Heggii Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 da jeg går inn på mine nettverkssteder så kommer det bare opp mine egne delte mapper, selvom jeg er på ett nettverk med 2 andre pcr tilkoblet.. Jeg har også prøvd å installere et hjemmenettverk eller ett lite kontornettverk, men det går heller ikke etter vi har restartet pc'ne. Det har seg sånn at de to finner bare meg, mens jeg ikke finner noen, og de finner ikke hverandre. Hva skal jeg / vi gjør? Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Har dere fast IP (samme ip-maske og IP-adresser som gjør at dere står i samme sub-nett)? Er det to maskiner som har samme IP-adresse (IP kan sjekkes med ipconfig-kommandoen) Får dere pinget hverandre? Har dere samme arbeidsgruppe? Hvordan ser nettverket ellers ut? Bruker dere en internettt-ruter med flere utganger eller står det en switsj mellom? Har dere aktivert enkel fildeling? Kjører dere samme operativsystem, eller er det forskjellige OS på maskinene? Lenke til kommentar
Heggii Skrevet 15. august 2007 Forfatter Del Skrevet 15. august 2007 (endret) Har dere fast IP (samme ip-maske og IP-adresser som gjør at dere står i samme sub-nett)? Er det to maskiner som har samme IP-adresse (IP kan sjekkes med ipconfig-kommandoen) Får dere pinget hverandre? Har dere samme arbeidsgruppe? Hvordan ser nettverket ellers ut? Bruker dere en internettt-ruter med flere utganger eller står det en switsj mellom? Har dere aktivert enkel fildeling? Kjører dere samme operativsystem, eller er det forskjellige OS på maskinene? 9289910[/snapback] det er en switch imellom, vi er på samme arbeidsgruppe og vi har aktivert enkel fildeling. og begge har Windows XP Det andre der skjønte jeg ikke så mye av ; s Endret 15. august 2007 av Heggii Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 (endret) Det andre der skjønte jeg ikke så mye av ; s 9290082[/snapback] Eh, det blir litt mye å forklare. Du bør finne en bok som omhandler nettverk og hvordan ethernet fungerer. Iallefall så mye at du vet det grunnlegende om nettverk. Skal du gå grundig til verks så finnes det noe som heter Windows MCSE. Det er en tykk bok som går temmelig dypt i materien. [edit] Det finnes en tråd her på forumet som du bør lese: Nettverk FAQ Endret 15. august 2007 av geir__hk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå