Gå til innhold

Bruke datamaskinen som videomaskin?

Anbefalte innlegg

Hei

min gamle videspiller har tatt kvelden, Jeg pleier ofte å ta opp mye programmer fra tv, så er egentlig ganske avhengig av den. Jeg har ikke lyst til å bruke ett par tusen på en ny videomaskin, siden jeg ser opptagbare dvd spillere nå finnes i butikkene (litt dyre enda, 7-8000kr).

Men, jeg har en del datautstyr liggende som jeg ikke bruker og jeg har sett det finnes både paraboltunere og dvd/videomaskiner med innebygd harddisk til opptak.

noen som har noen gode forslag til hva jeg skal gjøre for å få brukt en harddisk til å ta opp fra tv'n?

har tenkt litt på å modde den inn direkte i min gamle videospiller, men det virker håpløst, så regner med alternativet blir en datamaskin, kamuflert inni min videospiller, men hva trenger jeg? er skjermkort med tv-inngang ett must? dekodingsprogram? hvor mye plass trenger jeg til... la oss si 8 timer opptak?

takker for ideer og svar

:D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trenger vel et kort med tv inn og gjerne tv ut så du kan få sett det du tar opp på tv. ATI sine kort skal vel være meget bra, og koster vel ikke allverden heller.

Program: http://www.showshifter.com/

Om du skal bygge en pc vill jeg anbefale deg dette kabinettet. Synes det ser utrolig bra ut og har tenkt å gjøre samme prosjekt som deg med dette kabinettet. http://www.flexi-data.no/visdb.exe?action=...up=113409&name=

Ellers vil jeg råde deg til å legge til ett lcd display, dvd-rom og ikke minst stille komponenter siden dette vil ende opp i stuen. Så da har du en komplett pakke med opptak av tv, dvd spiller, divx spiller og ett musikk anlegg som tar de fleste format av musikk

Lykke til

Lenke til kommentar

Jepp datamaskiner kan brukes til allt!

Om none år så har vi ikke sterio, video, dvdspillere osv. Men vi bruker Datamaskinen til nesten allt mulig.

Men hvorfor ikke gjøre det enkelt? Kjøp et TV-kort og bruk så S-video ut til TVen.

Eller se der: http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...24&GrpID=1&s=pl

Creative 3DBlaster Personal Cinema

Feature set includes TV, video capture and edit, digital video recording, timeshifting - just connect!

Full GeForce2™ MX400™ 3D gaming performance - no compromises

Superior user interface - easy to set-up, incredibly intuitive to control

Comprehensive software included - start editing out of the box!

External TV/AV unit ensures easy connection and interface with external sources and recorders

Incredible performance and value

Lenke til kommentar

Jeg har satelitt receiver med HD, og det fungerer bra. Så da VCRen gikk i stykker valgte jeg å prøve meg med en dedikert PC i stedet. Jeg er ikke fornøyd.

Prøvde først et Terratec 400, for dårlig. Har nå et ATV AIW 7500. Det har i teorien alle funksjoner man trenger, men det fungerer ikke så bra som man skulle ønske. Opptak kan lett bli veldig dårlige pga digitaliserings-artifakter, spesiellt hvis signalet er litt svakt. Og det nytter ikke å bare bruke fjernkontrollen for å finne fram et opptak for avspilling, man må bruke mus og tastatur. Timer har jeg ikke prøvd så mye enda, men nok til å ha opplevd at det er upålitelig.

Legg til at PCen bør stå på hele tiden (hvem vil fikle med å boote videospilleren for et opptak?). Du må legge stor vekt på å lage en lydløs PC siden den skal stå i stuen.

Du kan jo velge hvilken kvalitet opptakene skal ha (hvor mye de skal komprimeres) og dermed hvor mye plass de tar. Med 80GB disk og beste kvalitet har jeg plass til 16 - 18 timer.

Se også http://www17.tomshardware.com/howto/200211...1109/index.html

Leste forresten en mini-test av en ny Thompson DVD opptaker med harddisk (noe som er et must). Vedkommende opplevde at det hang seg opp flere ganger, noe som er ganske symptomatisk for denne type produkter. Har ofte opplevd dette med forskjellige versjoner av satelitt receiver.

VCR'ens tid er enda ikke over.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...