Gå til innhold

Windows XP på Acer 5920


Anbefalte innlegg

Her er framgangsmåten punkt for punkt hvordan få XP på Acer Aspire 5920G

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=832121

9512054[/snapback]

 

Hvordan behandler maskinen seg med xp ? Noen tregheter?Gjorde slik som det stod men syns maskinen ble treg ..hvorfor vet jeg ikke,fikk problem med lyden også att det hakket,men men får prøve en gang til...Noen driver program til batteriet da??syns det for fort når e hadde xp inne..

9513327[/snapback]

Syns du fortsatt den jobber tregt,?? så du hadde beskrevet det tidliger??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Her er framgangsmåten punkt for punkt hvordan få XP på Acer Aspire 5920G

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=832121

9512054[/snapback]

 

Hvordan behandler maskinen seg med xp ? Noen tregheter?Gjorde slik som det stod men syns maskinen ble treg ..hvorfor vet jeg ikke,fikk problem med lyden også att det hakket,men men får prøve en gang til...Noen driver program til batteriet da??syns det for fort når e hadde xp inne..

9513327[/snapback]

Syns du fortsatt den jobber tregt,?? så du hadde beskrevet det tidliger??

9513341[/snapback]

 

 

Min fungerer litt raskere med xp. Men vil aldri ta shutdown.

Lenke til kommentar
Her er framgangsmåten punkt for punkt hvordan få XP på Acer Aspire 5920G

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=832121

9512054[/snapback]

 

Hvordan behandler maskinen seg med xp ? Noen tregheter?Gjorde slik som det stod men syns maskinen ble treg ..hvorfor vet jeg ikke,fikk problem med lyden også att det hakket,men men får prøve en gang til...Noen driver program til batteriet da??syns det for fort når e hadde xp inne..

9513327[/snapback]

Syns du fortsatt den jobber tregt,?? så du hadde beskrevet det tidliger??

9513341[/snapback]

 

 

Min fungerer litt raskere med xp. Men vil aldri ta shutdown.

9513608[/snapback]

Okay...får prøve igjen,men hvordan holder strømmen seg da??

Lenke til kommentar
Her er framgangsmåten punkt for punkt hvordan få XP på Acer Aspire 5920G

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=832121

9512054[/snapback]

 

Hvordan behandler maskinen seg med xp ? Noen tregheter?Gjorde slik som det stod men syns maskinen ble treg ..hvorfor vet jeg ikke,fikk problem med lyden også att det hakket,men men får prøve en gang til...Noen driver program til batteriet da??syns det for fort når e hadde xp inne..

9513327[/snapback]

 

5920G funker fint med xp, uten tvil, Virker som hun må gå seg til faktisk, selv om all min datakompentanse motstrider et sånt utsagn, så er det faktisk slik jeg opplevde det..hehe :w00t:

 

Vist du har problem med lyden så er det bare og installere lyddriverene på nytt. Vist setupen gjør seg helt ferdig uten problem og ingen feilmelding, vist det da er noe galt med lyden så ville jeg ha prata med de du kjøpte den hos.

 

Jeg syns batteriet-tiden funka bra jeg, selv om vista har lært seg å spare en god del mer en xp....vet dessverre ikke om noen batteriprogram...

Endret av Mr-Antonios
Lenke til kommentar
Her er framgangsmåten punkt for punkt hvordan få XP på Acer Aspire 5920G

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=832121

9512054[/snapback]

 

Hvordan behandler maskinen seg med xp ? Noen tregheter?Gjorde slik som det stod men syns maskinen ble treg ..hvorfor vet jeg ikke,fikk problem med lyden også att det hakket,men men får prøve en gang til...Noen driver program til batteriet da??syns det for fort når e hadde xp inne..

9513327[/snapback]

Syns du fortsatt den jobber tregt,?? så du hadde beskrevet det tidliger??

9513341[/snapback]

 

 

Min fungerer litt raskere med xp. Men vil aldri ta shutdown.

9513608[/snapback]

 

 

Da har du ikke fulgt min guide, for det som gjør at den ikke vil slukke seg er nemlig webcamdriverene som du har installert og ligger på acer sine sider. Så vist du fjerner webcamdriverene fra maskina og installerer denne fila som jeg har lagt ved her så er problemet ditt løst...og webcamera funker fint...

_Suyin_app__Acer_Crystal_Eye_webcam_V1.0.10_XP_Vista.zip

Lenke til kommentar
Hvis noen også gidder, så last også gjerne ned DPC Latency Checker og kjør dette for å se hvordan maskinen oppfører seg?

 

På forhånd takk!

