Gå til innhold

Windows XP på Acer 5920


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

har installert XPSP2 etter å ha slipstreama AHCI drivere inn i install cden, og har installert alle drivere fra acersin ftp, men i device manager er det fortsatt en enhet som heter PCI memory manager som står som ukjent og ikke finner noe drivere til.. ? Hva i all verden er det? og har også problemer med at maskinen ikke vil slå seg av med webcam sw installert. Er det kommet noe løsning til det?

 

Har igrunn ikke så lust å reinstallre hele xp på nytt, da jeg har også lagt inn ubuntu etterpå og har grub installert i MBR. litt styrerden er deT? å måtte fikse grub etter en xp reinstall igjen:P

Lenke til kommentar
Fikk min nye Hitachi 7200rpm 100gb i dag og fikk installert XP som en drøm. Gjenstår å installere drivere nå.

Et tips fra ei engelsk nettsie så laster en ned driver for Acer 5720 webcam, så skal visstnok shutdown problemet være løst. Skal komme tilbake med ei melding når jeg har fått prøvd det.

9493457[/snapback]

 

Venter i spenning! eneste problemet med pcen! er webkameraet 0,3Mp? synes det varoveraskende god kvalitet i forhold til den ekstern jeg har til min stasjonære.

Lenke til kommentar

har installert XPSP2 etter å ha slipstreama AHCI drivere inn i install cden, og har installert alle drivere fra acersin ftp, men i device manager er det fortsatt en enhet som heter PCI memory manager som står som ukjent og ikke finner noe drivere til.. ? Hva i all verden er det?

 

Har akkurat samme problemet som fedjack jeg..har lett etter drivere til dette lenge, men har ikke funnet noe.. noen som vet?

 

mvh

Børge

Lenke til kommentar
Hei!

 

Visst du oppgraderer biosen på 5920g,last ned versjon 3708 fra acer sine hjemmesider. Når du har oppgradert biosen vil du få et valg i biosen, satamode eller no sånt (husker ikke helt i farten, men du finner det lett),da kan du endre fra Achi mode til IDE mode. så er det bare å sette xp cden i maskin å installere :)

 

hær finner du xp drivere til 5920 : ftp://ftp.work.acer-euro.com/notebook/asp...not_authorized/

 

 

her er en annen tråd med mye nyttig informasjon:

http://forum.notebookreview.com/showthread...t=160161&page=2

9436014[/snapback]

 

 

Jeg har planer om og følge ditt råd her ved å oppgradere bios fra v 0.3508 til v 0.3708, jeg har lastet ned programmet som du må bruke for å gjøre dette (via Acer sine sider), da jeg da starter programmet SWinFlash, får jeg to valg, enten lage en backup av kun bios eller ta backup av bios og flashe biosen, hva er riktig valg her? og hva gjør jeg videre? Noen gode råd? vist jeg gjør dette, så slipper jeg og slipestreame hardiskfilene i xp cden ikke sant??

 

Kanskje det hadde vært lurt å oppsummere hele dene diskusjonen sånn at folk slipper og lese igjennom alt...LAG EN BRUKSANVISNIG!! hehe...

 

Håper på kjapt svar da jeg kribler i hendene for å starte å bruke min Acer Aspire 5920G med XP. :w00t:

Lenke til kommentar

Hadde samme problemet, men har fikset det. Den "offisielle" Sata pakken fra Acer inneholder faktisk ikke de driverne du trenger for å installere Sata. I hvert fall ikke manuelt, og setup skapte feilmelding.Jeg gjorde det manuelt med hjelp av drivere som jeg fant her:

http://rapidshare.com/files/45436349...vers.part1.rar

http://rapidshare.com/files/45438096...vers.part2.rar

Instruksjoner: post-129158-1189793614_thumb.jpg

Kan kopiere inn de screenshotsa hvis nødvendig.

Mangler bare en driver som jeg ikke vet hva er. Dvs 2 men jeg regner med den ukjente er Turbo memory.

post-129158-1189793582_thumb.jpg

Endret av psychokid
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...