Gå til innhold

Systemkrav til Age Of Conan!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ingen vet hvordan et kort som ikke er sluppet eller testet vil kjøre i et spesifikt spill. Av dagens kort kan du derimot trygt kjøpe et 8800GTS 512. God valuta for pengene.

 

joda, men vil ikke ha et 8800 kort, føler at det er litt gammelt. selv har jeg 0 peiling på gpu. og regna vel med at det gikk ann å sammenligne specs på div kort. men beklager vist jeg tok feil ang det.

Lenke til kommentar

MysticoN: 8800 GT yter bedre enn 9600 GT. Ville da gått for en billig 8800 GT-utgave, f.eks. Club3D 8800 GT 512MB fra Netshop. Er du i tvil om valg av minnemengde, velg 512MB-utgaven. I noen tilfeller yter 8800 GT 512MB-utgaven marginalt bedre enn 8800 GT 1024MB-utgaven.

 

At 8800 GT er gammelt betyr ingenting, det er tvert i mot utdatert, tilbyr en anstendig ytelse og er det beste skjermkortet man kan kjøpe i denne (les: 1200-1500,- NOK) prisklassen.

Endret av Onyx
Lenke til kommentar

Her er noen få tips til hvordan dere kan få bedre FPS (til og med med litt eldre kort).

 

Åpne opp Video options.

 

1) Velg High (Bare gjør det, selv om du har har lav fps med low/medium)

2) Velg Shader : 2.0

3) Slå av alle Shadows

4) Anisotropic filter quality : 4 eller 5

5) Ground : Normal

6) Grass : Off

Lenke til kommentar
MysticoN: 8800 GT yter bedre enn 9600 GT. Ville da gått for en billig 8800 GT-utgave, f.eks. Club3D 8800 GT 512MB fra Netshop. Er du i tvil om valg av minnemengde, velg 512MB-utgaven. I noen tilfeller yter 8800 GT 512MB-utgaven marginalt bedre enn 8800 GT 1024MB-utgaven.

 

At 8800 GT er gammelt betyr ingenting, det er tvert i mot utdatert, tilbyr en anstendig ytelse og er det beste skjermkortet man kan kjøpe i denne (les: 1200-1500,- NOK) prisklassen.

 

 

takker for et godt svar. viste ikke at 8800 yter bedre enn 9600. virker ikke helt logisk for meg, men som sakt så kan jeg ikke stort når det kommer til dette.

 

Tror at jeg velger å vente litt siden Komplett var usikker på om PC-en min kom til å takle et 8800 kort pga lite psu i shuttle (se sig).

 

edit: Komplett anbefalte meg dette kortet:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=345275

 

noen som kan si noe om det, bør jeg gå for dette eller velge et annet?

Endret av MysticoN
Lenke til kommentar
Her er noen få tips til hvordan dere kan få bedre FPS (til og med med litt eldre kort).

 

Åpne opp Video options.

 

1) Velg High (Bare gjør det, selv om du har har lav fps med low/medium)

2) Velg Shader : 2.0

3) Slå av alle Shadows

4) Anisotropic filter quality : 4 eller 5

5) Ground : Normal

6) Grass : Off

 

slå av shadows er ikke så aktuelt for meg siden jeg er avhenging av stealth. og shadows er en fin plass å være når man er stealtha.

Lenke til kommentar

Jeg løste mitt OOM problem! :thumbup:

 

Og det ved help av den metoden vist i en del poster tilbake her:)

 

For jeg fikk OOM selv med 4 gig ram før jeg brukte den gitte metode.

 

Men mitt spørsmål er. Hvorfor fikk jeg OOM problemer? Når PC-en min er ganske ny osv...og andre opplever ikke dette problemet...hvor ligger egentlig feilen?

Lenke til kommentar
Ingen vet hvordan et kort som ikke er sluppet eller testet vil kjøre i et spesifikt spill. Av dagens kort kan du derimot trygt kjøpe et 8800GTS 512. God valuta for pengene.

 

joda, men vil ikke ha et 8800 kort, føler at det er litt gammelt. selv har jeg 0 peiling på gpu. og regna vel med at det gikk ann å sammenligne specs på div kort. men beklager vist jeg tok feil ang det.

 

8800GTS 512 er basert på nye G92, akkurat som 9800GTX. Ingenting annet enn klokkefrekvensen er nedjustert. 8800GT og 9600** derimot, mangler shadere, texture units og andre ting.

 

edit: Komplett anbefalte meg dette kortet:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=345275

 

noen som kan si noe om det, bør jeg gå for dette eller velge et annet?

 

8800GTS 512 er bedre, og hvis du leter litt, så får du det for samme pris.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...