Gå til innhold

Systemkrav til Age Of Conan!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg vet ikke, men om man bare har 1 gig minne så klarer man neppe å kjøre AoC med vista uansett. Jeg har Vista 32 bit og 2 gig minne. Og jeg opplever "out of memory" hele tiden med påfølgende klikk av spill. 2 nye gig er på vei i posten så....

 

Jeg regner med du har sjekket at du ikke har disablet paging filen i windows?

Lenke til kommentar
Jeg vet ikke, men om man bare har 1 gig minne så klarer man neppe å kjøre AoC med vista uansett. Jeg har Vista 32 bit og 2 gig minne. Og jeg opplever "out of memory" hele tiden med påfølgende klikk av spill. 2 nye gig er på vei i posten så....

 

Jeg regner med du har sjekket at du ikke har disablet paging filen i windows?

 

jeg mener å tro at jeg har satt den til 4096 MB både som min og max. Håper det er dette du snakker om.

Lenke til kommentar
Jeg vet ikke, men om man bare har 1 gig minne så klarer man neppe å kjøre AoC med vista uansett. Jeg har Vista 32 bit og 2 gig minne. Og jeg opplever "out of memory" hele tiden med påfølgende klikk av spill. 2 nye gig er på vei i posten så....

 

Jeg regner med du har sjekket at du ikke har disablet paging filen i windows?

 

jeg mener å tro at jeg har satt den til 4096 MB både som min og max. Håper det er dette du snakker om.

 

Høres riktig ut. Jeg har dog også 2gb på vista 32bit, og har aldri fått out of memory error.

 

Men jeg gleder meg virkelig til jeg får råd til å oppgradere PCen, for jeg merker flaskehalsene godt.

Lenke til kommentar
Har Vista64, men bare 2 GB (kunne vel strengt tatt ha spart meg til jeg skaffer 2 til). Likevel ingen problemer. Kjører AoC støtt som et fjell.

 

Jeg mener å ha lest at vista 64 bit utnytter minne bedre enn 32-bit versjonen. Dvs om man har 2 gig med minne så er det bedre å ha 64 enn 32 for å unngå at AoC klikker.

Lenke til kommentar
Jeg vet ikke, men om man bare har 1 gig minne så klarer man neppe å kjøre AoC med vista uansett. Jeg har Vista 32 bit og 2 gig minne. Og jeg opplever "out of memory" hele tiden med påfølgende klikk av spill. 2 nye gig er på vei i posten så....

 

Jeg regner med du har sjekket at du ikke har disablet paging filen i windows?

 

jeg mener å tro at jeg har satt den til 4096 MB både som min og max. Håper det er dette du snakker om.

 

Høres riktig ut. Jeg har dog også 2gb på vista 32bit, og har aldri fått out of memory error.

 

Men jeg gleder meg virkelig til jeg får råd til å oppgradere PCen, for jeg merker flaskehalsene godt.

 

Ja jeg vet ikke jeg, men jeg har ikke disablet noe av det som PC-en min starter med. Og ut fra task manager så bruker vista 560mb minne på idle..dvs før jeg starter conan. Vet egentlig ikke mer om hva som kan være feil. PC-en er 2 mnd gammel.

Lenke til kommentar

Har spilt dette spillet både med 4gb og 8gb og aldri sett den feilen. Begynner å mistenke at den enten er fysisk minnefeil, eller at disse folka har skrudd av pagefil (hvilken er en dårlig ide stort sett uansett, bare at det går mange dumme myter om det).

 

hmm hva kan være galt da? Noe galt med rammen min?

 

Kjør den testen i prime95 som bruker mest minne. Den gir veldig fort regnefeil hvis det er noe galt med rammen din. Isåfall, kjør med en og en brikke til du har funnet synderen.

Lenke til kommentar

Vel... AoC vil jo aldri bruke opp 4 gig vil den? Mener å ha lest at AoC vil bruke opp til og med 2 hele gig med ram. Dvs at har man 2.5 gig med ram så vil i teorien AoC ha "nok" ram. Men jeg er litt grønn på slikt så kan nok ta feil.

 

Har spilt dette spillet både med 4gb og 8gb og aldri sett den feilen. Begynner å mistenke at den enten er fysisk minnefeil, eller at disse folka har skrudd av pagefil (hvilken er en dårlig ide stort sett uansett, bare at det går mange dumme myter om det).

 

hmm hva kan være galt da? Noe galt med rammen min?

 

Kjør den testen i prime95 som bruker mest minne. Den gir veldig fort regnefeil hvis det er noe galt med rammen din. Isåfall, kjør med en og en brikke til du har funnet synderen.

 

Takk det skal jeg prøve når jeg kommer hjem :thumbup:

Lenke til kommentar

I teorien vil ikke AoC alene bruke 4gb ram, men hvis du f.eks. har Firefox, Word, Media Player og litt annet kjørende i bakgrunnen vil du før eller senere møte veggen på 4gb også.

 

Edit: Memtest86 er afaik det beste programmet for å teste minnet, men det krever at du booter fra CD og kjører det i noen timer.

Endret av tofagerl
Lenke til kommentar
I teorien vil ikke AoC alene bruke 4gb ram, men hvis du f.eks. har Firefox, Word, Media Player og litt annet kjørende i bakgrunnen vil du før eller senere møte veggen på 4gb også.

 

Edit: Memtest86 er afaik det beste programmet for å teste minnet, men det krever at du booter fra CD og kjører det i noen timer.

 

hmm ahh ok...mene..ser hva som kommer ut av den prime95 først..:)

Lenke til kommentar

Vurderer spandere AoC på meg selv, men har ikke råd til ny PC helt enda.

 

Vil Pentium 4 3.40GHz Hyper-Threading Tech. & Radeon X800XT, med 2gig RAM klare å kjøre dette sånn høvelig?

 

 

Takker for svar, Chris.

 

 

Edit: Kjører XP.

Endret av TheInfamous
Lenke til kommentar

Hvorfor ikke skygger? Dette er jo ganske så viktig. (ellers ser det jo ut som om spillerene flyter bortover overflaten) XD

 

8xAA er jo da en del mer bortkastet. Mye heller en 2x/4xAA.

Vil tro du kan kjøre det meste på medium om du ikke velger den høyeste oppløsningen.

Nja, mer low spør du meg.

 

De høyeste oppløsningene ville nok uansett grafikk blitt bildefremvisning.

Endret av andrull
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...