zexs Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Noen som har noen tips til hvordan jeg kan få vista til å koble seg automatisk til mitt trådløse nett? Adsl fra Tele2 og Wrt54g. Hver gang laptopen (Asus A8js) går i hvilemodus eller startes opp må jeg skrive inn navn på nettverket og nøkkel. Krysser av for at vista skal huske instillingene og koble opp automatisk men det virker altså ikke. Når jeg sjekker hvilke nettvek som ligger i lista over nettverk, ligger det ørten nettverk der, eks Hjemme 1, hjemme 2, hjemme 3 osv.. Irriterende... ps. Har en annen lappis med xp og den virker utmerket. Lenke til kommentar
Beerian Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 (endret) Noen som har noen tips til hvordan jeg kan få vista til å koble seg automatisk til mitt trådløse nett? Adsl fra Tele2 og Wrt54g.Hver gang laptopen (Asus A8js) går i hvilemodus eller startes opp må jeg skrive inn navn på nettverket og nøkkel. Krysser av for at vista skal huske instillingene og koble opp automatisk men det virker altså ikke. Når jeg sjekker hvilke nettvek som ligger i lista over nettverk, ligger det ørten nettverk der, eks Hjemme 1, hjemme 2, hjemme 3 osv.. Irriterende... ps. Har en annen lappis med xp og den virker utmerket. 9286965[/snapback] Hva med å fjerne de som ikke skal ligge på listen slik at kun det foretrukkede ligger der ? Endret 16. august 2007 av Beerian Lenke til kommentar
Neddo Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Bruk mac-filter viss du har det tilgjenlig på boksen din bruker det heime og eg synset det er veldig greit istad får passord Lenke til kommentar
zexs Skrevet 16. august 2007 Forfatter Del Skrevet 16. august 2007 (endret) Hva med å fjerne de som ikke skal ligge på listen slik at kun det foretrukkede ligger der ? Har nok prøvd å fjerne de også ja... Er det trygt nok med kun mac filter?? Endret 16. august 2007 av zexs Lenke til kommentar
Neddo Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Eg klare meg fint med mac-filter hadde det når eg bodde i bergen (2år) ingen problem. Det sikkraste er WAP2 kryptering med det er skjelden folk helder på og hacke seg in på tårdlaust nettverk. Lenke til kommentar
zexs Skrevet 16. august 2007 Forfatter Del Skrevet 16. august 2007 Eg klare meg fint med mac-filter hadde det når eg bodde i bergen (2år) ingen problem.Det sikkraste er WAP2 kryptering med det er skjelden folk helder på og hacke seg in på tårdlaust nettverk. 9292913[/snapback] Nja, Skeptisk.. Prøve med Mac filtreing senere da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå