Gå til innhold

Systemkrav til Age Of Conan!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har lest om alt fra 3,3 gb ytelse til 3,6 men har planer om å oppgradere til 64 bit senere så valgte heller å skaffe 4gb istedenfor 3 :p

 

Edit Til TrondH86:

 

Nei faktisk ikke når jeg brukte dxdiag så kom det opp 8600gt nmed 1gb minne :S

Endret av SpyHunterX
Lenke til kommentar
Har lest om alt fra 3,3 gb ytelse til 3,6

Det er 4 gig inkudert skjermkortet

Så 700 på skjermkortet 3,3

300 på skjermkortet 3,7 osv

 

SLI skuffer deluxe

Så noen tester med 9800x2 SLI og det ga ca 5 fps boost , det er lite for 4k ekstra.

Endret av War
Lenke til kommentar
Nei faktisk ikke når jeg brukte dxdiag så kom det opp 8600gt nmed 1gb minne :S

Hmm. 8600 GT har ikke 1 GiB minne meg bekjent — kun 8800 GT og GTS.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/GeForce_8_Ser...chnical_summary

 

Det er en viss forskjell på ytelsen til 8600 GT og 8800 GT. :)

 

Hmm kanskje jeg så feil på dxdiag rapporten. Må nok bli ett innkjøp av 8800gt etterhvert, men ram var en del billigere så det ble det først :!:

Endret av SpyHunterX
Lenke til kommentar
Har lest om alt fra 3,3 gb ytelse til 3,6

Det er 4 gig inkudert skjermkortet

Så 700 på skjermkortet 3,3

300 på skjermkortet 3,7 osv

 

SLI skuffer deluxe

Så noen tester med 9800x2 SLI og det ga ca 5 fps boost , det er lite for 4k ekstra.

Så lenge det er GPU som er flaskehalsen, så kommer det nok sikkert raskt bedre SLI-drivere. Som regel så tar det litt tid før disse kommer godt igang i nye spill. :)

Gjelder de fleste spilltitler. Selv Crysis som hadde veldig dårlig SLI-støtte i starten. (mens nå ligger jo SLI-ytelsen på topp i spillet)

 

Ps: Noen tester på nettet noen har sett, eller bare tatt fra random brukere fra forum? Savner en skikkelig ytelsetest av spillet. :)

Endret av andrull
Lenke til kommentar
Nei faktisk ikke når jeg brukte dxdiag så kom det opp 8600gt nmed 1gb minne :S

Hmm. 8600 GT har ikke 1 GiB minne meg bekjent — kun 8800 GT og GTS.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/GeForce_8_Ser...chnical_summary

 

Det er en viss forskjell på ytelsen til 8600 GT og 8800 GT. :)

 

Hmm kanskje jeg så feil på dxdiag rapporten. Må nok bli ett innkjøp av 8800gt etterhvert, men ram var en del billigere så det ble det først :!:

Må beklage, men om du har Vista så så du ikke feil, for der regner den av en eller annen teit grunn med DDR2en (RAM) sammen med GDDR3en på skjermkortet, så jeg med mitt gamle X1800XL (orig 256mb) hadde 800mb ram på skjermkortet

Endret av jimmydanny
Lenke til kommentar
?. Nei, det hadde vel blitt feil.

Da hadde det vel vist langt mer enn som 1024MB. Men anbefaler at du bruker et skikkelig program. Les: Everest. Når du skal gjøre slik. :)

 

Men i mitt tilfelle hadde det nok vist riktig da? Siden jeg ikke har DDR2? :innocent:

Du vet hva jeg mener.. Men den tar en DEL av RAMen og viser som skjermkortminne da... Jeg har jo ikke bare 512mb ram akkurat :p

Lenke til kommentar

Ikke helt. Hvorfor skal den telle opp litt minne her og litt minne herifra?

 

Tror ikke det går ann å lage noen logikk ut av det, og heller konkluderer med at den leser av feil. ;)

 

Men det med DDR3 minnet mitt var en spøk fra min side ja. ;)

Endret av andrull
Lenke til kommentar
Ps: Noen tester på nettet noen har sett, eller bare tatt fra random brukere fra forum? Savner en skikkelig ytelsetest av spillet. smile.gif

 

Var ikke conan en gang bare OT.

Var på 3dguru sine sider hvor SLI lå 1 % over på alle spille som ble testet uten om 1 spill der det nermest var 100% Boost.

 

Vista: [Your user directory]\AppData\Local\Funcom\Conan\Prefs\[Your account name]\Prefs_1.xml (some users have Prefs_2.xml)

 

Hmmm... Har ikke en mappe som begynner på PR(efs) en gang.

Endret av War
Lenke til kommentar

Tja, kjører selv SLI og så å si i alle spill der skjermkortet er flaskehalsen så er det ganske gode forbedringer med SLI.

Crysis

COD 4

BF2

Bioshock

Company Of Heroes (delvis)

Dark Messiah

F.E.A.R / Condemned

Oblivion

World In conflict

 

Alle disse ga ivhertfall minst 50% ytelseøkning, og de fleste lå på en 60-70%. (og noen sjeldne helt opp i 80-90%)

Lenke til kommentar

Det er jo SLI VS Quad SLI. Som naturligvis skalerer noe dårligere, og krever høye oppløsninger og godt med AA for å bli utnyttet maksimalt.

Selv 1600x1200 blir litt lavt da.

 

Gjerne en greie 1920x1200, eller en høy oppløsning som 2560x1600. :)

Nå ønsker jeg også link til test, men tror jeg husker den grafen så skal ikke se om jeg finner frem selv. ;)

Endret av andrull
Lenke til kommentar

Edit: Her er testen min av 9800GX2: http://itpro.no/omtaler.php?op=Maskinvare&id=2132

 

Eller testen av overklokkede 9800GTX, så har du med dette skjermkortet i grafene også: http://itpro.no/omtaler.php?op=Maskinvare&id=2206

 

Ser du på 9800GX2 VS 8800GTS 512 så er det en ganske solid ytelseøkning i spillene. Må også huske på at 9800GX2 også er noe nedklokket i forhold til 8800GTS 512.

 

Ps: 9800GX2 består av to nedklokkede 8800GTS (9800GTX).

Lenke til kommentar
Tja, kjører selv SLI og så å si i alle spill der skjermkortet er flaskehalsen så er det ganske gode forbedringer med SLI.

Crysis

COD 4

BF2

Bioshock

Company Of Heroes (delvis)

Dark Messiah

F.E.A.R / Condemned

Oblivion

World In conflict

 

Alle disse ga ivhertfall minst 50% ytelseøkning, og de fleste lå på en 60-70%. (og noen sjeldne helt opp i 80-90%)

 

Det tviler jeg på.

SLi har vært kjent for av mange at det gir cirka 30-50% ytelsesøkning i mange spill, mens CrossFire gir 50-80%, men i få spill, for det er ikke mange som har noe god støtte for det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...