Uncle Scrooge Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Ønsker trådstarter et bedre liv for de fete, eller ønsker han bare å ikke se dem ute på gata? 9291804[/snapback] Jeg ønsker at de bidrar i samfunnet, og ikke påløper meg ekstra kostnader pga deres livsstil. 9291831[/snapback] Var det ikke du som røykte? Isåfall røyking koster også samfunnet mange milliarder hvert år. (f.eks. sykehusopphold for KOLS pasienter). Så før du slår ned på andre grupper så bør du vel ta tak i ditt eget problem... (hvis det var du som røykte da). Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 16. august 2007 Forfatter Del Skrevet 16. august 2007 Påpeker at dette ikke er en diskusjon om meg Dessuten røyker jeg ikke .) Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Helsefreaks er freaks og kan ikke forvente at samfunnet skal stå på pinne for dem. For alle oss andre, som spiser forholdsvis sunt men ikke er på tuppa så er en grov landgang på bigbite eller en "usunn" salat på McDonalds mer enn sunn nok hurtigmat. Lenke til kommentar
Subishi Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Dette med flere gymtimer på ungdomsskolen/VGS er bare tøys og tull i mine øyne. Det ødelegger bare for oss idrettsungdom, som allerede trener flere ganger dagen. Ikke nødvendigvis, hvis du spiller fotball, håndball eller lignende i fritiden, hvorfor ikke gjøre dette i en sammenheng med skolen heller, slik det gjøres i andre land som fks USA, hvor High-school's har sine egne fotball/baseball/pingpong-lag? På den måten ville flere bli engasjert i sport og friluftsliv, og ville slippe å måtte oppsøke det selv, noe som ofte er en stor hindring for ungdom, du vet, folk tar bare det som lander i fanget på dem. På denne måten vill vi også kunne knytte sammen ungdom som ikke nødvendigvis ville omgås hverandre utenom skoletiden. = for eksempel økt integrering. 9290920[/snapback] Skolen har sine egne fotball/baseball og pingponglag.. men hva så? Hjelper det på oss som er villig til å satse seriøst på de litt mindre vanlige idretter? Idretten jeg driver med er det såvidt meg betjent den eneste på hele skolen, så hvis skolen min skulle satset på idretten min måtte de hatt en tilgjengelig trener/ treningsutstyr/lokale. Det hadde blitt litt rart at de skulle arrangert alt dette bare for meg? Jeg føler jeg blir straffet når jeg må tvinge meg igjennom latterlig gym med gymlærere med et veldig svakt og utdatert kunnskapsnivå. Når jeg allerede har 2 treninger etter skolen gidder jeg ikke gi noe i gymtimene. "På den måten ville flere bli engasjert i sport og friluftsliv, og ville slippe å måtte oppsøke det selv, noe som ofte er en stor hindring for ungdom, du vet, folk tar bare det som lander i fanget på dem." Så synd for dem, hvorfor skal det gå utover meg? Nei. Fjern gym eller gi fritak til de som driver med organisert idrett. Lenke til kommentar
Subishi Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Majestixx, er ikkje berre energi inn minus energi ut som har ein påvirkning. No er eg ikkje ein kostholdsekspert, men kva maten inneheld har ein god del å seie. Å påstå at antal kJ ein får pr dag er den einaste faktoren er litt svakt. (Vi brukar ikkje kalorier i Noreg forresten ) 9290352[/snapback] Det er ikke for svakt i den grad at jeg ikke blir overvektig av å spise "usunn" mat. Man kan selvsagt si at mettet fett er usunt for kroppen min, men jeg blir ikke overvektig av dette. Folk som er feite kan bli feite uansett om de har 2 eller 4 timer fysisk aktivitet, så syns argumentet for flere gymtimer er svakt. Også når man tenker på hvor mange av disse feite ungene som skulker gymmen. Tror det mest effektive for å bekjempe fettbegrene er å ha en viss fettprosent som det er ulovlig å overstige, men det kan jeg skrive litt om seinere.. Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 30 min avbrekk på jobb med spinning (dette har vi på IT i dag) Mer sex (dette har vi ikke på IT idag, så her må jeg hjem) Stenge MacDonalds (Mmmm) Men se det fine med fettbergene, de får ikke alle de bra damene, så da er sjansen større for oss andre Lenke til kommentar
Vice Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Når jeg allerede har 2 treninger etter skolen gidder jeg ikke gi noe i gymtimene. 9293448[/snapback] Så de som feks. liker å lese bøker på fritiden sin kan man forvente ikke gidder å gi noe på skolen? Lenke til kommentar
