Gå til innhold

Gi tips til kjøleribber på skjermkort

fUsiOn

Anbefalte innlegg

Noen som har forslag til hva jeg skal bruke å kjøle rammen med?

Har kjøleribber på de nå, men det er bare de som fulgte med på mitt GF2Ultra. Holder de? eller vil jeg få bedere resultat ved overklokking hvis jeg finner noe annet?

Tenkte litt på å kutte opp kjøleribber i biter, forslag på en billig kjøler som jeg kan gjøre det med? Må komme fra komplett.no eller microplex.no

Det skal helst ikke kost mer enn 100-200kr uten frakt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gå inn på www.microplex.no så finner du helt sikkert noe :D

Jeg lurte på om noen andre hadde forslag, ikke om jeg kunne finne noe selv.. tror du ikke jeg har kikket selv kanskje? Lurte bare på om noen her vet om en ribbe som egner seg til å kutte opp og bruke som ramkjøler.

Lenke til kommentar

Jeg vil nok anta at de orginale kjøleribbene holder. Men sjekk hva de er festet med og hvor bra det er gjort. Det kan godt hende de kun sitter i et hjørne av minnebrikken. :roll:

Evt så kjøper du litt termisk lim også setter du de fast ordentlig hvis de sitter dårlig. Ofte er de festet med dårlig termisk tape, da vil det hjelpe å bytte det ut med termisk lim. Mer enn det er nok mer eller mindre bortkastet hvis du ikke har planer om litt mer eksotisk kjøling (f.eks vannblokker på minnebrikker). :o

Lenke til kommentar

Jeg kommer ihvertfall til å hakke opp en Intel Boxed kjøler i mindre bilter og feste den med termisk tape (da jeg har planer om å vannkjøle senere). Det er alltids en eller annen rundt omkring som har en Intel boxed kjøler.

De er relativt lett å kappe, med dremel eller stikksag. Men husk å planslipe dem etterpå ;)

Lenke til kommentar
Jeg vil nok anta at de orginale kjøleribbene holder. Men sjekk hva de er festet med og hvor bra det er gjort. Det kan godt hende de kun sitter i et hjørne av minnebrikken. :roll:

Evt så kjøper du litt termisk lim også setter du de fast ordentlig hvis de sitter dårlig. Ofte er de festet med dårlig termisk tape, da vil det hjelpe å bytte det ut med termisk lim. Mer enn det er nok mer eller mindre bortkastet hvis du ikke har planer om litt mer eksotisk kjøling (f.eks vannblokker på minnebrikker). :o

Har klæsja på litt ekstra goop på minne for noen månder siden, så de har nok litt mer kontakt enn de hadde før det, men om ribbene er rett er en annen sak. Jeg skal planslipe de hvis jeg ikke finner ut en bedere løsning.

Orginal ribbene er festet med sånne små svarte "push pins" eller hva en skal kalle det.

Lenke til kommentar

Kjøler på core har jeg andre planer om allerede...

De alpha kjølerene der er litt for små. Hvis jeg kapper en sånn i 2 vil den nok ikke dekke fulstendig over hele brikka.

Hva om jeg heller kjøper en sånn Zalman brakket med vifte og plansliper ribbene jeg har? Ville det funket bedere?

Lenke til kommentar
Kjøp en swiftech mcx4000 med 80-120mm funnel og 120mm delta vifte, RÅERE luft kjøling skal du lete lenge etter. Sprenger budsjettet, men men. Måtte bare fåreslå det!

Hmrf... ser ikke ut som om du vet hva jeg snakker om.. dette er skjermkort, ikke CPU.

Skal liksom ha plass til PCI kort i PC'en min og da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...