Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problemer med skjermkort(?) i WoW.

Anbefalte innlegg

Har nettopp installert Vista, og har fått et satans irriterende problem.

Når jeg spiller WoW har skjermkortet en tendens til å stoppe å fungere. Alt annet ser ut til å fungere i bakgrunnen, men skjermen blir helt svart og får ikke noe signal fra skjermkortet.

Tenkte kanskje dette kunne skyldes ustabile skjermkortdrivere. En annen teori er at jeg har bare overført hele WoW mappen fra en annen pc, og at det derfor kunne oppstå noen problemer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

BUMP :-)

Har stresstestet GPU'en i 3dmark og samme ting skjedde. Jeg har da kommet frem til to mulige løsninger.

Kortet overopphetes

Det som jeg derimot ikke forstår hvis dette er problemet er at jeg har brukt kortet tidligere under akkuratt samme belastning, riktignok med annen HW. Når jeg stresstester det, begynner viften å jobbe skikkelig for så og miste signalet.

Trenger bedre strømforsyning

Har for tiden en 435W Hiper PSU. Det er mulig dette er årsaken, men når problemet inntreffer fortsetter musikken på iTunes i bakgrunnen.

Trenger hjelp, fort! :cry:

Lenke til kommentar

Sjekk temperatur. Skjer dette i andre spel? Har du problemer når du bare surfer og driver med andre rolige 'aktiviteter'?

Viss alt går fint utanom når du er i spel kan det virke som om det er noko med skjermkortet ja.

Har du anledning og moglegheit til å teste dette kortet i ein anna pc?

Lenke til kommentar
Sjekk temperatur. Skjer dette i andre spel? Har du problemer når du bare surfer og driver med andre rolige 'aktiviteter'?

Viss alt går fint utanom når du er i spel kan det virke som om det er noko med skjermkortet ja.

Har du anledning og moglegheit til å teste dette kortet i ein anna pc?

9290354[/snapback]

Brukte det i min gamle PC, aldri noen problemer med overoppheting. Bruker samme kabinett som før, så de termiske egenskapene burde være ganske like.

Pcen funker utmerket til vanlig bruk, bare i tyngre spill det sier stopp.

Er dette en garantisak? Skjermkortet har aldri vært overklokket.

Lenke til kommentar
Hvor gammel er skjermkortet? har du kjøpt det løst evt hvor?

jeg jobber med service/support. men skjekk temp, høres ut som skjermkort går varm.

Vis du ikke vet hvordan du skjekker temperaturen så kan du laste ned ntune

9290475[/snapback]

Startet opp WoW med CatalystCC i bagrunnen, etter kort tid begynte viften å spinne raskere og jeg leste av en temperatur på 77 grader i CCC. Hadde da hatt spillet oppe på full grafikk i ca ett minutt.

Skjermkortet ble kjøpt julen 2006 på komplett.no. Bulk versjon.

Lenke til kommentar

jeg jobber med service/support. men skjekk temp, høres ut som skjermkort går varm.

9290475[/snapback]

Startet opp WoW med CatalystCC i bagrunnen, etter kort tid begynte viften å spinne raskere og jeg leste av en temperatur på 77 grader i CCC. Hadde da hatt spillet oppe på full grafikk i ca ett minutt.

9290530[/snapback]

Virker som om det skjermkortet er litt for gammalt for å leverast inn. Har du ein kamerat du kan låne eit skjermkort av? Prøv skjermkortet hans i din pc! :)

77 grader er ikkje ein UTRULIG høg temperatur for eit skjermkort. Hugs at skjermkort kan tåle opptil 100-120 grader før det er KRITISK.

Men når det blir 77 grader etter 1 min kan det være litt ille. Mitt skjermkort blir 76 grader etter eit par timers speling..

Lenke til kommentar

9290475[/snapback]

9290530[/snapback]

Virker som om det skjermkortet er litt for gammalt for å leverast inn. Har du ein kamerat du kan låne eit skjermkort av? Prøv skjermkortet hans i din pc! :)

77 grader er ikkje ein UTRULIG høg temperatur for eit skjermkort. Hugs at skjermkort kan tåle opptil 100-120 grader før det er KRITISK.

Men når det blir 77 grader etter 1 min kan det være litt ille. Mitt skjermkort blir 76 grader etter eit par timers speling..

9290783[/snapback]

Gammelt til å leveres inn, det har da 2 års garanti?

Lenke til kommentar

9290783[/snapback]

Hvis du sjekker norsk lov så er det minimum 2 års reklamasjonsrett på et skjermkort og vanligvis får man minst 1 års garanti på skjermkort fra produsenten (visse produsenter opererer med helt opp til livstids garanti). Vi har ikke passert noen av disse fristene enda så dette kortet kan fint sendes inn hvis det viser seg at det er der problemet ligger.

Men tilbake til problemet, det kan skyldes skjermkort drivere, brikkesett drivere, overoppheting av skjermkort, defekt hardware (mest sannsynlig skjermkortet). Sørg for å oppdater alle drivere til nyeste versjon for Vista. Pass også på å legg inn siste versjon av DirectX.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...