RogueAlien Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 (endret) Hei jeg har et lite problem som jeg er litt bekymret for. Jeg har lagt merke til at jeg har fått masse spor på parketten. De er ikke dype, de er helt overfladiske. Er det en billig og rask måte og polere bort overfladiske riper i parkett? Som sagt så er de ikke dype. De er vel egentlig spor da de kommer fra en gammel kontorstol med hjul som jeg da har brukt veldig mye i det siste. Jeg skal ihvertfall skaffe meg et underlag/teppe til og ha under stolen sånn at det ikke blir værre men jeg er litt bekymret for om huseier kan be om mye i erstatning for og fikse det eller om det bare er en bagatell. Skal få tatt et bilde og lagt det opp så fort kameraet mitt er ladet opp. Endret 15. august 2007 av RougeAlien Lenke til kommentar
Varmo Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Mener å huske at vi har en liten flaske med noe på som vi bruker når det blir slike riper du beskriver i parketten. Den kan umulig være dyr og den er etter hva jeg har erfart veldig effektiv. Skal prøve å finne ut navnet, evt. hvor man kan få kjøpt noe slik. Lenke til kommentar
RogueAlien Skrevet 15. august 2007 Forfatter Del Skrevet 15. august 2007 Mener å huske at vi har en liten flaske med noe på som vi bruker når det blir slike riper du beskriver i parketten. Den kan umulig være dyr og den er etter hva jeg har erfart veldig effektiv. Skal prøve å finne ut navnet, evt. hvor man kan få kjøpt noe slik. 9287189[/snapback] Takk! Lenke til kommentar
Varmo Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Kan ikke finne flasken, så finner ikke ut hva det heter. Men skal kikke litt videre. Anbefaler kanskje å ta en tur til en byggevare forretning eller liknende som selger parkett å høre. For det burde ikke være noe problem å få tak i. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Jeg tror ikke huseier kan kreve deg erstattning for dette. Med mindre at ripene er av grov art så tipper jeg dette går under normal slitasje man må regne med når man leier ut. Hvis du i tillegg har knust fliser på badet, laget sprekker i doen og ellers gjort hærverk i leiligheten så kan vi nok begynne å snakke. Overfladiske riper i parketten er neppe noe problem. Bare ett lite spørsmål, er dette parkett som i ordentlig parkett eller er det slik klikklaminat? Lenke til kommentar
Tøffe-Tetra Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 det finnes slik fyllmasse på trevarehandelen. jeg husker ikke hva det heter men det er en slags gugge som du varmer opp og heller oppi eller gnir forsiktig på, spørs på størrelsen på sprekken. hør med de som jobber der, de har ofte en del peiling. Lenke til kommentar
RogueAlien Skrevet 16. august 2007 Forfatter Del Skrevet 16. august 2007 (endret) det finnes slik fyllmasse på trevarehandelen. jeg husker ikke hva det heter men det er en slags gugge som du varmer opp og heller oppi eller gnir forsiktig på, spørs på størrelsen på sprekken. hør med de som jobber der, de har ofte en del peiling. 9288479[/snapback] Det er ikke sprekker men bare spor. Som "skrapespor". Når jeg tar på dem for og kjenne så føler jeg ingen fordypning. Jeg prøvde og ta bilder men de syntes ikke på bildene. Jeg har nok ikke skarpt nok kamera. Om det er ordentlig parkett eller klikklaminat er jeg ikke sikker på. Jeg tror det er parkett. Endret 16. august 2007 av RougeAlien Lenke til kommentar
Varmo Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Det er ikke sprekker men bare spor. Som "skrapespor". Når jeg tar på dem for og kjenne så føler jeg ingen fordypning. Jeg prøvde og ta bilder men de syntes ikke på bildene. Jeg har nok ikke skarpt nok kamera. 9292641[/snapback] Det høres ut som du er ute etter det vi hadde her hjemme før som jeg fortalte om. Det er flytende, brunaktig og på en liten flaske, man tar litt på et papir og tørker. Lenke til kommentar
agalate Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 Et godt tips er et gjennomsiktig kontorstol-underlag i plast som du får kjøpt på ikea. Det har redda gulvet hjemme hos meg. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 18. august 2007 Del Skrevet 18. august 2007 Et godt tips er et gjennomsiktig kontorstol-underlag i plast som du får kjøpt på ikea. Det har redda gulvet hjemme hos meg. 9301481[/snapback] Hva koster denne? Jeg har vært på utkikk etter en slik en, men fant bare en til den svimlende summen (600kr). Lenke til kommentar
agalate Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/90107775 - 298,- Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Nydelig farge da. Men vi kan vel alltids overleve det. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Du kan velge den uten farge og. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 Et godt tips er et gjennomsiktig kontorstol-underlag i plast som du får kjøpt på ikea. Det har redda gulvet hjemme hos meg. 9301481[/snapback] Hva koster denne? Jeg har vært på utkikk etter en slik en, men fant bare en til den svimlende summen (600kr). 9310428[/snapback] Du kan jo sjekke hva det koster å slipe å lakkere parketten. Kanskje de 600 kronene er en billig investering. Alt er relativt vet du. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 Jepp. Me vi bruker et teppe i stedet foreløpig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå