Gå til innhold

Systemkrav til Age Of Conan!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dette er løping i byen på maks

Jeg kan ikke ha 4 gig pga hovedkortet ikke støtter 4 av de jeg har 2 av nå.

Må oppgradere ved neste stipend.

Spillet sluker ram.

Ja, det kan jeg skrive under på. Bruker vel nærmere 3.5-4.0GB når jeg spiller AoC (anvist i den gadgeten på windows side bar). Jeg kjører riktignok Vista 64, og med 8GB så tar kjernen mer plass enn om du har 2 eller 4 GB.

 

Årsaken til at du ikke får kjørt 4 minnebrikker kan være at du kjører for høye timings, du må nemlig slakke litt på dem i forhold til det å kjøre med 2. Ofte må man sette opp spenning på NorthBridge, eller prøv evt bare å sette ned hastigheten på minnet i første omgang. Så kan du begynne tune volt og timings etterpå om det er stabilt. Sjekk også om du kan justere tRFC i BIOS og ta evt kontakt med minneprodusent om

Lenke til kommentar

Gjort alt dette , ser online at det er merke på brikkene som ikke evga hovedkortet like 4 av. Instant bluescreen etter oppstart uansett instillinger. Kun disse brikene , men upgrade betyr ddr3 så kjøper neppe 4 nye gig ddr2 for 1 mnd eller 2.

 

Håper det blir noe forandring fra funcoms side av utnyttelsen til hardwaren. For eks mer cpu bruk da den ligger på 40% ca og GPU 100%

Lenke til kommentar

Jeg tenkte å kjøpe den ferdigbygde Conan Edition PCen komplett.no tilbyr

http://www.komplett.no/k/ci.aspx?sku=10335

 

Har det noe å si om jeg går for XP SP2 istedet for Vista? (Bortsett fra at XP ikke støtter DX10.)

 

Hvis det blir hipp som happ hadde jeg foretrukket det OSet jeg var vant med. Jeg vil helst slippe å bygge en ny PC sjøl, eller å møtte stuke med å sette frekvenser fram og tilbake på ting og tang.

Lenke til kommentar
Jeg tenkte å kjøpe den ferdigbygde Conan Edition PCen komplett.no tilbyr

http://www.komplett.no/k/ci.aspx?sku=10335

 

Har det noe å si om jeg går for XP SP2 istedet for Vista? (Bortsett fra at XP ikke støtter DX10.)

Få lagt inn Vista x64, så får du utnyttet alle 4GB som maskinen kommer med. Tiden for 32bit OS renner ut, er like greit å ligge i forkant :thumbup:

Jeg skjønner ;)

Men vil XP SP2 benytte seg av alle 4GB selv om det ikke vil være optimalt?

Lenke til kommentar
Hold musa over bildene

 

Vil si Vista 64 bit og 4 gig ram er tingen om man skal kjøpe en NY pc for conan.

Mer ram kan man lett sette i senere om pakkepcen ikke har det, og 64 bit os kan du legge inn etterpå.

Jeg vil bare ha god flyt, stabil fps. Om 4gb på XP håndterer det så er jeg fornøyd. At spillet stopper i et sekund eller to for å laste ville vært uakseptabelt ^^

 

ok. Takk Misantropen.

Endret av Aran
Lenke til kommentar

Har følgende specs:

T7250 2 GHz duo

8600m gs 256mb vgram

3 g ram

vista

17" (dette er forresten en bærbar)

 

Spiller AoC på low, med 1440x900 (det lagger mindre med høyere oppløsning hos meg, skjermkorteksperter, ikke whine at det er bare bajs, jeg har sammenlignet lav og høy i AoC, og der har det omvendt effekt hos meg :p)

delt texture mb 377, (ga meg 3-5 ekstra fps), og shader model 3.0, (ikke 4.0 siden det er ikke mulig å velge ennå? noen som kan bekrefte det?)

 

Alt i alt, er jeg storfornøyd, spiller stort sett uten noen form for hakking, er litt beskymret kanskje til siege battle hvor det skal være, 100 vs 100 eller no sånt opplegg.

 

(forresten det eneste jeg la merke til forskjelle på AoC, med low/medium/high, er hvor fort , langt og hvor ofte spillet skal loade inn tingene, og en del skygge forskjeller fra bygninger)

Endret av amir90
Lenke til kommentar

Kjøpte en ny laptot for en stund tilbake men er ikke sikker om den ville kjøre AoC.

Har hørt at grafikken er meget bra selv om man kjører det på low så det gjør ikke noe. Vil bare ikke hat det skal hele tiden få sånne små hakk pga for lav FPS.

 

Min Harware:

Prosessor: Intel Centrino Core2 Duo T7300 (2 GHz)

Minne: 2 GB DDR2

Skjerm: 15,4" WXGA CrystalBrite

Oppløsning: 1280 x 800

Grafikk: Nvidia GeForce 8600M GT 256 MB dedikert minne (kan "låne" opptil 1 GB fra det øvrige systemet)

 

Er en Aspire 5920 med Windows Xp

 

Takker på forhånd

Lenke til kommentar
Bedre FPS ved høyere oppløsning tyder på prosessorflaskehals. :)

 

Ok, det forklarte litt.

Hva er prosessorflaskehals? :p

 

Jeg kan veldig lite om hardware, dessverre -_-

Den universale regelen for maskinvare:

Ingenting er raskere enn svakeste ledd.

 

- Flaskehals = trangeste inngangen/svakeste leddet i en flaske.

Prosessorflaskehals = betyr da at prosessoren er svakeste leddet og den begrensende faktoren i maskinen.

 

- Skjermkortet tar seg av alt som har med oppløsningen å gjøre, og når du øker oppløsningen så vil KUN skjermkortet belastes. Hvis det er skjermkortet som er svakeste leddet så vil en slik ekstra belastning føre til et veldig tap av ytelse.

Men hvis det er prosessoren som holder igjen skjermkortet, så gjør det ingenting om du slenger på litt ekstra belastning på skjermkortet. Prosessoren er uansett flaskehalsen.

At du får høyere ytelse kan jeg ikke helt forkalre, men det har til tider skjedd. På en måte så tar skjermkortet over noe av belastningen fra prosessoren ved øking av oppløsning.

Endret av andrull
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...