Gå til innhold

Systemkrav til Age Of Conan!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Her er dealen jeg aner ikke noe om pc fortiden har ikke følt med på 1 år ell no så er uoppdatert, men prlver du og si at jeg må ha vista:P?

 

du må ikke ha vista med mindre du skal ha 4gb ram eller oppåver, da må du nemlig ha 64bit og vista sin 64bits er klart bedre en xp 64. men under 4gb ram klarer du deg helt fint med xp

Lenke til kommentar
om man kjører vista vill nok 8gb ram og 4 kjerners cpu være bedre. gikk selv fra en kraftigere dual core og til den quadcore som er i lista og merka mye forskjell. Q6600 er også meget klokkevenlig og klokker lett til 3GHz uten og bli for varm med den medfølgene vifta. Og når jeg spiller bruker den lett opp i 3-4 gb av minne

 

 

Nå klokker du også E8400 lett over 4GHz da ;)

 

Og alle tester og alt beviser jo at en E8400 er bedre enn Q6600 i alle spill situasjoner..

Har selv hatt Vista SP1 64bit, nå Server 2008 64bit, og det er null problem med min E6600 @ 3.0GHz å kjøre det overhode. Bruker jo bare 1-2% av prosessor, så hvordan skal firekjerner være mer praktisk egentlig?

 

 

Hva skal du med 8GiB RAM også?

Her bruker Vista / Server 2008 1.2GiB RAM, altså jeg har 3GiB RAM ledig, og siden Age of Conan ikke på noen måte bruker mer enn 2GiB RAM så ser jeg ikke helt hvorfor 8GiB RAM skal utgjøre underverker sammenlignet med 4GiB RAM.

 

Om du har 5% RAM ledig, eller om du har 50% har jo faktisk ingenting å si, bare du har nok i utgangspunktet..

 

 

 

Her er dealen jeg aner ikke noe om pc fortiden har ikke følt med på 1 år ell no så er uoppdatert, men prlver du og si at jeg må ha vista:P?

 

 

Det trenger du på ingen måte, du må ha Vista / Server 2008 om du ønsker DirectX10 muligheter.

Ellers så kjører spillet like bra under XP som under Vista / Server 2008 :)

Lenke til kommentar
Hovedkort til enten Intel X38 eller X48..

 

Og minne til Mushkin PC8000 (1000MHz) CL5..

 

 

Hadde også vurdert en annen skjerm, samt andre vifter..

Finner ikke minne og Hk + at jeg ikke tenker så mye på skjermen,

men hvis du har alternativer på andre vifter gjerne post dem samt link til Hk og Minne er du grei;D

Lenke til kommentar
Prisen på den skjermen er ikke 1200kr da, bare så du er obs på det. Den koster 5000kr+

Hehe takker :p sletta nå tror det blir til at jeg drar og kjøper skjerm for meg selv på en eller anna shop eller får pappa til å ta med apple skjerm hvis det funker? (gjør vel det)

Lenke til kommentar
Prisen på den skjermen er ikke 1200kr da, bare så du er obs på det. Den koster 5000kr+

Hehe takker :p sletta nå tror det blir til at jeg drar og kjøper skjerm for meg selv på en eller anna shop eller får pappa til å ta med apple skjerm hvis det funker? (gjør vel det)

 

Såvidt jeg vet bruker apple også dvi, så det skal nok gå greit. Plus at det skjermene er vel meget bra og, farger osv er jo viktig på mac.

Lenke til kommentar

Minimum System requirements

 

* OS: Windows XP / Windows Vista

* GFX: Shader 2.0 and 128MB ram, GeForce 6600

* RAM: 1GB

* CPU: 3 GHz, Pentium 4

* Resolution: 1024x768

 

* Recommended Specs:

* CPU: Intel Core 2 Duo 2,4 GHz or better

* GFX: nVidia GeForce 7900 GTX or higher

* RAM: 2 GB

Lenke til kommentar
Minimum System requirements

 

 

* GFX: nVidia GeForce 7900 GTX or higher

 

 

For dere som har litt peiling på forrige generasjons skjermkort. Hvordan ligger radeon x1950pro an sammenligna med 7900 gtx? Omtrent det samme eller er gtx'en mye bedre? Eventuellt x1950 bedre? (optimisme, hehe)

Cpu og ram klarer jeg meg fint med, er mest skjermkortet som bekymrer meg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...