Gå til innhold

Vista og trådløst nett

zexs

Anbefalte innlegg

Noen som har noen tips til hvordan jeg kan få vista til å koble seg automatisk til mitt trådløse nett? Adsl fra Tele2 og Wrt54g.

Hver gang laptopen (Asus A8js) går i hvilemodus eller startes opp må jeg skrive inn navn på nettverket og nøkkel. Krysser av for at vista skal huske instillingene og koble opp automatisk men det virker altså ikke. Når jeg sjekker hvilke nettvek som ligger i lista over nettverk, ligger det ørten nettverk der, eks Hjemme 1, hjemme 2, hjemme 3 osv..

Irriterende...

ps. Har en annen lappis med xp og den virker utmerket.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noen som har noen tips til hvordan jeg kan få vista til å koble seg automatisk til mitt trådløse nett? Adsl fra Tele2 og Wrt54g.

Hver gang laptopen (Asus A8js) går i hvilemodus eller startes opp må jeg skrive inn navn på nettverket og nøkkel. Krysser av for at vista skal huske instillingene og koble opp automatisk men det virker altså ikke. Når jeg sjekker hvilke nettvek som ligger i lista over nettverk, ligger det ørten nettverk der, eks Hjemme 1, hjemme 2, hjemme 3 osv..

Irriterende...

ps. Har en annen lappis med xp og den virker utmerket.

9286965[/snapback]

Hva med å fjerne de som ikke skal ligge på listen slik at kun det foretrukkede ligger der ?

Endret av Beerian
Lenke til kommentar

Hva med å fjerne de som ikke skal ligge på listen slik at kun det foretrukkede ligger der ?

Har nok prøvd å fjerne de også ja...

Er det trygt nok med kun mac filter??

Endret av zexs
Lenke til kommentar
Eg klare meg fint med mac-filter hadde det når eg bodde i bergen (2år) ingen problem.

Det sikkraste er WAP2 kryptering med det er skjelden folk helder på og hacke seg in på tårdlaust nettverk.

9292913[/snapback]

Nja, Skeptisk.. ;)

Prøve med Mac filtreing senere da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...