Bodyworks Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Her er framgangsmåten punkt for punkt hvordan få XP på Acer Aspire 5920G https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=832121 9512054[/snapback] Hvordan behandler maskinen seg med xp ? Noen tregheter?Gjorde slik som det stod men syns maskinen ble treg ..hvorfor vet jeg ikke,fikk problem med lyden også att det hakket,men men får prøve en gang til...Noen driver program til batteriet da??syns det for fort når e hadde xp inne.. 9513327[/snapback] Syns du fortsatt den jobber tregt,?? så du hadde beskrevet det tidliger?? Lenke til kommentar
filtvet2 Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Her er framgangsmåten punkt for punkt hvordan få XP på Acer Aspire 5920G https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=832121 9512054[/snapback] Hvordan behandler maskinen seg med xp ? Noen tregheter?Gjorde slik som det stod men syns maskinen ble treg ..hvorfor vet jeg ikke,fikk problem med lyden også att det hakket,men men får prøve en gang til...Noen driver program til batteriet da??syns det for fort når e hadde xp inne.. 9513327[/snapback] Syns du fortsatt den jobber tregt,?? så du hadde beskrevet det tidliger?? 9513341[/snapback] Min fungerer litt raskere med xp. Men vil aldri ta shutdown. Lenke til kommentar
Bodyworks Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Her er framgangsmåten punkt for punkt hvordan få XP på Acer Aspire 5920G https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=832121 9512054[/snapback] Hvordan behandler maskinen seg med xp ? Noen tregheter?Gjorde slik som det stod men syns maskinen ble treg ..hvorfor vet jeg ikke,fikk problem med lyden også att det hakket,men men får prøve en gang til...Noen driver program til batteriet da??syns det for fort når e hadde xp inne.. 9513327[/snapback] Syns du fortsatt den jobber tregt,?? så du hadde beskrevet det tidliger?? 9513341[/snapback] Min fungerer litt raskere med xp. Men vil aldri ta shutdown. 9513608[/snapback] Okay...får prøve igjen,men hvordan holder strømmen seg da?? Lenke til kommentar
Mr-Antonios Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 (endret) Her er framgangsmåten punkt for punkt hvordan få XP på Acer Aspire 5920G https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=832121 9512054[/snapback] Hvordan behandler maskinen seg med xp ? Noen tregheter?Gjorde slik som det stod men syns maskinen ble treg ..hvorfor vet jeg ikke,fikk problem med lyden også att det hakket,men men får prøve en gang til...Noen driver program til batteriet da??syns det for fort når e hadde xp inne.. 9513327[/snapback] 5920G funker fint med xp, uten tvil, Virker som hun må gå seg til faktisk, selv om all min datakompentanse motstrider et sånt utsagn, så er det faktisk slik jeg opplevde det..hehe Vist du har problem med lyden så er det bare og installere lyddriverene på nytt. Vist setupen gjør seg helt ferdig uten problem og ingen feilmelding, vist det da er noe galt med lyden så ville jeg ha prata med de du kjøpte den hos. Jeg syns batteriet-tiden funka bra jeg, selv om vista har lært seg å spare en god del mer en xp....vet dessverre ikke om noen batteriprogram... Endret 18. september 2007 av Mr-Antonios Lenke til kommentar
Mr-Antonios Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 Her er framgangsmåten punkt for punkt hvordan få XP på Acer Aspire 5920G https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=832121 9512054[/snapback] Hvordan behandler maskinen seg med xp ? Noen tregheter?Gjorde slik som det stod men syns maskinen ble treg ..hvorfor vet jeg ikke,fikk problem med lyden også att det hakket,men men får prøve en gang til...Noen driver program til batteriet da??syns det for fort når e hadde xp inne.. 9513327[/snapback] Syns du fortsatt den jobber tregt,?? så du hadde beskrevet det tidliger?? 9513341[/snapback] Min fungerer litt raskere med xp. Men vil aldri ta shutdown. 9513608[/snapback] Da har du ikke fulgt min guide, for det som gjør at den ikke vil slukke seg er nemlig webcamdriverene som du har installert og ligger på acer sine sider. Så vist du fjerner webcamdriverene fra maskina og installerer denne fila som jeg har lagt ved her så er problemet ditt løst...og webcamera funker fint... _Suyin_app__Acer_Crystal_Eye_webcam_V1.0.10_XP_Vista.zip Lenke til kommentar
psychokid Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 Hvis noen også gidder, så last også gjerne ned DPC Latency Checker og kjør dette for å se hvordan maskinen oppfører seg? På forhånd takk! PAL 9436287[/snapback] Er stort sett ferdig med XP installasjon og lydprogram (Cubase) Har ikke kjørt programmet (DLP Latency checker)men sammenlignet med min stasjonære pc med TI chipset. Lydkortet er PreSonus Firepod. Den stasjonære har P4, 540J, 3,2GHz pros og 2GB Corsair RAM. Sammenlignet 2 settinger. En ved 1,5ms latency og en ved 6ms latency. Dette setter du i PreSonus eget "driverprogram" (Hardware settings; Latency og Sample rate) Stasjonær: 1,5ms; In; 3,628ms - Out; 5,488ms 6,0ms; In; 7,619ms - Out; 9,470ms 5920G: 1,5ms; In; 5,624ms - Out; 9,5001ms 6,0ms; In; 7,619ms - Out; 11,497ms En god del forskjell altså. Men skyldes dette kun FW chipset? Er vel vanskelig/umulig å bytte det? Har et Cardbus FW adapter med NEC chipset som jeg vurdere å prøve for å se om det er noe forskjell. Lenke til kommentar
Bodyworks Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 Hei...Lurte på om du har problem med det trådløse? Bruker en d link dir 655 men får helt rævva hastighet,har rette instilling på dir 655,så jeg vet ikke,funker kjempe bra med vista,men ikke xp Lenke til kommentar
