Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

DVD spilleren på PCn finner ikke DVD

Anbefalte innlegg

Jeg har en Fixed Internel 8X DVD+/-RW Drive. Og når jeg av og til prøver å spille av en DVD så fungerer det ikke, det er som om spilleren ikke finner DVDen.

Er det noen som vet hva problemet kan være?

Og skal denne spilleren kunne spille av alle slags mulige DVDer?

Takker for alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du fikla inni pc-en i det siste?

Står dvd-rommen på rett jumper? Finner bios dvd-rommen?

Og når du setter dvd-en inni, høyrer du during i frå dvd-rommet? Er det lys framme i det heile tatt? Ser du dvd-rommen i Min Datamaskin?

Der har eg lista opp noko du kan sjekke. Anbefaler å sjekke i Min Datamaskin først.

Kan hende at dvd-spelaren ikkje kan klare å spele dvd -r dvd-er. Men +r er mest vanlig.

Lenke til kommentar

-Vet ikke om DVD spilleren er gammel model, men jeg kjøpte PCn med spilleren for omtrent et halvt år siden. Den fungerer med de fleste DVDe men det er noen den liksom ikke finner.

-Når jeg setter i DVD hører jeg den durer og lager lyder som om den skulle ha funket, men så er det som om den gir opp og starter på nytt men å lese av DVDen. Og sånn går det helt til den gir helt opp, og slutter helt med å jobbe.

Ja det lyser grønt på DVD spilleren når jeg setter i DVDen, og spilleren begyner å jobbe.

Det har skjedd at det ovenfor har hendt og at den til slutt klarer å lese av DVDen.

-Min Datamaskin finner ikke DVD, nei. Min Datamskin ser først DVDen når det fungerer å spille av DVDen.

-Og nei, jeg har aldrid fikla inni PCn, eller BIOS.

Vet ikke om det er til noe hjelp men PCn min er en Bærbar Dell 9400!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
DVD brenneren er inni PC, den er ikke separat.

Men jeg ser ikke poenget med en CD renser. Hvis problemet ikke ligger i DVDen men i selve DVD spilleren.

9298542[/snapback]

Det var foreslått en renseCD ikke en CD renser. En renseCD benyttes til å rense CD/DVD spilleren. En CD-renser rengjør en CD/DVD-plate.

Men du bør også se om det er riper, fingeravtrykk på DVD-platen. Noen DVD-spillere er mer følsomme enn andre for skitt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...