Futurama Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Mulig et dumt spørsmål. Altså ,følger Vista-DVDen med ved bærbar-pc-kjøp? Tenker hvis en må formatere o.l ,usikker på dette med oem osv. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741 Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Hvis det står at det følger med OEM vista så følger det med en cd. En link til aktuell pc hadde vært fint. Lenke til kommentar
Futurama Skrevet 15. august 2007 Forfatter Del Skrevet 15. august 2007 Hvis det står at det følger med OEM vista så følger det med en cd. En link til aktuell pc hadde vært fint. 9287685[/snapback] Denne f.eks : http://www.elprice.no/Product/ProductInfo....=29034&cid=5415 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741 Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Ja. "Operativsystem: Windows Vista Home Premium " Lenke til kommentar
Berzerk74 Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Ja. "Operativsystem: Windows Vista Home Premium " 9287801[/snapback] Tror ikke selve CD'en følger med, men en får sikkert spørsmål ved oppstart om en ønsker å lage en recovery cd. Lenke til kommentar
General Musa Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Det kommer ann på produsenten. Mange leverandører har lagd en gjenopprettingspartisjon. Du kan gjenopprette maskinen fra denne. Dersom du har denne så følger det oftest ikke DVD plate. så det er umlilig å si:) Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741 Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 (endret) Jeg vil tro det er med, det ville vært rart hvis ikke. For å være sikker bør du spørre når du kjøper en pc, men vanligvis så vil det være med når det står et spesifikt operativsystem som f.eks. vista home premium. EDIT: Ser ut som det følger med en del programvare på denne pc'en hos mpx.no ink. vista home premium. Rart om elprice ikke lar det følge med. Endret 15. august 2007 av Slettet+19283741 Lenke til kommentar
Futurama Skrevet 15. august 2007 Forfatter Del Skrevet 15. august 2007 Jeg vil tro det er med, det ville vært rart hvis ikke. For å være sikker bør du spørre når du kjøper en pc, men vanligvis så vil det være med når det står et spesifikt operativsystem som f.eks. vista home premium. EDIT: Ser ut som det følger med en del programvare på denne pc'en hos mpx.no ink. vista home premium. Rart om elprice ikke lar det følge med. 9287853[/snapback] ok,takker for hjelpen Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 (endret) Det normale i dag på bærbare PC-er er at det ikke følger med CD (gjelder Lenovo, Dell, HP, Acer som jeg kjenner til). PC-en er som oftest ferdig satt opp med en skjult recovery partition, og som faktisk går å brenne ut til DVD/CD-er. Dvs, man trenger ikke å installere noe som helst, bare aktivere OS-et. OEM har ingenting med om det følger med CD/DVD eller ikke, bare at lisensen til OS-et (Vista) er bundet til denne spesifikke maskinen. Dvs lisens primært beregnet for produsenter av PC-er etc. Men som alltid, noen ganger følger det med CD/DVD. Endret 15. august 2007 av Bolson Lenke til kommentar
TEE Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Det er ofte en gjenopprettingspartisjon som du kan brenne ut på DVD med programvare som er installert på maskinen. At programvare følger med betyr ikke nødvendigvis at du får det på egen CD/DVD. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741 Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Såklart ikke, jeg trodde bare det var vanlig siden jeg alltid har fått det med på cd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå