Tams Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Jeg sitter her med en citroen zx avant.. i det siste har det dukket opp en del klikke- og klunkelyder i forstilling og styring, og jeg har sett at fjærene på begge sider går rundt sammen med styringen. Er dette normalt på disse bilene eller er det galt på BEGGE sider samtidig? takker for svar Lenke til kommentar
Baardson Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Fjærene skal gå sundt når du svinger mener jeg bestemt. Klunkelydene lages antakeligvis av slitte ledd til stabilisatorstag eller andre slitte ledd eller bærekuler. Lenke til kommentar
Tams Skrevet 15. august 2007 Forfatter Del Skrevet 15. august 2007 (endret) jeg har satt bilen på bukk slik at forhjulene henger i lufta. når jeg da svinger på rattet, ser jeg at fjærene liksom hakker rundt, og dermed kommer klunkelydene. lydene kommer bare på visse punkter i svingingen, ikke ved rett kjøring eller kjøring over humper og hull. lurer på om ting må demonteres å ses over, særlig toppen av fjærene. Endret 15. august 2007 av Tams Lenke til kommentar
Baardson Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 jeg har satt bilen på bukk slik at forhjulene henger i lufta. når jeg da svinger på rattet, ser jeg at fjærene liksom hakker rundt, og dermed kommer klunkelydene. lydene kommer bare på visse punkter i svingingen, ikke ved rett kjøring eller kjøring over humper og hull.lurer på om ting må demonteres å ses over, særlig toppen av fjærene. 9288879[/snapback] Hvis det er mcpherson oppheng så er det et lager på toppen som muligens kan lage denne lyden. Men det var litt merkelig om begge disse skulle gå samtidig. Lenke til kommentar
Tams Skrevet 15. august 2007 Forfatter Del Skrevet 15. august 2007 det er jeg enig i, men det er mye værre på den ene siden enn den andre, så jeg tror dette kan være løsningen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå