Gå til innhold

Er dette en operatørlåst telefon?

LotuZ

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Heisann, jeg kom over denne mobiltelefonen, og lurte på om det går ann å bruke mitt gamle simkort i den selv om det ikke er fra telenor?

Må det ikke stå klart og tydelig hvis det er operatørlås på den?

9286967[/snapback]

ikke 100 % sikker. men er det mobil kjøpt med telenor abn. binding så er den trolig låst. men da er det bare å ringe til telenor mobil kundeservice og spør om de kan gi deg opplåsningskoden, for er den kjøpt med telenor abn. binding, gir telenor ut låsekoden til deg under bindingstiden. søsteren min kjøpte en nokia n73 med telenor abn. og fikk opplåsningskoden dagen etter slik at hun kan bruke andre simkort i mobilen. men er vel bare å sende mshop en mail og høre om den er låst til telenor da for sikkerhets skyld

Lenke til kommentar

Ok, takk for svar :)

Jeg trodde også at telenor ga ut koden, men så leste jeg på internettsiden deres at det kostet 600kr å få koden før det har gått 12 måneder. Derfor vil jeg være helt sikker på at den ikke er låst før jeg kjøper den. Har sendt mail til mshop nå :)

"Før det har gått 12 måneder - Hvis du ønsker å benytte SIM-kort fra andre operatører/tjenesteleverandører før det er gått 12 måneder fra telefonen ble kjøpt, kan du oppheve avtalen. Prisen er kr 600,- og den senkes med kr 40,- pr måned. Koden sendes i postoppkrav. Ta kontakt med kundeservice for å få tilsendt koden. Hvis telefonen registreres sammen med abonnement med binding vil operatørlåskode bli utlevert fra 09000 kundeservice Telenor vederlagsfritt . Koden sendes via e-post, faks eller pr. brev."

Link

Endret av LotuZ
Lenke til kommentar

Hvis telefonen registreres sammen med abonnement med binding vil operatørlåskode bli utlevert fra 09000 kundeservice Telenor vederlagsfritt . Koden sendes via e-post, faks eller pr. brev."

der kommer du inni bildet hvis den mobilen du skal kjøpe med telenor abn med binidng er låst til telenor. da får du koden vederlagsfritt, koster ikke noe da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...