Gå til innhold

Creative Vision M eller Apple Ipod Video ?

Anbefalte innlegg

Hei

Skal gå til innkjøp av en ny mp 3 spiller med rikelig av plass (30 gb), og har funnet ut at valget blir en av de to som er nevnt i emnetittelen.

Er egentlig litt usikker. Har aldri hatt erfaring med Ipod sånn generelt. Vett mange kjøper disse, men har hørt brukervennligheten er noe dårligere enn Creative sin spiller ettersom man ved Ipod er nødt til å binde seg så voldsomt opp imot Itunes. Med Creative er d vel bare plug n play, nærmest?

Har forsåvidt hatt to Creative spillere tidligere, og må si meg godt fornøyd med disse. Det er bare det at Creative Vision M virker litt større enn Ipod Video, men vet ikke om dette har så mye å si...vil bare ha en portabel spiller som passer bra i bukselomma.

Noen vil kanskje si at saken er enkel, men for meg virker det som om alle nå til dags kjøper Ipod, og det er der jeg begynner å tvile. HAr egentlig hørt fra før at Creative sine spillere har hatt overlegen lyd ovenfor Apple sine, men vet ikke om det har endret seg.

Så kom gjerne med forslag, burde jeg kjøpe en Vision og stå trofast ved Creative, eller bare kjøre på med en Ipod?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er enklere overføring på en Vision:M enn på en iPod, men du er avhengig av drivere, som lager en utvidelse av den vanlige utforskeren. Alternativt kan man bruke Windows Media Player uten å måtte installere drivere.

Når det gjelder størrelsen, Vision:M er tykkere, det er vel den eneste forskjellen. Om du ikke bruker alt for små buksestørrelser, er det ikke noe særlig problem.

Tidligere var det slik at lydkvaliteten var en av de store forskjellene. De nyere iPod-modellene er blitt bedre, men jeg vil likevel holde en knapp på Vision:M hva angår lydkvalitet. Likevel, tror neppe det er noen forskjell om du ikke har lydutstyr som koster like mye som spilleren selv.

Selv kjøpte jeg en Vision:M for litt over et år siden, og hadde jeg fått valget mellom den og iPod i dag, hadde jeg nok valgt Vision:M igjen.

Lenke til kommentar

Nå vet jeg ikke helt sikkert, men skulle ikke være noe problem det. Om du skulle ha behov for å lade den raskere, kan du skaffe en vanlig adapter med 5V, 2.4A utstrøm, og bruke den i stedet. En PSP-lader er et eksempel på en som fungerer og har samme pluggen.

(Lavere effekt gjennom USB, tar omtrent seks timer å lade, litt over to med nettstrømadapter.)

Endret av Dradd
Lenke til kommentar
Nå vet jeg ikke helt sikkert, men skulle ikke være noe problem det. Om du skulle ha behov for å lade den raskere, kan du skaffe en vanlig adapter med 5V, 2.4A utstrøm, og bruke den i stedet. En PSP-lader er et eksempel på en som fungerer og har samme pluggen.

(Lavere effekt gjennom USB, tar omtrent seks timer å lade, litt over to med nettstrømadapter.)

9288579[/snapback]

Det var ett sånn adapter jeg har. Regner med det funker da. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...