discostu Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Se det fra en annen vinkel: Hvordan kan vi belønne de som holder seg i form da? 9291743[/snapback] Vansklig å si, det er allerede ganske kraftige belønneringer for å være tynn, slik som status, bedre helse osv, jeg tror ikke det uten videre blir lett å toppe det. AtW 9291844[/snapback] Status å være tynn? Snart er man ansett som idiot fordi man trener og holder seg i form. Jeg er mye ute i møter og har tilgode å få en skikkelig salat til lunsj. Stort sett er det baggiser med majones i store mengder, og spør jeg om en salat blir jeg ansett som rar. Dagblad artikkelen bare bekrefter at der er snart helt ok å være tjukk, og da blir man rar om man er trent. Jeg kunne tenke meg belønning i form av billigere helsestudio, lavere utgifter til mat, fortrinn i sjukehuskøer osv 9291856[/snapback] Kunne ikke vært mer enig i det du sier, prisene på helsestudio burde gått ned betraktelig. Family tar jo nesten 6000 året og det er en ganske stiv pris. Staten burde sponset litt når det gjelder treningsstudio og sunn mat burde blitt mye billigere. Lenke til kommentar
discostu Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 (endret) Når jeg allerede har 2 treninger etter skolen gidder jeg ikke gi noe i gymtimene. 9293448[/snapback] Så de som feks. liker å lese bøker på fritiden sin kan man forvente ikke gidder å gi noe på skolen? 9293574[/snapback] Hehe, genialt. Er jo din egen feil at du trener 2 ganger etter skolen, det skal ikke gå utover flertallet. Flertallet av de som går på skole trener ikke flere ganger per dag, så flere gymtimer vil jeg tro er ganske nyttig. Jeg ville iallefall satt pris på det da jeg gikk på ungdoms/videregående skole. Endret 16. august 2007 av discostu Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 (endret) Det er definitivt ikke noe tilbud for oss. Mulig Narvesen har en dvask salat liggende et eller annet sted. I Oslo er det en eneste restuarant som har fokus på hva du får i deg: http://lillekalori.no/ I chinamat, thaimat, indisk osv er det ofte store mengder skjulte karbohydrater. Baggiser og slikt vil jeg ikke engang kommentere.... Det rett og slett et elendig utvalg til de som velger den sunne linje... Men for den usunne KRYR det av tilbud. Eks mc donalds, burgerking, jafs, bigbite, narvesens super menyer, deli de lucia, 7-11 osv 9292095[/snapback] Hva er det som er så usundt med en grov baggis? Grov baggis med salat, løk, tomat, agurk, paprika og roast beef burde være sundt. Det er selvsagt mulig at du er en slik hyperpsyko som bare drikker proteinpulver og deffer i tide og utide, men da synes jeg ikke synd på deg hvis du ikke finner mat som passer deg på alskens spiserier. De fleste restauranter og kaféer har alternativer som er sunne. Nå synes jeg også at du folk ikke kan vente at McDonalds skal ha verdens sunneste meny akkurat. Edit: Kanskje din nisje burde bli å lage et slikt sted da, hvis det ikke finnes. Kanskje slike steder ikke finnes nettopp for at markedet ikke er stort nok? Endret 16. august 2007 av Quayle Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Idretten jeg driver med er det såvidt meg betjent den eneste på hele skolen, så hvis skolen min skulle satset på idretten min måtte de hatt en tilgjengelig trener/ treningsutstyr/lokale. Det hadde blitt litt rart at de skulle arrangert alt dette bare for meg? Jeg føler jeg blir straffet når jeg må tvinge meg igjennom latterlig gym med gymlærere med et veldig svakt og utdatert kunnskapsnivå. Hvilken idrett er det du bedriver som er så spesiell at det kun er du som driver med den? Kanskje et tilbud ved skolen ville ført til økt rekruttering? Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 16. august 2007 Forfatter Del Skrevet 16. august 2007 Quayle Baggisen din er rett og slett usunn med tanke på brødet og her snakker vi om store mengder brød vs alt det andre .) Den dagen du setter deg inn i kosthold, blodsukker og slikt forstår du dette. Dessuten er de "grove" produktene stort sett like usunne som de "fine" produktene... Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Så saken er at du ikke spiser brødmat? Vel, de kostholdseksperter jeg har hørt uttale seg sier at man skal spise grovt brød for å få i seg fiber bl.a. At du lever etter en helt spesiell diett som du har valgt selv betyr ikke at restauranter burde være forpliktet til å servere mat som passer ditt kosthold. Det er ikke lovpålagt å servere mat som ikke inneholder gluten heller for alle de som lider av glutenalergi. Heller ikke mat som ikke inneholder melkeprodukter for de som er laktoseintolerante. Lenke til kommentar
