danijoh Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Hei! Jeg vil lage et program i DevC++, som leser alt som blir skrevet på msn og lagrer dette i txt filer. På samme måte som logg- funksjonen til msn gjør. Noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
Frysning Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Nei, det går ikke. Aktiver heller loggingen til msn. Lenke til kommentar
danijoh Skrevet 15. august 2007 Forfatter Del Skrevet 15. august 2007 hmmm, nei det går nok ikke.. Hadde tenkt til å lage et program til serveren min, slik at jeg kan styre den fra hvem som helst annen pc via msn... Noen annen måte å gjøre dette på? Lenke til kommentar
Dead_Rabbit Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Tjaaaa. Det kan godt tenkes det er mulig å gjøre det på andre måter også. Skulle f.eks. tro det var mulig å få til noe slikt ved å sniffe nettverkskortet ditt. Dog vet jeg ikke om dette er den enklese/eneste muligheten. Lenke til kommentar
Frysning Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Seriøst, lite nødvendig å gå off-topic i tråden for å tyte om en liten skrivefeil?! Anyways... Tja, du kan ta en titt på pidgin. Eller en annen OpenSource msn klient, da vil du nok klare å lage det du er ute etter. Lenke til kommentar
Dead_Rabbit Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 (endret) Du kunne jo eventuelt vurdert å styre den fra IRC. Tror det er en enklere protokoll. Stian89: Du kan droppe å si noe i det hele tatt hvis det eneste du har å kommentere er skrivefeil. Endret 15. august 2007 av staalezh Lenke til kommentar
Frysning Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Forsiktig med å påpeke det... Etter jeg skrev det over, sendte han en litt kvass pm til meg og sa "bug off". Får heller ta det opp med en mod. Anyways... Ja, Irc er mye enklere enn msn. Men kanskje hele greien kan skrives som en plugin til pidgin. Det burde igjen, gjøre det kanskje lettere enn å bruke Irc. Men så er det litt tøft og ha serveren sin på msn da Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Alright, alright. There's no need to get your panties all up in a bunch. I'm going to bed. Lenke til kommentar
Flin Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 Er mulig jeg er på vidda nå, men jeg tenker som så. Hvis du har msn på server pcen med samtale logging aktivert så må det være mulig å lage ett program som sjekker den fila hvert 5 sekund eller hver gang det skjer endringer i den. Da kan du orden det slik at programmet kjenner igjen enkelte kommandoer og utføre oppgaver. For eksempel hvis du skriver shoutdown så slår den seg av. Etter en utført kommando sletter programmet all tekst i filen sånn at du kan begynne med blanke ark. Dette burde være mulig siden noe lignende er mulig med andre og enklere språk. Lenke til kommentar
Frysning Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 Jepp, eneste problemet er at loggen blir skrevet når du først lukker vinduet. Samt, filen kan bare bli "så" stor før msn bitcher og vil slette den. Lenke til kommentar
Flin Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 Tingen er jo at du har enkle tekst kommandoer, du trenger jo ikke å ha de lenge etter på. Er bedre å slette kommandoene etter hver gang sånn at man er sikker på at det ikke blir surr. Og det med å lukke vinduet er det sikkert mulig å løse på et vis. Lenke til kommentar
Frysning Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 Gå for en opensource msn-klient... og modifiser kildekoden. Det er bortkastet å drive med reversing av msn for å oppnå dette. Lenke til kommentar
Dead_Rabbit Skrevet 18. august 2007 Del Skrevet 18. august 2007 Helt enig med Frysing. Tror ikke det skal være store jobben heller. Vil annta at det stort sett er å endre målet til en filstrøm ellernoe. Lenke til kommentar
kimla Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Er mulig jeg er på vidda nå, men jeg tenker som så.Hvis du har msn på server pcen med samtale logging aktivert så må det være mulig å lage ett program som sjekker den fila hvert 5 sekund eller hver gang det skjer endringer i den. Da kan du orden det slik at programmet kjenner igjen enkelte kommandoer og utføre oppgaver. For eksempel hvis du skriver shoutdown så slår den seg av. Etter en utført kommando sletter programmet all tekst i filen sånn at du kan begynne med blanke ark. Dette burde være mulig siden noe lignende er mulig med andre og enklere språk. 9303814[/snapback] Passe på at det blir noe regex-greier som finner ut at det er du som har skrevet det, og ikke personen du skriver med. Kjipt om han andre plutselig skrev /shutdown e.l. og så slo pc-en din seg av. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Kan du ikke bare styre den med SSH eller telnet istedet? mye mindre jobb... Lenke til kommentar
Frysning Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Men du, hvor kult er det ikke å ha serveren sin på msn xD Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Hehe, det hadde vært litt fett ja, en egen bruker i MSN som heter "Teh Server" f.eks. Hihi! Lenke til kommentar
hjahre Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Hvis du er ute etter programmering til msn, så kan du sjekke denne sida. Der er det masse, veit ikke om den har det du er på jakt etter, men jeg tror det er verdt en kikk der likevel http://forums.fanatic.net.nz/index.php?showforum=57 http://www.fanatic.net.nz/ Lenke til kommentar
Frysning Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Trådstarter må nesten velge: 1. Mod/Plugin/Patch til MSN Live som gir ønsket funksjonalitet. - Mindre stabil? Det er snakk om serverprogramvare her... 2. Lese dokumentasjonen til MSN protokollen som eksisterer, og skrive selv. - Tidkrevende, hvis det skal bli stabilt og trygt. 3. Ta source til en ferdige opensource-klient, og skrive den om. - Det beste alternativet slik jeg ser det, når det kommer til tid og stabilitet. Men det kan være vanskelig å spore bugs siden du ikke har skrevet alt selv. Velg, alt kan gjennomføres. Lenke til kommentar
krislarsen Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 (endret) Jeg trodde dette skulle gå an.. Men er en stund siden jeg lekte med MSN nå. Husker det gikk greit lage et program som byttet ut brukerbildet iallfall, men om det var tilgang til det som blir skrevet vet jeg ikke. "Messenger API Type Library" eller noe lignende heter API'en (hvis den funker ennå da). Endret 19. august 2007 av krislarsen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå