nilshv Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Hei alle sammen. Ser ut som min prosessor har brent bort det som skal kjøle den ned så må kjøpe ny kjølepasta. Siden det ikke er en databutikk i nærheten så tenkte eg å ty til Clas Ohlson. Der fant eg denne : http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=10569308. Noen som har erfaring, eller trur at det vil fønke å smøre denne på prosessoren og så montere på vifta ? Er jo ikkje akkurat en datadel, men er vel samme ka den leder varme bort fra. Trur dere at denne fønker ? Lenke til kommentar
Markusll Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 (endret) Sikkert lurere å kjøpe kjølepasta som er beregnet til PC bruk. Dette er antageligvis et bedre valg. Endret 18. august 2007 av Markusll Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Jeg tror det er både bedre og billigere å kjøpe f. eks. denne fra Komplett, altså en kjølepasta beregnet på prosessor. Lenke til kommentar
nilshv Skrevet 15. august 2007 Forfatter Del Skrevet 15. august 2007 (endret) Tusen takk for svar. Dere har nok helt rett, da blir det komplett neste Vet dere forresten om det er engangsbruk, eller om det kan føres på litt og så la den ligge til neste gangs bruk ? Endret 15. august 2007 av nilshv Lenke til kommentar
foffle Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Bare å putte på troppa igjen så holder den til mange runder Lenke til kommentar
Caze Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 (endret) Tusen takk for svar. Dere har nok helt rett, da blir det komplett neste Vet dere forresten om det er engangsbruk, eller om det kan føres på litt og så la den ligge til neste gangs bruk ? 9288322[/snapback] Du MÅ fjerne gammel pasta før du legger på ny. Rens begge flater (CPU og kjøler) med ren alkohol, isopropanol eller lignende. Så legger du et TYNT lag med ny pasta på CPUen, setter kjøleren forsiktig ned på CPUen og vrir kjøleren litt fra side til side. Deretter fester du kjøleren. Lykke til PS: Arctic Silver er best ... Endret 16. august 2007 av Caze Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713 Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Med Arctic Silver som Caze anbefaler har du nok til flere hundre påføringer - bare pass på å få det tynt nok. Lenke til kommentar
Ralon Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 Ser ut til at det har kommet en kjølepasta som er BEDRE enn AC5 (ja,trodde det ikke sjøl ) http://www.microplex.no/product.aspx?pid=ICDIAM7CAR Men det er kun Microplex som selger den for øyeblikket. Lenke til kommentar
EspenFe Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 Tusen takk for svar. Dere har nok helt rett, da blir det komplett neste Vet dere forresten om det er engangsbruk, eller om det kan føres på litt og så la den ligge til neste gangs bruk ? 9288322[/snapback] Lykke til PS: Arctic Silver er best ... 9291797[/snapback] leste en plass at den pastaen som følger med Zalman CNPS 9700 er bedre. Siden den er tynnere, og du får med kost som fordeler det MYE bedre ! Lenke til kommentar
NorvegianDad Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 Vet ikke om det er for sent,men jeg kjøpte kjølepasta på CO til gamle PC'en min da jeg byttet CPU på den og den funket fint den.. Spørsmålet er om du skal klokke og sånnmhvis ikke holder sikkert Chlas olson pasten fint.. De har egen data avd i noen butikker,spør de om råd sånn at du får den riktige Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713 Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Ser ut til at det har kommet en kjølepasta som er BEDRE enn AC5 (ja,trodde det ikke sjøl ) http://www.microplex.no/product.aspx?pid=ICDIAM7CAR Men det er kun Microplex som selger den for øyeblikket. 9305613[/snapback] Slik jeg forstår tekniske og termiske detaljer må pastaen hele tiden være varmere enn romtemperatur - ellers vil den sprekke. Da virker det usannsynlig bortkastet for alle andre enn overklokkere/24t drift. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå