Gå til innhold

Systemkrav til Age Of Conan!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ramguy eller noen andre hardware hoder, noen innvendinger mot denne: https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=48243 ?

Bestiller i morgen med mindre det er grunn til å ikke...

 

Så veldig bra ut den der :)

 

Hadde dog vurdert å bytte over til EVGA 9800GTX, rett og slett fordi EVGA er så utrolig gode på kundesupport osv..

De lar deg til og med overklokke uten å bryte garantien osv.. Og siden EVGA kortet knapt koster noe mer så hadde jeg vurdert det :)

 

Okay, så bra, takk :). Da gjør jeg det. Produsent spiller vel ingen rolle siden alle korta er laget hos nvidia men bundlet av flere produsenter. Så da er det bare bedre med life-time warranty. Bytter også ut Corsairen med en Mist 600w med avtagbare kabler (så det var tilbud på netshop, de har også 100kr tilbud på kabinettet så passer meg glimrende.) Bestiller halvparten fra Komplett og halvparten fra Netshop.

Endret av LordjOX
Lenke til kommentar

Kan jeg kjøre Age of Conan med vaffeljernet mitt? Det er en XPS M170 med single core pentium M- prosessor og egentlig et ganske sprekt grafikkort.

 

Intel M prosessor 2,13 GHz - 133 MHz external clock

2 gb minne (fsb skal være 533)

NVIDIA GeForce go 7800 GTX, 256 MB, kjører på 1900x1200- oppløsning

80 GB harddisk 7200 rpm

Windows Vista ultimate (Vista flyter greit på denne kassa, men jeg mistenker det for å varme opp prosessoren unødvendig mye. Når jeg skrur på maskina, hopper temperaturen fra 55 til 85 i løpet av 2 minutter for så å senke seg til 65 igjen. Dette har forårsaket at maskina har skrudd seg av når jeg kjører spill på full pupp. Irriterende.)

 

Det som ser ut å mangle på kassa for å få den opp til recommended er prosessoren og skjermkortet. Vil det være helt håpløst for meg å kjøre Age of Conan, må jeg begynne å snekre på den stasjonære igjen, eller skal dette gå greit? (Altså med XP)

Lenke til kommentar
Hei!

 

Dette er mine specs:

 

Operativsystem: Microsoft Windows Vista x84

Prosessor: Intel Core Duo E8400

Hovedkort: Gigabyte GA-P35-DS3R

Minne: OCZ Gold XTC 4096 MB DDR2 PC6400

Skjermkort: SAPPHIRE Radeon X1950PRO 256MB

Skjerm: Asus VW222 22" tommer

Strømforsyning: Thermaltake TR2-550W

 

Vil dette kunne klare og kjøre AoC på medium med bra fps i en oppløsning på 1680*1050 ?

Skeptisk til skjermkortet ditt..

Lenke til kommentar

Beta vil ikke være representativt for hvordan FPS man vil få i retail versjonen av spillet, pga debugger som konstant står i bakgrunnen å suger opp prosessor kraft og minne.

 

Men man kan jo alltids gjøre gjetninger, men da igjen er jo risikoen høy for at man tar feil.

Endret av kvitrafn
Lenke til kommentar

Prosessorkraft har man jo nok av ;)

Som du vet er det bare en god måned igjen til releasen står for døren, og jeg antar at en release candidate vil komme rimelig kjapt i begynnelsen av mai, så det er nok ikke så langt unna.

Sånn som det er nå så oppfører betaen seg som en beta med minneproblemer og lesing av mer data enn nødvendig, men selve rendringen er ikke buggy lengre. Så jo, jeg vil si at FPS er representativt for hvordan det kommer til å bli i en release candidate, til en viss grad.

Hvis du får 15 FPS med bloom og all shadows, får du ikke 64 i RC for å si det sånn.

Lenke til kommentar

Nå er jeg ikke så sikkert, det er mye som kan skje rundt grafikken enda. Vi har jo enda ikke sett noe til DirectX10 / Shader Model 4 i det hele tatt..

 

 

For ikke å nevne at jeg igår hadde stort sett 60+ FPS hele tiden, etter den siste 4GB patchen så opplever jeg plutselig mer lagg enn jeg noen gang har gjort og det selv når jeg satt innstillingene litt ned fra igår.

 

Så det er tydeligvis mye som skjer her, og selv om spillet nærmet seg release så er det uendelig mye som kan skje og forandre seg i en BETA. Det blir nok ikke så mange nye funksjoner og liggende (spellweaving og DX10 kommer forhåpentligvis før Mai) som blir lagt til, men optimalisering av klienten og BUG fikser kan det komme mye av, optimalisering av klienten er jo noe av det siste som gjerne blir pusset på før release.

Lenke til kommentar

Vil jeg kunne kjøre AoC greit på oppmot High settings med dette?

 

AMD Athlon 64 X2 Dual Core Processor 4600+ 2,4 MHz

Club3D Geforce 8800GT 512MB PCI Ex. 2.0 (blir kjøpt snart)

DDR2-SDRAM PC2-6400 (399 MHz) 4096 MB

MSI K9N Platinium MS-7250

Windows XP Professional

Endret av Swaxxo
Lenke til kommentar
Vil jeg kunne kjøre AoC greit på oppmot High settings med dette?

 

AMD Athlon 64 X2 Dual Core Processor 4600+ 2,4 MHz

Club3D Geforce 8800GT 512MB PCI Ex. 2.0 (blir kjøpt snart)

DDR2-SDRAM PC2-6400 (399 MHz) 4096 MB

MSI K9N Platinium MS-7250

Windows XP Professional

 

Uten tvil. Men jeg regner med det er 2,4Ghz du mener? :p

Lenke til kommentar

Det vil jeg tro. Hvis ikke så har Funcom gjort en dårlig jobb med optimaliseringa, noe jeg tviler på at de har ^^

 

Har selv tilsvarende PC som deg, bare bedre CPU (3.0Ghz) og halvparten så mye minne, og hvis jeg ikke klarer å spille det på fullt vil jeg nok si meg litt skuffa sånn sett.

Lenke til kommentar

Det spørs hva du definerer som spillbart da..

Hvis du tar bloom, all shadows og 4X AF, 2000m view distance, 75% particle density, 100m particle distance og kjører det på 1680x1050 har du det jeg vil kalle "maks" grafikk før den bare begynner å suge maskinkraft.

Til de innstillingene burde man hatt HD3870X2 eller bedre tror jeg. Mitt 8800GT sliter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...