 

PAL

9436287[/snapback]

Er stort sett ferdig med XP installasjon og lydprogram (Cubase) Har ikke kjørt programmet (DLP Latency checker)men sammenlignet med min stasjonære pc med TI chipset.

Lydkortet er PreSonus Firepod. Den stasjonære har P4, 540J, 3,2GHz pros og 2GB Corsair RAM. Sammenlignet 2 settinger. En ved 1,5ms latency og en ved 6ms latency. Dette setter du i PreSonus eget "driverprogram" (Hardware settings; Latency og Sample rate)

Stasjonær: 1,5ms; In; 3,628ms - Out; 5,488ms

6,0ms; In; 7,619ms - Out; 9,470ms

 

5920G: 1,5ms; In; 5,624ms - Out; 9,5001ms

6,0ms; In; 7,619ms - Out; 11,497ms

 

En god del forskjell altså. Men skyldes dette kun FW chipset? Er vel vanskelig/umulig å bytte det?

Har et Cardbus FW adapter med NEC chipset som jeg vurdere å prøve for å se om det er noe forskjell.

Lenke til kommentar
Hva er supert med Vista?

9524682[/snapback]

For meg fungerer det mer problemfritt og raskere enn noen gang XP gjorde ;-)

9524711[/snapback]

 

Til graylady

 

Har du hatt pc lenge? For vist du kan sitte der og si at vista funker bedre enn xp og kjappere, ja da veit du dessverre ike hva du snakker om....

Endret av Mr-Antonios
Lenke til kommentar

Til graylady

 

Har du hatt pc lenge? For vist du kan sitte der og si at vista funker bedre enn xp og kjappere, ja da veit du dessverre ike hva du snakker om....

9525925[/snapback]

 

Jada, jeg har hatt PC lenge, starta med win 3.11 i sin tid

Jeg snakker jo ut i fra erfaring da og føler jeg vet hva jeg snakker om men selvfølgelig finnes det "større" eksperter enn meg :tease:

 

Må jo nevne at jeg ikke er noen spiller da... det går mer på billedbehandling og multimedia her i gården i tillegg til vanlige verktøyprogam, Internett m/ nettstudier osv

Lenke til kommentar

Til graylady

 

Har du hatt pc lenge? For vist du kan sitte der og si at vista funker bedre enn xp og kjappere, ja da veit du dessverre ike hva du snakker om....

9525925[/snapback]

 

Jada, jeg har hatt PC lenge, starta med win 3.11 i sin tid

Jeg snakker jo ut i fra erfaring da og føler jeg vet hva jeg snakker om men selvfølgelig finnes det "større" eksperter enn meg :tease:

 

Må jo nevne at jeg ikke er noen spiller da... det går mer på billedbehandling og multimedia her i gården i tillegg til vanlige verktøyprogam, Internett m/ nettstudier osv

9526123[/snapback]

 

 

Da må du være enig at vista er fremtiden, men er ikke helt 100% klar for å ta over stabiliteten til Xp..?

Lenke til kommentar

Noen som har stillt IRQ på maskinen? Sliter med få lydkortet mitt stabilt. Har prøvd expresscard adapter med TI chipset, men har samme resultat. Systemload i Cubase hopper opp og ned fra ca.20% til 60-70% og lager noen skurrelyder av og til. Fikk følgende svar fra support (Lydkort) :

 

"Hi,

Sorry for the slow response. There are 2 possible issues causing your problem. The first one is the fact that the firwire port you have is using a generic chipset. One possible thing to try is to get a different firewire card for your computer that uses either a Texas Instrumments or VIA chipset, is 400 speed only, and has only 6 pin firewire ports.

The other possible problem is there could be an IRQ conflict going on between your firewire card and another hardware piece in your computer. Below is the IRQ conflict list that contains your firewire port and the conflicting items (I’ve highlighted the firewire port):

IRQ 16 Mobile Intel® PM965/GM965/GL960 Express PCI Express Root Port - 2A01 OK

 

IRQ 16 NVIDIA GeForce 8600M GT OK

 

IRQ 16 Intel® ICH8 Family USB Universal Host Controller - 2834 OK

 

IRQ 16 Intel® ICH8 Family PCI Express Root Port 2 - 2841 OK

 

IRQ 16 Intel® ICH8 Family PCI Express Root Port 6 - 2849 OK

 

IRQ 16 OHCI-kompatibel IEEE 1394-vertskontroller OK

 

One or all of them items listed could be conflicting with the firewire port, causing the problems you are having. Unfortunately, the only way to get around this on a notebook, is to actually disable the conflicting items or possibly change them in the BIOS. I would, however, have an experienced computer tech do this for you if you have no experience doing this yourself.

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...