Bodyworks Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 Noen som kan hva behjelpelig? Lenke til kommentar
graylady Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 Skjønner ikke at det kan være behov for sååå masse om å legge inn XP framfor Vista? Vista er super den! Snakk om å gå 10 skritt tilbake ja,ja... dere kommer vel etter en gang hilsen Vistabruker Lenke til kommentar
9001 Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 Hva er supert med Vista? Lenke til kommentar
graylady Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 Hva er supert med Vista? 9524682[/snapback] For meg fungerer det mer problemfritt og raskere enn noen gang XP gjorde ;-) Lenke til kommentar
Mr-Antonios Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 (endret) Hva er supert med Vista? 9524682[/snapback] For meg fungerer det mer problemfritt og raskere enn noen gang XP gjorde ;-) 9524711[/snapback] Til graylady Har du hatt pc lenge? For vist du kan sitte der og si at vista funker bedre enn xp og kjappere, ja da veit du dessverre ike hva du snakker om.... Endret 19. september 2007 av Mr-Antonios Lenke til kommentar
ventle Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 Hva er supert med Vista? 9524682[/snapback] Er ikke sikker, men jeg tror de fleste faller for utseendet Lenke til kommentar
graylady Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 Til graylady Har du hatt pc lenge? For vist du kan sitte der og si at vista funker bedre enn xp og kjappere, ja da veit du dessverre ike hva du snakker om.... 9525925[/snapback] Jada, jeg har hatt PC lenge, starta med win 3.11 i sin tid Jeg snakker jo ut i fra erfaring da og føler jeg vet hva jeg snakker om men selvfølgelig finnes det "større" eksperter enn meg Må jo nevne at jeg ikke er noen spiller da... det går mer på billedbehandling og multimedia her i gården i tillegg til vanlige verktøyprogam, Internett m/ nettstudier osv Lenke til kommentar
graylady Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 Er ikke sikker, men jeg tror de fleste faller for utseendet 9525969[/snapback] tja et vakkert utseende har aldri vært noen ulempe men det kommer jo i andre rekke... det kan en jo også velge bort om en ikke liker det. Lenke til kommentar
Mr-Antonios Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 Til graylady Har du hatt pc lenge? For vist du kan sitte der og si at vista funker bedre enn xp og kjappere, ja da veit du dessverre ike hva du snakker om.... 9525925[/snapback] Jada, jeg har hatt PC lenge, starta med win 3.11 i sin tid Jeg snakker jo ut i fra erfaring da og føler jeg vet hva jeg snakker om men selvfølgelig finnes det "større" eksperter enn meg Må jo nevne at jeg ikke er noen spiller da... det går mer på billedbehandling og multimedia her i gården i tillegg til vanlige verktøyprogam, Internett m/ nettstudier osv 9526123[/snapback] Da må du være enig at vista er fremtiden, men er ikke helt 100% klar for å ta over stabiliteten til Xp..? Lenke til kommentar
graylady Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 For meg funker det topp med Vista nå... ser ingen grunn til å fjerne den for å finne fram en gammel XP - har oppdatert programvare som går supert med Vista. Framtiden= NÅ Lenke til kommentar
psychokid Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 Noen som har stillt IRQ på maskinen? Sliter med få lydkortet mitt stabilt. Har prøvd expresscard adapter med TI chipset, men har samme resultat. Systemload i Cubase hopper opp og ned fra ca.20% til 60-70% og lager noen skurrelyder av og til. Fikk følgende svar fra support (Lydkort) : "Hi, Sorry for the slow response. There are 2 possible issues causing your problem. The first one is the fact that the firwire port you have is using a generic chipset. One possible thing to try is to get a different firewire card for your computer that uses either a Texas Instrumments or VIA chipset, is 400 speed only, and has only 6 pin firewire ports. The other possible problem is there could be an IRQ conflict going on between your firewire card and another hardware piece in your computer. Below is the IRQ conflict list that contains your firewire port and the conflicting items (I’ve highlighted the firewire port): IRQ 16 Mobile Intel® PM965/GM965/GL960 Express PCI Express Root Port - 2A01 OK IRQ 16 NVIDIA GeForce 8600M GT OK IRQ 16 Intel® ICH8 Family USB Universal Host Controller - 2834 OK IRQ 16 Intel® ICH8 Family PCI Express Root Port 2 - 2841 OK IRQ 16 Intel® ICH8 Family PCI Express Root Port 6 - 2849 OK IRQ 16 OHCI-kompatibel IEEE 1394-vertskontroller OK One or all of them items listed could be conflicting with the firewire port, causing the problems you are having. Unfortunately, the only way to get around this on a notebook, is to actually disable the conflicting items or possibly change them in the BIOS. I would, however, have an experienced computer tech do this for you if you have no experience doing this yourself. Lenke til kommentar
dreamers Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Har nedgradert til XP alt ok bortsett fra at jeg kobler til min 20" LCD skjerm med 1400X1050 oppløsning. 1400X1050 er ikke noe alternativ i min skjermkort driver. Noen som har en driver som støtter denne på ekstern skjerm? Lenke til kommentar
ventle Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 er det ikke ett valg under avansert i skjermkortinnstillingene som heter noe sånt som "show unsupported modes" eller noe slikt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå