Gå til innhold

Systemkrav til Age Of Conan!


Anbefalte innlegg

  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Hei. Trenger bare å få noen til å roe meg ned litt.

 

Jeg har 8800gts 320mb oc - kort fra Foxconn som jeg kjøpte i fjor sommer pga. conan skulle komme den høsten. på testen til systemlab så feiler dette på recommanded.

 

Bare lurer på om det er bra nok til å kjøre aoc med fin grafikk uten lagging? eller MÅ jeg kjøpe meg nytt igjen, hehe.

 

Er nervøs her. venta alt for lenge på aoc nå. :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Har du 8800gt og tilsvarende så tror jeg nok det går helt fint på max settings.

 

Problemet er jo at 8800gts 320mb ikke er tilvsvarende 8800gt 512mb.

 

Men 320mb vil klare seg fint den og, kanskje du må oppgradere når sieges og slikt kommer inn i bildet. Men det blir jo fort ikke før høsten igjen det da, og da kan du jo kjøpe nytt kort da istede.

Lenke til kommentar
Siden det har dukket opp mange tråder angående dette, tenkte jeg at jeg skulle lage en liten samletråd for at folka skal slippe å lage nye emner hele tiden.

 

http://www.systemrequirementslab.com/referrer/srtest

Velg Age Of Conan

 

Systemrequirementslab analyserer pcn din og ser om den holder mål, og om du ikke vil bruke nettsiden, eller ikke får det til, har utviklerne til AoC sagt at systemkravene vil bli noe ala Oblivion.

 

http://www.nzone.com/content/nzone/srl/nzo...asp?gameid=4529

Nzone gjør akkurat det samme som systemrequirementslab.

Your choice.

 

 

System Requirements The Elder Scrolls 4: Oblivion:

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenforRecommended:

 

* 3 Ghz Intel Pentium 4 or equivalent processor

* 1 GB System RAM

* ATI X800 series, Nvidia GeForce 6800 series, or higher video card

 

Minimum System Requirements:

 

* Windows XP

* 512MB System RAM

* 2 Ghz Intel Pentium 4 or equivalent processor

* 128MB Direct3D compatible video card

* and DirectX 9.0 compatible driver;

* 8x DVD-ROM drive

* 4.6 GB free hard disk space

* DirectX 9.0c (included)

* DirectX 8.1 compatible sound card

* Keyboard, Mouse

 

 

Mvh Kenneth:)

 

 

Slike tester tar jeg med en klype salt. ;)

Den er fin til å sjekke om maskinen din overhode vil kunne starte spillet, men ikke til å finne ut om du kan kjøre det optimalt (med alt, eller det meste på de beste innstillingene) da den bare sjekker systeminformasjonen din opp i mot de "anbefalte systemkravene".

Og som de fleste av oss sikkert vet, det at du matcher de anbefalte kravene betyr på ingen måte at maskinen din klarer å kjøre spillet i nærheten av de maksimale innstillingene. Anbefalte systemkrav reflekterer gjerne det som kreves for å kjøre et spill på ca medium innstillinger.

 

Nå har faktisk ikke jeg spilt Oblivion, men etter hva jeg ser av ytelse tester på nettet så vil jeg vell tro at Age of Conan blir en del seigere å kjøre på maks, med tanke på DirectX10 osv.. Samtlige DirectX10 titler ser jo ut til å være temmelig seige sammenlignet med DirectX9.0c titler, samtidig som nesten samtlige skjermkort har store problemer med anti-aliasing og anisotropic filtering når DirectX10 effekter er aktivert.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Litt forvirring er det angående hastigheter på cpuen , jeg antar at 3ghz cpu som conan krever - er Pentium 4 og ikke core2 .

Men selv en core2 3gh er jo grisebilli omdagen - koster 1600 kroner , 2gb 1066mhz ram koster 550 kroner . For en FANTASTISK pc tid vi har ! Aldri vært så billig ! Og verdens råeste skjermkort - ATIs X2 for man jo til 3000 kroner omdagen !

Lenke til kommentar
Jeg har:

Nvidia 8600 GTS

Dual Core2 1.80

 

Er dette bra nok til å kjøre på maks? Hvis ikke maks, hva da?

 

Jeg har det samme kortet, men litt kraftigere prosessor. Tipper du kan kjøre på i hvert fall medium. Da jeg tok den systemkravstesten til AoC, fikk jeg godt over bestått på alt. Tipper jeg selv kan kjøre på medium+ eller no.

Lenke til kommentar

Alt du trenger er en rimelig ny pc, så er nok ikke noe problem. Men hva som er "et av de beste skjermkortene" og "bra hovedkort" er jo veldig subjektivt da. Men at du har 2gb+ RAM er bra:)

 

Om du får kjørt på fullt, det er vel nesten bare å vente å se. Men jeg hører da rykter om at det skal gå greit med nogenlunde nytt gear, at systemkravene er litt oppskrytt.

Endret av kvitrafn
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123897

Tatt frå F.A.Q:

 

1.10 What sort of PC is required to play Age of Conan?

 

Required

OS: Windows Vista/XP

Processor: 3GHz Pentium IV

RAM: 1GB RAM

Video Card: Shader Model 2.0 and 128MB RAM: NVIDIA GeForce 5800 or ATI 9800

 

Recommended

Processor: Intel Core 2 Duo 2.4 GHz (E6600) or better

Vdeo Card: NVIDIA GeForce 7950GX2 or better

RAM: 2GB or more

 

Enhanced for: DirectX 10, 64-bit processors, multi-core

Supports Parental Controls on Windows Vista

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6
Tror dere jeg har sjans til å spille dette med 6600GT og en AMD 64 3200+ ? Spillet ser så konge ut og jeg lurer på å bestille Coll. Edt. fra Absoluttspill :)

Det vil nok ikke se konge ut på pc-en din. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...