Gå til innhold

Systemkrav til Age Of Conan!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-105082

Hvordan er Age of Conan med CPUen? Trekker spillet mye av CPUen, eller er det mest GPUen det går på? For jeg har en E6400, som nok vil bli litt for svak, så jeg tenkte jeg skulle klokke den litt opp. Men trenger først å vite hvordan AoC er på CPU kraften.

Lenke til kommentar
Hvordan er Age of Conan med CPUen? Trekker spillet mye av CPUen, eller er det mest GPUen det går på? For jeg har en E6400, som nok vil bli litt for svak, så jeg tenkte jeg skulle klokke den litt opp. Men trenger først å vite hvordan AoC er på CPU kraften.

 

Skal du over på high settings så må du ha et greit skjermkort ja, altså noe slikt som 8800GT+

 

Mitt 8800GTS 640MB klarer seg med ca 40-50FPS på 1600x1200 med det meste på maks med aa deaktivert, samt null bloom eller komplette skygger.

 

 

 

Når det gjelder prosessoren, så drar den nok ikke så mye CPU kraft, men en dobbelkjerne er helt klart en STOR fordel. Eller så kan jeg ikke si at min E6600 @ 3.0GHz har noen problemer i det hele tatt, mens min kompis sin Athlon64 3200+ (single core) gjorde at spillet ble helt uspillelig selv på de laveste innstillingene for han.

Lenke til kommentar

Har ikke satt meg inn i systemkravene, men tror dere at denne PCen kan kjøre det med OK grafik?

 

Bærbar Acer 5720ZG:

 

Intel Pentium dual-core processor T2330 1.60Ghz, 633Mhz FSB, 1MB L2 cache

NVIDIA geforce 8400M GS TurboCache 256MB, opp til 1024MB HyperMinne

2GB minne

Lenke til kommentar
Har ikke satt meg inn i systemkravene, men tror dere at denne PCen kan kjøre det med OK grafik?

 

Bærbar Acer 5720ZG:

 

Intel Pentium dual-core processor T2330 1.60Ghz, 633Mhz FSB, 1MB L2 cache

NVIDIA geforce 8400M GS TurboCache 256MB, opp til 1024MB HyperMinne

2GB minne

 

Skjermkortet er det som bremser ting her, har ikke testet det selv, men mange med liknende oppsett må kjøre på low. Om du er litt nevenyttig og klar for å bryte garantien derimot kan denne PC-en oppgraderes enkelt. Jeg har selv denne modellen, og har oppgradert den fra T2330 til T7500, og fra 8400M GS til 8600M GT, samt 4GB RAM. Det er en helt ny maskin nå, og kan lett kjøre crysis på medium++ (med high textures) glatt. Skulle tro at den hvertfall bør klare AoC på medium innstillinger. Se eventuelt min guide om dette her om det virker interessant: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=938480&hl= :)

Endret av ChaosPredicted
Lenke til kommentar
Har ikke satt meg inn i systemkravene, men tror dere at denne PCen kan kjøre det med OK grafik?

 

Bærbar Acer 5720ZG:

 

Intel Pentium dual-core processor T2330 1.60Ghz, 633Mhz FSB, 1MB L2 cache

NVIDIA geforce 8400M GS TurboCache 256MB, opp til 1024MB HyperMinne

2GB minne

 

Skjermkortet er det som bremser ting her, har ikke testet det selv, men mange med liknende oppsett må kjøre på low. Om du er litt nevenyttig og klar for å bryte garantien derimot kan denne PC-en oppgraderes enkelt. Jeg har selv denne modellen, og har oppgradert den fra T2330 til T7500, og fra 8400M GS til 8600M GT, samt 4GB RAM. Det er en helt ny maskin nå, og kan lett kjøre crysis på medium++ (med high textures) glatt. Skulle tro at den hvertfall bør klare AoC på medium innstillinger. Se eventuelt min guide om dette her om det virker interessant: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=938480&hl= :)

 

Tusen takk for tipset :)

 

Du gå meg håp xD, må bare se om lommeboka holder ;)

Lenke til kommentar
Har ikke satt meg inn i systemkravene, men tror dere at denne PCen kan kjøre det med OK grafik?

 

Bærbar Acer 5720ZG:

 

Intel Pentium dual-core processor T2330 1.60Ghz, 633Mhz FSB, 1MB L2 cache

NVIDIA geforce 8400M GS TurboCache 256MB, opp til 1024MB HyperMinne

2GB minne

 

Skjermkortet er det som bremser ting her, har ikke testet det selv, men mange med liknende oppsett må kjøre på low. Om du er litt nevenyttig og klar for å bryte garantien derimot kan denne PC-en oppgraderes enkelt. Jeg har selv denne modellen, og har oppgradert den fra T2330 til T7500, og fra 8400M GS til 8600M GT, samt 4GB RAM. Det er en helt ny maskin nå, og kan lett kjøre crysis på medium++ (med high textures) glatt. Skulle tro at den hvertfall bør klare AoC på medium innstillinger. Se eventuelt min guide om dette her om det virker interessant: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=938480&hl= :)

 

 

Veldig veldig interessant!!

Vet du om det går an å kjøre denne prosessen med Dell maskinene også? Har en Dell Inspirion 9400 Laptop. (Intel Core 2 7200 cpu 2GHZ, 2 GB ram, Geforce 7900GS 256mb, Vista)

Lenke til kommentar
Veldig veldig interessant!!

Vet du om det går an å kjøre denne prosessen med Dell maskinene også? Har en Dell Inspirion 9400 Laptop. (Intel Core 2 7200 cpu 2GHZ, 2 GB ram, Geforce 7900GS 256mb, Vista)

 

Heisann. Det er litt vanskelig å si. Etter en del søking på nettet kom jeg fram til at denne modellen ikke bruker mxm-standarden som ville gjort det betraktelig enklere å oppgradere. Men jeg kom også over enkelte forumbrukere på diverse forum som mener at det skulle la seg gjøre likevel, problemet er å få tak i kortet. Ebay selger hvertfall kortet ditt, så ser du hvertfall hvordan dette ser ut. Jeg fant ingen modeller med bedre ytelse til Dell inspiron-serien, men det betyr ikke at det ikke finnes. Du bør uansett være obs på at du kan få et problem med strømforsyningen om du oppgraderer, i ditt tilfelle har du ikke en standard som mxm som garanterer at kortet får den strømmen det behøver. Med mindre noen andre vet mer om dette enn meg vil jeg tro at dette blir en long shot, du skal være ganske heldig om du finner et kompatibelt kort, og i tillegg får dette til å fungere smertefritt uten videre modifikasjoner. Lykke til hvertfall! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...