Gå til innhold

vi lever i en datasimulering

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Først synes jeg det hørtes litt skeptisk ut, men etter å ha lest dette syntes jeg det hørtes interessant ut. Hvordan kan vi egentlig  vite at vi er ekte? Hva tror dere om saken?

9287300[/snapback]

Hvem vet, kanskje vi bare er data simuleringer ala The Sims.... Du vet der når du plutselig bare har fire vegger rundt deg og ingen dør eller vinduer.... det er da du sulter ihjel vet jeg :D

Det JEG satt igjen med etter å ha sett matrix var den fete data maskinen de kjørte "the matrix" på i filmen, DEN måtte ha vært noe å ha!! Men tror ikke noe på det da.

Vi er nok bare mennesker, helt ubetydelige og selvopptatte som svever rundt på en kule ute i verdens rommet et sted. Det er så mye vi ikke vet enda, så mye å lære og mye å se. Skal bli spennende å se om det faktisk har levd børste mark på Mars, som de først antok. Har det det øker faktisk sjansen for liv på andre planeter enormt....

Men det er vel simulert det også ? He he.. :D

Endret av strayder
Lenke til kommentar
Å herregud... slutt å se på Matrix og les slikt dritt sent på natta folkens, vi gjør IKKE det.

9290289[/snapback]

Veldig saklig. :roll: Nå er jeg selv skeptisk til tanken, men det er morsomt å fundere på det. Og som alle andre religioner så kan ikke dette avfeies eller bevises.

Lenke til kommentar

Nei, men man kan tenke litt selv. Jeg tror ikke på Harry Potter, fordi jeg vet det er en bok og noe som er fiktivt og oppdiktet. Jeg har sett Matrix, god film, men vet at det er latterlig å tro at SLIK ER DET, liksom.

Alle religioner kan avfeies; jeg har avfeiet dem alle. Bevises eller ikke? Vel, jeg tror ikke på julenissen eller dodraugen, og ingen av dem kan bevises eller ikke, heller ikke the mighty blaahval. Er det trosgrunnlag? For kristne, ja, men trengs litt mer for å overbevise meg enn en teori based on a movie. :)

Lenke til kommentar
For kristne, ja, men trengs litt mer for å overbevise meg enn en teori based on a movie. :)

9290593[/snapback]

Ideen har vel eksistert lenge, men så lagde noen en film ut av den, noe som gjorde at den mistet all troverdighet.

Hvis noen nevner slike ideer i dag kommer det bare folk og hyler "TAH MATRIX!!!" imens de prøver seg på "slow motion"-spark :whistle:

Lenke til kommentar

En simulering muligens, men det er for idiotisk og lettvint å dra inn computere, data og whatever. Dette er bare verktøyer menneskeheten har skapt.

Filmen The Matrix er også nevnt. Oppbrukt, oppbrukt. Hva med å tenke selvstendige tanker utover det som er vist på kinoen??

Lenke til kommentar

Hvorfor skulle robotene gidde å lage en paralell verden til oss? Vi har aldri gjort det for f.eks kyllingene eller revene, hadde det vært meg så hadde jeg bare stappet oss inn i en boks, kjørt en slange ned i ryggen på oss og latt oss ligge der, er ingen vits for en såpass overlegen rase å skjule for oss hva som egentlig foregår.

Dessuten så hadde vi ikkje skjønt det om vi ble født inni et slikt bur

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...