lasse91 Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Hei, skal begynne på VG1 Elektrofag på mandag, og har mottat bokliste... Der står det kalkulator, og det er en slik "enkel" kalkulator til 200-250. Men istdenfor å sløse penger på en slik en lurer jeg på om det kanskje heller kan lønne seg å kjøpe en slik avansert en som Casio CFX-9850GC +, i tilfelle jeg skal videre med ingeniør/fagteknisk utdanning etter vgs? Og evt om jeg skal ta fordypningsfag i matte? Synes bare det er fjollete å sløse bort 200-250 kr på en kalkulator jeg ikke får brukt så mye selv om det ikke er så mye penger...!! PÅ forhånd takk for svar Lenke til kommentar
Canute Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Jeg går Data Bachlor på UiS, så jeg har akkuratt de samme fagene som elektro har det første året. Vi har fått streng beskjed om at vi ikke får lov til å ha noen "avansert" kalkulator på eksamener. Matte foreleseren snakke om tre spesifikke som var lovlige. Selvsagt husker ikke jeg hva de heter, men de var i 200-300 kroners-klassen. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Mega-avanserte sci-fi kalkulatorer er hvertfall helt bortkastet. Det var en slags farsott når jeg startet fagskolen på slutten av 90-tallet, at man "måtte" ha avanserte HP-kalkis til 2000 kr. Så brukte man halvparten av mattetimene på å finne ut hvordan man tastet inn ditt og datt på kalkisen istedet for å faktisk gjøre det man skal. Lenke til kommentar
lasse91 Skrevet 15. august 2007 Forfatter Del Skrevet 15. august 2007 får vel høre med første og beste læreren på mandag da:P Lenke til kommentar
Nattreven Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 Du må i aller høyeste grad ha en kalkulator som kan foreta avanserte beregninger med massevis av paranteser og som forstår litt mer enn de dumme fra 10.klasse..... Jeg har gått elektro. Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Går selv elektro og vi har blitt anbefalt en Casio FX-82ES Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 Du burde så absolutt ta en kalkulator som lærebøkene viser hvordan man skal bruke. I mitt tilfelle var jeg nødt til å velge en Texas-kalkulator fordi læreren kun hadde opplæring i kalkulatorer fra Texas. Jeg tror matteboken heller ikke viste noen ting om hvordan man skulle bruke Casio-kalkulatorer. Derfor ble valget mitt enkelt: En TI-84+! Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 Jeg kjøpte en superavansert Hewlett Packard kalkis, og det var ganske bortkastet. Den kom med en 300 siders manual! Brukte mere tid på å fikle med den og finne ut hvordan man gjorde ting, enn å faktisk bruke den fornuftig. Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 Går selv elektro og vi har blitt anbefalt en Casio FX-82ES 9401858[/snapback] Samme her. Lenke til kommentar
rozon Skrevet 27. desember 2007 Del Skrevet 27. desember 2007 Gammel tråd, men... Kalkisen jeg hadde på elektro var ganske genial, den gir deg kilo, milli osv på svarene automatisk. Det forenklet inntastingen i mange oppgaver. dessverre er Casio fx-P401 gått ut av produksjon... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå