Gå til innhold

Systemkrav til Age Of Conan!


Anbefalte innlegg

Kjøpte en ny laptot for en stund tilbake men er ikke sikker om den ville kjøre AoC.

Har hørt at grafikken er meget bra selv om man kjører det på low så det gjør ikke noe. Vil bare ikke hat det skal hele tiden få sånne små hakk pga for lav FPS.

 

Min Harware:

Prosessor: Intel Centrino Core2 Duo T7300 (2 GHz)

Minne: 2 GB DDR2

Skjerm: 15,4" WXGA CrystalBrite

Oppløsning: 1280 x 800

Grafikk: Nvidia GeForce 8600M GT 256 MB dedikert minne (kan "låne" opptil 1 GB fra det øvrige systemet)

 

Er en Aspire 5920 med Windows Xp

 

Takker på forhånd

 

Skal gå helt ok med denne maskinen. Du kan nok kjøre det aller meste på medium, still litt ned på shadows og shaders, så går det fint og glatt. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hva hjelper de "modda" driverne til? er det kjermkortdrivere eller?

er det samme hvilken laptop du har? kan du sende link til den beste?

takk:)

 

 

Angående modda driver så siterer jeg rett fra www.laptopvideo2go.com som forklarer det veldig greit.

 

"We modify the INF in order to allow any NVIDIA driver version installed on any NVIDIA GPU driven laptop or Desktop PC system, because NVIDIA driver (were and) are always unified aka they natively support all NVIDIA video cards. Only the INF is crippled due to support agreements with laptop manufacturers"

 

Hvilken som er beste for din maskin må du egentlig bare prøve deg fram til da dette har variert stort. Men den jeg ende opp med å kjøre var 174.74.

174.74 er vel også den driveren flest på www.notebookreview.com anbefaler(de med M1330\8400m gs kortet)

 

http://www.laptopvideo2go.com/forum/index....showtopic=18049

 

Som en sammenligning så var fps på 10-20 med endel lag, med Dell sine siste drivere. med 174.74 fra www.laptopvideo2go.com som er jeg opp på mellom 20-29 fps relativt stabilt.

 

 

er det noen enkel forklaring på hvordan man installerer disse driverne ? Skjønner ikke helt det som står i forklaringen der. Skjønte det sånn at man må prøve seg fram med hver .inf fil, men hvordan vet jeg at jeg har truffet riktig ? Å kjøre setup fungerer hvertfall ikke, da får jeg bare melding om at jeg må laste ned drivere via HP sitt program eller noe.

 

Jeg har dette 8400m gs kortet(eller NB8M-GS, skjønte at dette var det samme kortet), med delt minne, er det beste da å kjøre på maks under system memory texture cache size?

 

 

Og hva med shader model version? er det noe forskjell her med performance? står ingenting om dette i tooltips inne i AoC, nå kjører jeg i 3.0, lurte på om det ville gå bedre med 2.0 eller 2.x ?

 

edit: litt endring i skjermkort navn

Endret av axelaxel
Lenke til kommentar

Min Harware:

Prosessor: AMD Athlon 62 X2 Dual Core Processor 4200+

Minne: 2 GB DDR2

Skjerm: 20" SyncMaster 205BW

Oppløsning: 1650 x 1050 (kan ofc kjøre på mindre)

Grafikk: Sapphire Radeon HD 2900PRO 512MB

Endret av Nacos
Lenke til kommentar
Er det SVÆRT stor forskjell i ytelse om man går opp til 512mb på begge?

Større skjerm du har mer ram trenger du på kortet.

Kjøre conan i 2560x1600 på en 30 tommer ville ikke gått med 250ram.

 

Hva gjør du med et 256ram kort?

Alle kort med respekt for seg selv har 7xx/1gig ram

Lenke til kommentar

Har ikke prøvd disse kortene men av det jeg ser online er 8800GT det "laveste kortet" man burde ha og selv da må man slå av shadow,sette shaders til 2 (fra3) slå av refleksjoner fra vann osv)

8800gtx ligger på 25-30 fps med alt på fullt.

 

De som spiller "bra" med alt på fullt er nok de som har 8800ultra ,9600GTX og 9800x2 på nVidiasiden

Hvordan mellomkortene i 9xxx serien kjarer seg har jeg ikke sett enda.

Lenke til kommentar
Man trenger da ikke 60 fps når 30-40 ikke lagger i det hele tatt.

Jeg vil ikke si at 30fps er bra : p

Jeg kjører med blanding mellom max og med instillinger. Jeg har vel for det meeeste rundt 60, oppimot 100 solo. Men problemet er jo at fps en ikke er 100% stabil. Hopp mellom 60 og 100 er værre enn 25.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...