DarkSlayer Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Det finnes 2 leirer. De norske gamle kostholdsekspertene som sier poteter, brød etc er bra. Så har vi lindberg, som sier det er fy... Jeg er bare en enkel person som gjerne vil være sunn, men trenger en kokebok for å få det til ... hva f.. skal jeg kjøpe da?? total forvirrelse delux Lenke til kommentar
Vice Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Det finnes 2 leirer. De norske gamle kostholdsekspertene som sier poteter, brød etc er bra.Så har vi lindberg, som sier det er fy... Jeg er bare en enkel person som gjerne vil være sunn, men trenger en kokebok for å få det til ... hva f.. skal jeg kjøpe da?? 9294013[/snapback] Dessverre har det nå kommet så langt at praktisk talt alt er usunt. Beste måten å være sunn på er å la være å spise. Men det vil jo være usunt det også. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Quayle Baggisen din er rett og slett usunn med tanke på brødet og her snakker vi om store mengder brød vs alt det andre .) Den dagen du setter deg inn i kosthold, blodsukker og slikt forstår du dette. Dessuten er de "grove" produktene stort sett like usunne som de "fine" produktene... 9293877[/snapback] Om du har så strengt kosthold at du ikke kan spise en grov baguett, så kan du søren meg ikke komme og syte over at "jammen, det finnes ingen sunne alternativer for oss som vil spise hurtigmat ute". Om det blir for ille å spise en grov baguett en gang i ny og ne når du har lyst på hurtigmat faller du faktisk under kategorien ekstrem. Og når man er ekstrem så kan man ikke forvente at samfunnet serverer deg alt på et sølvfat. Lenke til kommentar
ArmenMinAU Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Quayle Baggisen din er rett og slett usunn med tanke på brødet og her snakker vi om store mengder brød vs alt det andre .) Den dagen du setter deg inn i kosthold, blodsukker og slikt forstår du dette. Dessuten er de "grove" produktene stort sett like usunne som de "fine" produktene... 9293877[/snapback] Det er ikke alle som går på ketose/en lavkarbo-diett Lenke til kommentar
DarkSlayer Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Det finnes 2 leirer. De norske gamle kostholdsekspertene som sier poteter, brød etc er bra.Så har vi lindberg, som sier det er fy... Jeg er bare en enkel person som gjerne vil være sunn, men trenger en kokebok for å få det til ... hva f.. skal jeg kjøpe da?? 9294013[/snapback] Dessverre har det nå kommet så langt at praktisk talt alt er usunt. Beste måten å være sunn på er å la være å spise. Men det vil jo være usunt det også. 9294037[/snapback] kunne ikke sagt det bedre selv Lenke til kommentar
Feynman Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Jeg har heller ingen problem med å påpeke om jeg skal søke jobb at jeg holder god form og således også er mindre utsatt for sykdom og skader. Tror ikke akkurat det vil bli ansett som ikke å være stuerent. Det har ikke jeg heller, men jeg vet ikke hvor mye det hjelper. Men å begynne å trekke frem at jeg har lite sykefravær i lønnsforhandlingene er jeg forsiktig med. Noen her kanskje småbarn og er utsatt for smitte, det er jo ikke deres feil. Er mine kollegaers dårlige helse selvforskyldt, eller noe medfødt? Det er ikke gitt at man kommer godt ut av en slik diskusjon. Nå strekker min erfaring med arbeidstagere seg fra forsvaret og Posten og der kan jeg i hvert fall påpeke at det overhodet ikke var stuerent å være overvektig der. I forsvaret er det eksempelvis mer akseptabelt å være en dårlig men tynn leder fremfor en god men overvektig en. 9292746[/snapback] I noen yrker er det sikkert ikke stuerent å være kvinne og homofil heller (nevner ingen spesielle!). Siktet heller til hva som kan diskuteres offentlig. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Noen her kanskje småbarn og er utsatt for smitte, det er jo ikke deres feil. Er mine kollegaers dårlige helse selvforskyldt, eller noe medfødt? Det er ikke gitt at man kommer godt ut av en slik diskusjon. 9295330[/snapback] Nå er vel heller ikke evt. arbeidsgiver ute etter å fordele skyld, men han forholder seg bare til hvordan situasjonen er. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå