Gå til innhold

Systemkrav til Age Of Conan!


Anbefalte innlegg

Det spørs hva du definerer som spillbart da..

Hvis du tar bloom, all shadows og 4X AF, 2000m view distance, 75% particle density, 100m particle distance og kjører det på 1680x1050 har du det jeg vil kalle "maks" grafikk før den bare begynner å suge maskinkraft.

Til de innstillingene burde man hatt HD3870X2 eller bedre tror jeg. Mitt 8800GT sliter.

 

 

Mitt 8800GTS 640MB har rundt 60FPS stort sett hele tiden (bort sett fra en del FPS slowdowns rett etter du har logget inn)

Da kjører jeg på 16x AF (merker faktisk knapt forskjell i ytelsen på null og maks AF), 1500m view distance (hvorfor ha mer?), 100% particle denisty, 500m particle distance, simple shadow (shadow from character) ettersom complete shadow (shadow from everything) er bugget, og null gloom (ser knapt forskjellen på gloom av / på og med det på dropper FPS'en min med nesten 20FPS.

 

Alt det på 1600x1200 uten AA

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm. Kanskje problemene mine er relatert til minnekontrolleren på maskinen min. Hvordan er all shadows bugget?

Jeg har ikke prøvd med så mye AF, men det er noen som sier at det ytelsesmessig ikke spiller noe rolle å ha AF av eller på, er det mye visuell forskjell? (orker ikke sjekke, er på jobb)

 

Jeg syntes bloom er fint, men ja, det trekker ned FPSen med ca 20, noe som er veldig mye.

Lenke til kommentar

For å være helt ærlig ser jeg ingen umiddelbar stor forskjell på 0x AF og 16x AF, men siden det ikke blir noe dårligere ytelse hos meg med 16x AF så ser jeg ingen grunn til å senke den :p

 

 

Complete shadow er bugget på den måten at den gjør hele verden alt for mørk, hos meg må jeg skru opp brightness og litt av vært om jeg aktivere det for i det hele tatt se stort på min 20" CRT skjerm :p

 

 

Ser forskjell på bloom av og på, men personlig sliter det litt på øyene når jeg har på for mye bloom :p

Og når den er et så fps killer som den faktisk er, så holder jeg den deaktivert inntil videre

Lenke til kommentar
Tja, jeg er litt usikker. G1S er en fin laptop det, men tror fort det kommer til å falle litt kort i AoC. Kanskje grei til handel og skaffe litt ressurser og sånt, men ville ikke ha spilt på den til vanlig.

 

Kommer bare til å bruke PCen når jeg ikke er hjemme altså...som en nødløsning:p. Men vil du si at det likevel går an å spille på den, eller er det 11000,- bortkastet?

Lenke til kommentar

@ ÛBERMENSCH

8600M GT er et ganske allright kort, hvis du har flaks går det kanskje an å overklokke det litt også.

 

Jeg har 8600GS på laptopen min, den har jeg klokket fra core 500 / memory 400 til core 650 / memory 550.

Det utgjorde en enorm forskjell i WoW i alle fall, men det er kroken på døren for den når AoC kommer i alle fall. Men så må det sies at den har 1.8GHz prosessor da, T7100. Du har vel.. T7500 eller noe sånt, den er en god del raskere.

Hvis du setter oppløsningen litt ned går det sikkert an å nyte age of conan på det som en "maskin nr 2".

Endret av Inception_
Lenke til kommentar
@Ramguy:

 

Jeg har ikke noe problemer med all shadows, men jeg tror kanskje du har en bug i skjermkortdriveren din hvis du ikke ser noe forskjell og ikke får ytelsesrespons ved 16xAF. Var en del ingame som snakket om det.

Den beste driveren for nyere Nvidia kort er forresten 174.74, får tak i den på http://forums.guru3d.com/forumdisplay.php?f=21.

 

Jeg har brukt 174.74, 174.82, 174.85 og mye rart :p

Er mest fornøyd med 174.85 som jeg bruker nå på Windows Server 2008 64bit :)

Lenke til kommentar

Jeg har nå innsett at min XPS m170 ikke kommer til å duge (takk for at dere påpekte det), og vurderer å kjøpe mere boller som jeg kan stappe inn i ATX- kabinettet mitt fra 2002. Her skal det ryddes. Kunne noen sett på innkjøpsplanen min og gitt meg en kommentar på valgene? Alle prisene er fra Amentio, og budsjettet er og blir 8k.

 

ASUS P5E S775 X38 1 354,-

INTEL Core 2 Duo E8400 3.0GHz Uten kjøler 1 550,-

THERMALTAKE Mini Typhoon 392,-

MSI VGA-Card nVidia 8800GTS 512MB 1 941,-

OCZ TECH OCZ Gold XTC 4096MB DDR2 PC6400 640,-

ASUS 22"W LCD 2MS 1 912,-

LOGITECH Deluxe 350 Keyboard NO USB 124,-

Frakt: 125,-

 

Kjølepastaen er Arctic silver 5, jeg har litt til overs fra forrige gang. Kabinettet mitt er godt forsynt med både støymatter og vifter. Tenker jeg skal klokke til 3,7 GHz. Harddiskene mine er på 7200 rpm. Ny skjerm må jeg ha, den gamle 16'' LCDen har en responstid på 25 ms :p

Lenke til kommentar

@ RamGuy

Jeg merket faktisk noen skyggebugs i går, men har vi egentlig lov til å snakke om sånt? Pga NDA'en og closed beta osv?

Uansett, hvorfor sitte og spille på et server OS? :p Hvilke fordeler har det?

 

 

@ OlivettiM24

 

Gode valg!

*Bytte til E8500 hvis på lager

*Kjøp heller Noctua U12. Kan du bruke mer penger på CPU-kjøler anbefales Thermalright Ultra 120 Extreme m/ Nexus 1000RPM-vifte

*9600GT er også et bra valg. Til Age of Conan ville jeg anbefalt noe enda kraftigere også, gjerne 3870X2

* 22" har lav pikseltetthet, dvs at oppløsningen er lik en 20" skjerm (eller min 15" laptop). Hvis du hopper opp til en 24" skjerm får du mye koseligere oppløsning. Men penger koster det. ;)

* Hovedkortet er greit, men anbefaler varmt Gigabyte-kort, hvis du er glad i å overklokke :)

Vil anbefale en 600W strømforsyning til den PCen. MIST strømforsyningene er ofte på tilbud til en rimelig pris, og OCZ StealthXStream er en flott PSU for lite cash også.

Hvis du har gammelt kabinett gjør du kanskje lurt i å bytte over til f.eks. Antec P182, som har glimrende kjøleløsninger og er ganske stillegående.

Tror E8500 går opp til 4.0 GHz, forresten :)

Lenke til kommentar

Inception:

 

Tusen takk for flott innspill. PSU, ja. Det har jeg egentlig ikke tenkt alt for mye på. Jeg skrev inn den riggen på en Wattage- kalkulator og fikk vite at med overklokking vil aldri PCen trekke mer enn 410 Watt. Jeg har en glimrende og stillegående 430- watt PSU fra før, og håper at den skulle holde.. det begynner å spøke for økonomien nå. Gode nyheter er også at jeg kjøper en ubrukt HP- skjerm for 500 spenn mindre, så jeg har nå 500 kroner å bruke på noe annet. Tipper jeg skaffer bedre kjøler og kanskje litt sterkere prosessor sånn som du anbefaler. :)

Endret av OlivettiM24
Lenke til kommentar
@ RamGuy

Jeg merket faktisk noen skyggebugs i går, men har vi egentlig lov til å snakke om sånt? Pga NDA'en og closed beta osv?

Uansett, hvorfor sitte og spille på et server OS? :p Hvilke fordeler har det?

 

Nei vi har egentlig ikke det :innocent:

 

 

Men jeg har heller ikke hjerte til å se at folk skaffer seg ting som de tror skal dra spille greit, også finner de ut at de har kjøpt katta-i-sekken..

 

 

Når det gjelder Windows Server 2008, så skal jo det være 10-20% raskere enn Windows Vista SP1.

Link

 

 

Og siden Server 2008 og Vista SP1 har så og si nøyaktig samme kjerne, så virker stort sett samtlige drivere, spill og applikasjoner til Vista også så Server 2008.

 

Og jeg må si meg storfornøyd, sitter nå på Server 2008 med alt jeg har behov for aktivert, samt alt jeg pleier å ha på maskinen installert og det går mye fortere enn Vista noengang har gjort hos meg. Selv min "super light vista" som jeg opprettet med vLite og litt sånt var ikke i nærheten av å føles like responsivt som dette.

 

Så da har jeg DirectX10, samtidig som jeg har et operativsystem som jeg egentlig føler at er raskere enn XP :)

Lenke til kommentar

Det jeg mener med "stort sett" er at det er noen få applikasjoner som ikke ville installeres.

 

Jeg måtte ha Business utgaven av NOD32, da Home utgaven ikke vil installeres på et "Server operativsystem".

Diskeeper Pro Premier nektet også, så måtte over på Server versjonen der og..

 

 

Uten om det så går alt som smurt :)

Lenke til kommentar

Jeg har nettopp forhåndsbestilt AoC, og regner med å måtte oppgradere deler av PCen. Jeg håper dere kan gi litt tilbakemelding på hva som er mest prekært for meg. Jeg håper å kunne ha på litt eyecandy når jeg spiller.

 

Operativsystem: Microsoft Windows XP

Prosessor: Intel Core Duo E6300

Hovedkort: Asus P5B-E Plus, P956

Minne: OCZ Platinium XTC dual ch. 2048 MB DDR2 PC6400, 800 MHz

Skjermkort: SAPPHIRE Radeon X1950XT 256MB, PCI Express

Skjerm: Samsung 22" tommer

Strømforsyning: Seasonic S12 500W

 

Jeg vil oppgradere til 4096 MB ram innen AoC lanseres. Jeg ser at noen med et X1960Pro 256 MB grafikkort har blitt fortalt at det er det flaskehalsen i vedkommendes system, så jeg mistenker at jeg bør oppgradere skjermkortet. Ifølge systemrequirementslab.com har skjermkortet mitt for lite minne til å klare kravene for recomended system req.

 

Jeg er vel mest spent på prosessoren min, om den vil være god nok.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...