra og 8Gb minne samt Quad 3.0Ghz.

 

Da bør du vurdere å sjekke om alt er som det skal ;)

 

Jeg kjører medium med 40-100 fps med dårligere PC, uten bloom og shadows

Lenke til kommentar
Med alt på minimalt da med andre ord ? For jeg sitter med 20-30 fps med 8800 Ultra og 8Gb minne samt Quad 3.0Ghz.

 

Da bør du vurdere å sjekke om alt er som det skal ;)

 

Jeg kjører medium med 40-100 fps med dårligere PC, uten bloom og shadows

 

Men hvordan ser medium ut da? Er det verdt det å kjøpe meg et nytt grafikkkort for bedre ytelse?

Lenke til kommentar
Med alt på minimalt da med andre ord ? For jeg sitter med 20-30 fps med 8800 Ultra og 8Gb minne samt Quad 3.0Ghz.

 

Da bør du vurdere å sjekke om alt er som det skal ;)

 

Jeg kjører medium med 40-100 fps med dårligere PC, uten bloom og shadows

 

Ja men det er problemet, jeg spiller på alt max. 16 AA, Shadows High Quality og bloom. Nekter å skru av det. Alt fungerer som det skal, er bare at AoC faktisk krever en del. Har 15 000 på 3DMark06 så systemet funker bra.

Endret av Avean
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...